Helsinki Gezi Planı

gezgincapa
7 min readMay 5, 2023

İlk İskandinav şehrim Helsinki’den selamlar :)

Bu seyahatimi planlarken gidiş dönüş Helsinki olacak şekilde Pegasus’tan biletimi aldım. Perşembe’den Pazar’a yaptığım planımda bir gün günü birlik Tallinn’e ayırdım, onu da başka bir yazıda anlatacağım :)

Helsinki, Finlandiya’nın başkenti ve en kalabalık şehri konumunda, yaklaşık 1 Milyon insan yaşıyor, bize kıyasla baktığımızda ne kalabalığı diyebilirsiniz :)

Açık renkli granit taşlarıyla yoğunlaşmış mimarisinden dolayı “Kuzey’in Beyaz Kenti” olarak da anılıyor. Bir adalar şehri, zaten uçak ile inmeye yaklaştığınızda o kadar çok ada görüyorsunuz ki, okuduğum kadarıyla 315 tane adası bulunuyor.

Finlandiya 16.yy’a kadar İsveç Krallığı’nın yönetimi altındaymış. Bu sebeple de yoğun olarak konuşulan dil Fince olsa da, İsveççe de hala yaygın olarak kullanılıyor. Şehirde dolaşırken de bir çok yerde hala İsveç bayrağı görebilirsiniz.

Helsinki’de Havaalanından Merkeze Nasıl Gittik?

İstanbul’dan Helsinki’ye uçuş yaklaşık 3 ile 3,5 saat arası sürüyor. Havaalanından şehir merkezine (Kamppi bölgesi)(Helsinki Central Station) gidiş bileti 4.1 Euro, yaklaşık 35 dakika sürüyor. Havaalanında bulunan makinelerden kolayca biletinizi alabilirsiniz. Helsinki’de de bir çok Avrupa şehrinde olduğu gibi zone’lar(bölgeler) bulunuyor. Metro biletini alırken A,B,C,D gibi bölgeler görebilirsiniz, şehir merkezinde gezmek için de bilet almak isterseniz gideceğiniz bölgeye göre bilet almanız gerekiyor, gerek var mı derseniz bence gerek yok, yürüyerek dolaşılabilecek bir şehir :)

Helsinki Central Station

Helsinki’de Nerede Kaldık?

Konaklama konusunda bizim için en önemli iki nokta bulunuyor: merkezi bir yerde ve temiz olması.

Booking’den bir stüdyo daire tuttuk, adı “Citykoti Downtown Studios”. Merkezi ve temizdi. Daire 4 kişilik, biz 3 kişi kaldık. 1 ranza bulunuyor, ranzanın hem alt hem üst katı 2 kişilik, mutfağı da var. Mutfağı kahve makinesinden tost makinesine kadar baya detaylı düşünülerek hazırlanmıştı. 3 kişi 3 gece için 292 Euro ödedik, fiyat performans yeri diyebiliriz :)

Rezervasyon yaptığınızda bilgi maili geliyor, oradaki bilgilerle dairenin yakınlarında bulunan bir yere gidip kilitli kutudan anahtarı alıyorsunuz, check-out yaparken de benzer bir mantıkla size iletilen farklı bir yere anahtarı teslim ediyorsunuz. Check-in ve check-out işlemi sırasında kimseyi görmedik.

Citykoti Downtown Studios

Helsinki’de Nereleri Gezdik?

Öncelikle şunu söylemeliyim, herkes mutlu :) Aşırı huzurlu, herkes mutlu ve sakin, kimsenin acelesi yok, şehrin inanılmaz güzel bir enerjisi var :) Biz bayıla bayıla gezdik desem yeridir. İçimiz huzur ve mutlulukla doldu :)

Biz Kamppi bölgesinde kaldık ve genel olarak Kamppi bölgesini gezdik, en merkezi bölge olarak burayı dikkate alabilirsiniz.

1. Helsinki Katedrali — Helsingin tuomiokirkko

Helsinki’nin önemli sembollerinden birisi. En çok ziyaret edilen yer de burası. Hemen önünde güzel bir meydan var. İnsanlar genelde bu meydanda ve katedralin merdivenlerinde takılıyorlar.

Helsinki Katedrali — Helsingin tuomiokirkko

2. Senato Meydanı — Senaatintori

Helsinki Katedral’inin önünde bulunan meydan. Katedral ve bu meydan şehrin en önemli ve en çok ziyaret edilen iki noktası.

Senato Meydanı — Senaatintori

3. The National Museum of Finland — Suomen kansallismuseo

Katedral’in diğer yanında bulunan şehir kütüphanesi. İçeriye girip gezebilirsiniz. Herhangi bir giriş ücreti bulunmuyor. Aramızda kalsın çok da güzel fotoğraf çekiliyor :)

The National Museum of Finland — Suomen kansallismuseo
The National Museum of Finland — Suomen kansallismuseo

4. Uspenski Katedrali

Rus tarasımlı bir ortodox kilisesi, Helsinki’deki yapıların çoğu beyaz ve gri iken burası çok farklı bir renk katmış. Girişi ücretsiz, saat 16:00'a kadar açık.

Uspenski Katedrali

5. Temppeliaukion Church — Temppeliaukion kirkko

Tam bir “görmeden dönmeyin” yeri olan Temppleiaukio Kilisesi, daha basitleştirilmiş adıyla Rock Church, adından da anlaşılacağı üzere kayaların içine oyulmuş, ve şu ana kadar gördüklerinize hiç ama hiç benzemeyen, mimarı açıdan oldukça enteresan bir kilise.

1960–1961 yılları arasında bir yarışma yapılmış, bu tasarım ile mimar olan Timo ve Tuomo kardeşler yarışmayı kazanmış, kiliseyi de 1969 yılında kullanıma açmışlar. İçeriye bilet alarak giriyorsunuz, bilet ücreti 5 Euro, burası aynı zamanda konser alanı olarak da kullanılıyormuş.

Temppeliaukion Church — Temppeliaukion kirkko

6. Kamppi Chapel — Kampin kappeli

Minimalist tarz ahşap iç mekanıyla inşa edilen çağdaş kilise şapeli. Biz gittiğimizde geçici olarak kapalı olduğunu söylediler, zaten baya merkezi bir noktada, geçerken dışarıdan görebilirsiniz.

Kamppi Chapel — Kampin kappeli

7. SkyWheel Helsinki

Özetleyecek olursam dönme dolap :) Bence biraz gereksiz ama görmek isterseniz bakılabilir :)

8. Sveaborg — Suomenlinna

Yukarıda bahsettiğim gibi çok fazla ada var, bunlardan en çok ziyaret edilenlerden birisi de Suomenlinna adası. Market Square’nin az ilerisindeki iskeleden vapur ile gidebiliyorsunuz, gidiş dönüş bilet 9 Euro. Biz gitmedik ama zamanınız varsa gidilebilir bence.

9. Torikorttelit

Alışveriş merkezi, hem açık pazar gibi hem de alışveriş yapabileceğiniz yerler bulunuyor.

10. Helsinki Üniversitesi — kütüphane — Helsingin yliopisto

Şehir kütüphanesi çok güzeldi, bir tane daha görelim doyamadık derseniz buraya da uğrayabilirsiniz :)

11. En sevdiğimiz aktivite, şehirde kaybolarak gezmek

Özellikle Helsinki’de bu aktivite aşırı güzel oluyor, her yer çok güzel :) Bu kadar güzelliğin içinde haritaya bakmadan, etrafı izleyerek ayaklarınızın götürdüğü yere gitmek gibisi yok. Kamppi, kallio, Fredrikinkatu, Uudenmaankatu, Design District güzel yerlerden. Bi de Senato meydanının orada tüm ara sokaklara gire gire dolaşın :)

Şehirde bol bol müze bulunuyor, eğer müze gezmek isterseniz; Design Museum, Helsinki Art Museum, Art Museum Ateneum, Museum of Contemporary Art Kiasma, Kunsthalle Helsinki müzelerini ziyaret edebilirsiniz.

Park gezmek isterseniz de; Esplanadi ve Sibelius Park parkları güzel.

Tallinn’e geçmek için “West Terminal 2 — Länsiterminaali 2” iskelesinden gemiye bindik. Devamı Tallinn yazısında :)

Helsinki’de Nerelerde Yedik/İçtik?

İskandinav ülkeleri pahalı derlerdi ama bu ne arkadaş :) İngiltere’yi geçen fiyatlarla karşı karşıya kaldık, inanılmazdı :)

Bu arada Et ve hamur üzerine bir plan, baştan uyarayım :)

1. KotKot Punavuori (Kot.)

Merdiven altı bir burgerci gibi görünse de çok başarılı :) Hem lezzetli hem de Helsinki şartlarına göre baya uygun. Tavuk ürünleri üzerine bir yer (Burger, kanat vs). İçerisi baya küçük bu arada. Klasik burger menü 10 Euro

KotKot Punavuori (Kot.)

2. Friends & Brgrs

Burası zincir bir burgerci, biz beğendik, burgerleri başarılıydı. Biz bu adrestekine gittik, diğerleri ile arasında lezzet farkı var mıdır bilmiyorum. (Mikonkatu 8, 00100 Helsinki, Finlandiya) Soğan halkalı, barbekü burger 14 Euro

Friends & Brgrs

3. Hakaniemi Market — Hakaniemen tori

Burası yemek pazarı, burada yemek yemedik ama tercih edilen yerlerden birisi, listenizde olsun.

4. Vanha Kauppahalli — Helsingfors Gamla Saluhall

Burası en çok tercih edilen yerlerden birisi, kapalı yemek pazarı. İçeride birden fazla yer var, kahveden et yemeğine kadar her çeşit ürünü bulabilirsiniz. Burada bir yerden kahve almıştık, 5 Euro.

Vanha Kauppahalli — Helsingfors Gamla Saluhall

5. Market Square

Vanha’nın hemen orada bulunan açık pazar. Burada güzel bir detay vardı, turuncu renkli çadırlar yemek, beyaz renki çadırlar hediyelik eşya satıyorlar. Her çadırın arkasında oturma yeri bulunuyor. Biz bir şeyler alıp elimizde yiyerek dolaşırız demiştik, aman öyle bir şey yapmayın :) Bir martı sürüsü var, canavar resmen, en ufak bir boşlukta elinizde ne var ne yok alıp gidiyorlar :) Biz kaptırmadık ama yemeğini kaptıran gördük :) Fatma Girik’in çocuğunu kartala kaptırması gibi bir sahne gözümüzün önünde oldu resmen :D

Fiyatlar çadırlarda genelde aynı, Geyik sosis 7 Euro, Muiki 12 Euro. Muiki Finlandiya’nın meşhur balığı, bizim hamsiye benziyor.

Market Square

6. Cafe Regatta

Buraya kesin gidin, mutlaka gidin :) Çok güzel bir yer, manzarasına bayıldık. Tam dinlenmelik, keyif yapmalık bir yer. Kahveler 3 Euro, tatlılar 3.5–5 Euro arası.

Cafe Regatta

7. Ekberg 1852

Burayı da mutlaka listenize ekleyin, biz çok beğendik, kahvaltı yapmaya gitmiştik. Kahvaltı için fazlasıyla tatlı seçenekleri olsa da biz merak ettiğimiz için gittik :) Kahveleri 4–5 Euro, tatlıları 5–6 Euro arası.

Ekberg 1852

8. Roasberg

Meydanda bulunan güzel kahvecilerden birisi. Biz akşama doğru mola vermek için oturmuştuk. Kahveleri 5–6 Euro arası. (Mikonkatu 13, 00100 Helsinki, Finlandiya)

Roasberg

9. Fazer Café Kluuvikatu

Son gün kahvaltı yapmak için bakarken bulduğumuz, baya beğendiğimiz bir yer oldu. İsterseniz açık büfe kahvaltı da alabiliyorsunuz, sanırım 35–40 euro arasıydı. Biz fırın ürünlerini tercih ettik. Kahveler 3–5 Euro, tatlılar 4–6 Euro arası. (Kluuvikatu 3, 00100 Helsinki, Finlandiya)

Fazer Café Kluuvikatu

10. Café Engel

Burası tam Senato Meydanı’nın karşısında bulunan bir kafe. Fazla kasıntı ve lüks durduğu için girmedik :) Ama sevenleri de var, bakmak isterseniz listenize ekleyebilirsiniz.

11. Helsinki Bryggeri Brewhouse

Kendi biralarını yapıyorlar. Biz baya beğendik biralarını. Mekan da fena değil. Senato Meydanı’nın karşısındaki bir ara sokakta bulunuyor. Bira fiyatları 10–12 Euro arası.

Helsinki Bryggeri Brewhouse

12. Heidi’s Bier Bar

Güzel gibi ama biraz ergen mekanı :) Güzel bir mekan olmuş ama yaş ortalaması baya küçük olunca biz pek beğenmedik, girişte de 8 Euro giriş parası verdiğimiz için hemen çıkamadık :) Hem bar hem de eğlence yeri gibi bir yer, biraları başarısız, genel olarak 10 Euro civarında. Hiç bu kadar kötü fıçı bira içmemiştim.

Yazımı beğendiyseniz daha fazlası için instagramdan beni takip edebilirsiniz, hoşçakalın :) (@gezgincapa)

gezgincapa

Seyahat etmeyi seven ve tecrübelerini paylaşan bir gezgin