آموزش برنامه نویسی کودکان

ایرانیان سایبر
3 min readMar 11, 2023
آموزش برنامه نویسی کودکان

حالا از آنها بخواهید آموزش برنامه نویسی کودکان کار بزرگتری انجام دهند.

فرزند شما اکنون مقدمات را فراهم کرده و انگشت پای خود را در آب های برنامه ریزی فرو برده است. و در حالی که هنوز زمان آن نیست که آنها برای ستاره ها عکس بگیرند، اکنون می توانند شروع به دیدن چیزهای بزرگتر کنند.

برای کمک به تسهیل فرآیند یادگیری، به آن‌ها کمک کنید تا به چیزی که قبلاً با آن آشنا هستند و از آن لذت می‌برند، پایبند باشند. به دنبال ایجاد یک برنامه ساده آیفون یا بازی فیس بوک باشید. از آنها بخواهید در یک دوره آنلاین شرکت کنند.

با چسبیدن به زمینه‌های آشنایی، آن‌ها می‌توانند راحت‌تر ببینند که چگونه قطعات مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و از طریق برنامه‌نویسی آموزش برنامه نویسی کودکان زنده می‌شوند.بیشتر در مورد بهترین کلاس های کدنویسی برای بچه ها.

4. بچه ها را در برنامه نویسی آسان کنید

همانطور که شروع به بررسی وظایف اساسی بالا می کنید و شروع به کسب درآمد از فرزند خود می کنید، در واقع به آن ها با پلتفرم های کدنویسی مقدماتی دست پیدا خواهید کرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

خراش

همانطور که در بالا ذکر شد، Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است، اما همچنین یک پلت فرم و انجمن یادگیری آنلاین برای مبتدیان است. در آن، ایرانیان سایبر بچه‌ها می‌توانند «داستان‌ها، بازی‌ها و انیمیشن‌ها» بسازند و سپس آن پروژه‌ها آموزش برنامه نویسی کودکان را با همسالان خود از سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

Code.org

اگر به دنبال چند گزینه یادگیری کدنویسی با سرعت خود هستید، Code.org دارای تعدادی فرصت علوم کامپیوتر، هم در قالب دوره های کامل و هم به صورت آموزش های یک ساعته است.

و با گره زدن این فرصت به آنچه در بالا در مورد ارتباط با علایق از قبل تثبیت شده ذکر شد، بسیاری از آنچه Code.org ارائه می دهد ریشه در مواردی مانند Angry Birds و Minecraft یا برنامه نویسی یک مهمانی رقص با Katy Perry، Ed Sheeran و دیگران دارد.

5. کدنویسی را ملموس کنید

هر والدینی به خوبی از سبک های مختلف یادگیری و نیازهای کودکان آگاه است. برخی می توانند تمام آنچه در یک کتاب ارائه می شود یا روی صفحه نوشته شده است را جذب کنند، در حالی که برخی دیگر به سادگی از گوش دادن یا تماشای یک ویدیو یاد می گیرند.

و از آنجا، برخی زمانی که می توانند به صورت فیزیکی دست خود را روی چیزی بگذارند، در درک مفاهیم بهتر هستند. برای این نوع یادگیرنده، آموزش برنامه نویسی کودکان«اسباب‌بازی‌های» برنامه‌نویسی خاص مانند مجموعه‌های کدنویسی LEGO و سایر اشیاء ممکن است گزینه‌های خوبی برای معرفی مفاهیم مختلف باشند.

میکرو: بیت

برای یک چرخش متفاوت، micro:bit یک کامپیوتر کوچک قابل برنامه ریزی است — تقریباً نصف اندازه یک کارت اعتباری، اما دارای ویژگی های شگفت انگیزی مانند رادیو برای اتصال با سایر میکرو: بیت ها یا تلفن های هوشمند، و شتاب سنج برای حس حرکت است. و چرخش، مانند یک توپ جادویی 8!

در مورد یک وسیله نقلیه قابل برنامه ریزی در تمام زمین چطور؟ Sphero RVR یک ربات مستقل است که به راحتی کدنویسی می شود و می توان آن را ساخت و برنامه ریزی کرد تا به سمت Wi-Fi حرکت کند. برنامه ای که قابلیت هایی را با Scratch و JavaScript فوق الذکر ارائه می دهد. (بیشتر بخوانید: Sphero چیست؟)

سایر گزینه های جالب و سرگرم کننده: Arduino، VEX، و ProtoType HARP

6. با اصطلاحات آموزش برنامه نویسی کودکان کدنویسی آشنا شوید

--

--

ایرانیان سایبر

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان www.iraniancyber.com