Bilgisayar Programcılığı programı ve Uzaktan Öğrenim Nasıl Bir şey?

Faruk Temur
2 min readJan 7, 2017

--

Hobi olarak Muğla Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı (Uzaktan Eğitim) programında okumaya başladım bu sene. Finaller için Muğladayım. Bu 3 günlük süreci tatil olarak geçiriyorum ve kendime zaman ayırmaya çalışıyorum. Okuduğum bölümle alakalı olarak gelinen noktaya baktığımda müfredattan ve yapılan uygulamalara değinmek istiyorum. Yorumlarınızla ve tecrübelerinizle katkıda bulunursanız yazıyı buna göre şekillendiririz.

Hangi Dersler Var?

1. Sınıf

  • Yazılım Kurulumu ve Yönetimi:

Gereksiz bir ders olmamakla birlikte içeriği güncellenirse daha iyi olabilir. Çünkü günlük üniversiteden mezun olmuş ama daha bir format bile atmamış, linux kurulumu yapmamış arkadaşlar iş başvurusunda bulunuyor.

  • Programlama Temelleri

Bu da akış diyagramlardan ileri gitmeli. Veri yapıları ve algoritmalar üzerinde daha fazla durulmalı.

  • Web Tasarımının Temelleri

2000'li yıllarda ki html tag’leri öğretiliyor. Bu içeriklerle nereye varacağız bilemiyorum…

  • Ofis Yazılımları

Word, Excel, PowerPoint kullanımından öteye gitmiyor. İnternet nedir, E-posta nedir gibi konular var.

  • İngilizce

Çağımızın hastalığı. Eğitim şart.

  • Matematik

Şu hayatın her yerinde matematik olmalı, doğru! İnsanı analitik düşünmeye iter.

  • Türk Dili

Bunlarda nereye gitsek orada olan cinsten. Bir kurtulamadık! Tamamen gereksiz.

  • Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi

Yine orta okuldan beridir peşimizi bırakmayan bir ders daha! Bir kurtulamadık! Tamamen gereksiz.

2. Sınıf

  • C Programlama
  • Java Programlama
  • Görsel Programlama
  • İnternet Programcılığı
  • Veri Tabanı
  • Sunucu İşletim Sistemi
  • Grafik ve Animasyon

Henüz 2.sınıf derslerinin içeriklerini bilmiyorum. Bilahare burayı güncelleyeceğim.

Uzak Eğitim Nasıl Oluyor?
Dersler internet üzerinden işleniyor. Derslerin video kayıtları var. Daha sonradan da izleyebiliyorsunuz. Fakat yüz yüze derslerin olduğu bir dönem var. Burada canlı ders yok, sadece okula gidenler bu konuları dinleyebiliyorlar. Bunun için ders notlarını indirip kendiniz çalışmanız gerekiyor. Vize sınavları tamamen internet üzerinden. Her şey serbest. Buraya kadar güzel. Fakat finaller ve bütünlemeler için okula gelmeniz gerekiyor. Cumartesi ve Pazar günü tam gün sürecek olan finallere okulda giriyorsunuz. Değişen hiçbir şey yok ama. Okula gelmeyi gerektirecek bir durum da yok aslında. Burada otel masrafı, yeme içme derken buna gerek olmadığını düşünüyorum. Sınavlar yine internet üzerinden oluyor ve bilgisayardan yardım almak serbest. E ne anladık bu işten? Burada bu sistemin de güncellenmesi gerekiyor. Herkesin kendi lokasyonunda bir sınav merkezi olsa ve insanlar burada sınava girseler bu kadar zorlamaya gerek kalmayacak. Bugün uluslararası sertifika programları bu yöntemlerle işliyor. Şehrindeki sınav merkezine gidiyorsun ve sınava giriyorsun. Ayrıca komutları, takip edilen adımları tek tek kağıda yazdırılması da ayrı bir problem ve zaman kaybı. Zaten bilgisayarda uygulamalı olarak istenilen şeyi gerçekleştiriyorsun, bir ekran kaydedici araç yardımıyla her öğrencinin hangi adımları izlediğini ve istenilen işlemi nasıl yaptığını kolayca kayıt edebilirsin. Uzaktan Eğitim’in güzelliği burada ortaya çıkar zaten diye düşünüyorum.

İnşallah en kısa zamanda bu alanda iyileştirilmeler yapılır.

--

--

Faruk Temur

Software Engineer Metglobal. Loves #java #spring #symfony #python