2018 Model Macbook Pro i9 ile İmtihanım

Furkan Kadıoğlu
6 min readSep 23, 2019

--

Merhaba,

2018'in Aralık ayında 2018 model bir Macbook Pro i9 2.9 GHz aldım. Bugüne kadar 10'dan fazla Apple marka bilgisayarım, telefonum, tabletim vs. oldu hiç bir sorun yaşamadım ancak bu kez delirmek üzereydim. Bunu yazma amacım şu; bu seride ciddi anlamda bir problem olduğuna inanıyorum ve Google’da bu sorunla karşılaşmış kimseyi bulamadım. Belki onlar beni bulabilir diye umuyorum.

Cihazı sıfır olarak Apple bayisi olan Troy Şişli Artı Bilgisayar’dan aldım.

Baştan söyliyeyim, diğer yazılarım gibi değil (ya da öyle). Biraz sıkıcı, afedersiniz artık.

1.Bilgisayar

Cihazı alırken ufak bir ikinci el araca ödenecek bir rakam ödeniyor. Dolayısıyla kim olsa parasının karşılığını almak ister. Aldıktan bir kaç gün sonra ekranda piksellenmeler ve benzeri problemler ile karşılaştım. İş yoğunluğundan ve yeni bilgisayarın hevesinden dolayı pek önemsemedim.

Sonrasında bu ekran piksellenmeleri artmaya başladı, bir yerden sonra donmalar, ısınmalar, touchbar kısmının kilitlenmesi, sesin takılması gibi daha saçma problemlerle karşılaştım.

Apple Akasya’ya bilgisayarımı götürüp problemi anlattım. İşin kötü tarafı bu problemler her an olan şeyler değil, günde 2 veya 3 kez karşılaşılan ve tamamen rastgele durumlarda olan konular. Bir yazılımı açınca, bir siteye girince veya işlemci belli bir sıcaklığın üstüne çıktığında olmuyor malesef.

Videoları gösterdiğimde, çalışanlar bana bu problemi çözebileceklerini söylediler. Cihazı benden aldılar. Teslim ederken cihaza Mac OSX’i baştan yüklediğimi PRAM ve SMC resetlemelerini de kendim yaptığımı söyledim.

10 gün sonra

Cihazı teslim almak için gittiğimde, cihazı formatladıklarını öğrendim. Başka bir işlem yapılmadığını da eklediler. Vardır bi bildikleri dedim ve devam ettim. Aynı problemler de devam etti.

Sonrasında tekrar götürdüm ve durumu izah ettim. Videoları vb. materyalleri tekrar verdim. Apple Support ile de bir yandan görüşüyordum onlara da bu videoları attım. Cihazı aldılar.

6–7 gün sonra

İşler uzayınca gidip öğrendim ki cihaza tekrar format atılacakmış. İşlem sırasındaymış ve daha açılmamış bile. Bu nedenle cihazı geri almak istedim. Sadece testlerini yapacağız dediler, özellikle format atmamalarını söyledim (bir şey değişmeyecek bari dosyalardan olmayalım diye düşündüm) tamam dediler ve 15 dakika beklememizi rica ettiler. Biz de içecek alıp geri döndük, döndüğümüzde bilgisayarımızı teslim ettiler. Formatlanmış bir şekilde.. Biz inceledik hiç bir sıkıntı görmedik, yazılımsal sıkıntı yaşadığınızı farkedip formatladık dedi teslim eden arkadaş. Kafamdan duman çıkmak üzereydi sinirden.

2018 Macbook Pro i9 — Ekran Koruyucu Donma Problemi

Sorunlar devam etti, etti, etti.. Bu süreçte Apple Destek ile defalarca kez yazıştım, telefonlaştım. Utanmasam kahveye gidecektim. Bilgisayarıma bir takip yazılımı kurdular ve sonuçlarını da onlara ilettim. Ordan da bir problem göremedik dediler. Ancak problem görülmeyecek cinsten değildi.

2018 Macbook Pro i9 — Ses Problemi

Neyse, Apple Destek’ten de ümidi kestik çünkü biz burdan bir şey yapamayız mesajını her konuşmada veriyorlardı. Sonrasında problemlere isyan edip, son kez Apple Akasya’ya gittim. Yabancı uyruklu bir çalışanı yakalayıp sorunumu uzun uzun anlatabildim. Kendisi de sorunu anlayıp hemen orda anakart sipariş etti. Anakart’ında 10–15 gün içerisinde geleceğini söyledi. Kabul edip, oradan ayrıldım.

10–15 gün sonra

Gittik ve bilgisayarı teslim ettim. Ederken tekrar sıkıntıları belirttim ve cihazı teslim ettim. Cihazın tüm masaüstünü sildim ve tek bir not dosyası

Teslim ettiğim cihazdaki beni oku dosyası

Notu okumakla uğraşmazsanız, kısaca sıkıntılar şunlar, problemler bunlar, videolar şurada ve eğer bulamazsanız şu numaradan veya emailden bana ulaşabilirsiniz yazıyor. ve tabi ki kimse bana ulaşmadı.

10 gün sonra

Neyse efendim, anakart değişmiş problemler çözülmüştür diye umut ediyordum. Apple’a gittim. Sıraya girdim, cihazım geldi. Ne yaptınız diye sordum?

Cevap: Problemi göremedik, hiç bir şey yapmadık. Ancak yazılımsal olabileceğini düşünüp cihaza format attık.

Daha fazla sinirlendiğim çok az zaman oldu.………………..

Mağaza müdürünü çağır, onu çağır bunu çağır. Tane tane anlatıyorum, anakartı sipariş ettiniz, beni beklettiniz, anakart geldi diye çağırdınız. Madem sorun görmediniz, anakartı niye sipariş ettiniz? Tartışmanın en sonunda bizim politikamız böyle, dava aç noktasına geldiler. Gerçekten.

Ek Bilgi: Aldığınız herhangi bir cihaz ilk 6 ay içerisinde servise giderse ayıplı ürün olur ve iade/değişim hakkınız olur, 6'aydan sonra aynı sorundan 3 kez servise giderse değişim hakkınız doğar.

Apple kendini Tüketici Hakları’ndan üstün görüyor olacak ki ne değişimi ne de iade seçeneklerini kabul etmiyor. Ancak 3 kereden sonra değişim öneriyorlarmış. Ancak 3 kezde aynı sorunu göremiyorlar, çünkü sorunu göremiyorlar. Videoları da kabul etmiyorlar. Nasıl kanıtlayabilirim sorusunun yanıtını da vermiyorlar.

Bir kaç gün sonra, Artı Bilgisayar’ı arayıp yetkili birini istedim. Tek bir soru sordum ve blörf yapmıyordum. Dava açacağım, Artı Bilgisayar’ı mı Apple’ı mı dava etmeliyim yardımcı olur musunuz diye sordum. Kendisi de böyle bir şey olmasına gerek olmadığını, dava istersem açabileceğimi ancak cihazı getirirsem yardımcı olabileceğini söyledi.

Gittiğimde durumu anlattım, apple servis kayıtlarını ve videoları gösterdim. Kendisi testleri yapacağını söyleyip cihazı teslim aldı. Alan kişinin ismi Engin Hanım’dı. (kendisine sevgiler)

1 gün sonra

Kendisi de bir süre bilgisayarı kullandıktan sonra benzer bir kaç problemi gözlemlemiş ve bana aynı bilgisayarın yenisini verdi. Evde kutlama yaptık, şaka yapmıyorum.

2.Bilgisayar

Cihazı bir kaç ay gayet iyi kullandım. Arada ekranda ufak tefek oynamalar olsa da çok önemsemedim, sonuçta takılma vs. yoktu.

Ağustos ayının başında askerlik görevimi yapmak için hazırlanırken bilgisayarımı iPhone’umu Bul uygulamasından güvenlik için kitledim. Bu uygulama anakartı şifreliyor bu arada. Kilidi açtım ve sorun var mı diye baktım, sonra tekrar kitledim. Bilgisayarımı çantasına, çantayı da kasaya koydum.

Yok olduğum süre boyunca eve kimse girmedi, kasayı kimse açmadı. Sıvı yoktu, soğuk değildi, sıcak da değildi. Herşey olması gerektiği gibiydi.

Geldikten sonra bilgisayarımı açmaya çalıştım, açılmadı. Önce Zentech diye yeni bir Apple bayisinin yetkili servisine götürdüm. Dosyaların kurtarılmasının mümkün olmadığını, anakartın değişmesi gerektiğini; anakartla ssd harddiskin onboard (iç içe) olduğunu söyledi.

Birinci bilgisayarı aldığım, ikinci bilgisayarı da bana veren Artı Bilgisayar’ı tekrar aradım. Cihazı da kendisine götürdüm.

1 gün sonra

Cihazın açılmadığını, değişim uygulanacağını ve yeni bilgisayarımı gelip almamı söyledi. Gittim ve tekrar aynı model aynı konfigrasyon olan başka bir ürünü aldım. Yani 2018 Model Macbook Pro i9.

3.Bilgisayar

Lafı uzatmıyayım, konuyu biliyosunuz. Daha 1 hafta dolmadan; donmalar, emojilerin mavi kutu şeklinde çıkması gibi sorunlar başladı. Kamera açıkken, siri tuşuna basarsanız bilgisayar 3–4 dakika içerisinde donuyordu.

Apple ile görüştüm, Artı Bilgisayar ile görüştüm. İşlerimin tamamı bilgisayara endeksli olduğu için işlerim de sıkıntıya girmeye başlamıştı. Apple Destek Ekibi konu karşısında tamamen haklı olduğumu ancak en fazla değişim olabileceğini söyleyip duruyorlardı. Oda Akasya’ya götürüp sorunu kanıtlarsam, formatladıktan, parça değiştikten sonra olabiliyomuş. Kısaca imkansız bir süreç, filmi başa sarmaktan başka hiç bir işe yaramayacaktı.

4.Bilgisayar — Farklı Model

Artı Bilgisayar’a tekrar götürdüm. En sonunda kendilerinin de desteğiyle, mağaza müdürü Gültekin Bey ile görüşüp derdimi izah edebildim. Sonrasında onların yardımıyla başka bir model ve başka konfigrasyonda bir cihaz aldım, eski cihazımı teslim ettim. Sadece o bayideki cihazlarda problem olma ihtimaline karşı, başka bir Troy şubesinden cihazı teslim aldım.

Şu an o cihazı kullanıyorum. 4 gün geçti, sorun yok. Çok şükür 🧿.

Ancak orada da defalarca kez söyledim. Bu cihazlarda anakart ve ekran kartı sıkıntılı. Ana problem anakarttan kaynaklı olduğuna inanıyorum. Apple’dan son alışverişimi yaptım, eğer cihazı Artı’dan almamış olsaydım muhtemelen hala Akasya’da sürünüyordum.

Artı Bilgisayar ekibine teşekkür ediyorum. Çok anlayışlı, çok hızlı ve müşteri memnuniyetine önem veren bir ekipleri var. Engin Hanım, Gültekin Bey gibi yöneticilerin olması çok büyük şans. Apple bile “Apple Ruhu”nu kaybetmişken, müşteri memnuniyetini bukadar önemsemeleri çok büyük şans.

Okurken sıkıldıysanız, yaşarken bir de beni düşünün. :’)

Aynı problemi yaşayan arkadaşlar illa ki vardır. Varsa ve servisle savaş veriyorsa, lütfen bu yazıyı gösterin. Zaten onun için yazdım. Ben benzer sıkıntı yaşayan kişilere ulaşamadım, Türkçe’yi geçtim İngilizce bile arattığımda hiç bir benzer sorunla karşılaşmadım. Ancak hala sorunun kronik olduğuna inanıyorum. Benzer bir sorunla karşılaştıysanız, iyi şanslar ve bol sabır dilerim.

--

--