برنامه نویسی کامپیوتر

ایرانیان سایبر
3 min readMay 2, 2022

--

برنامه نویسی کامپیوتر

جاوا اسکریپت عمدتاً در توسعه وب برنامه نویسی کامپیوتر استفاده می شود و معمولاً اولین زبان برنامه نویسی است که توسط توسعه دهندگان وب مبتدی یاد می شود. جاوا اسکریپت همچنین می تواند برای توسعه موبایل و بازی استفاده شود.

پایتون را می توان در زمینه های مختلفی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشینی و توسعه وب استفاده کرد.

زبان های برنامه نویسی در دسته های مختلفی دسته بندی می شوند. در اینجا لیستی از برخی از دسته بندی ها آورده شده است.

زبان ماشین — یک زبان سطح پایین که از 0 و 1 (دودویی) تشکیل شده است. زبان‌های سطح بالا در کد ماشین کامپایل می‌شوند تا کدها توسط رایانه اجرا شوند.

زبان اسمبلی — زبان سطح پایینی است که توسط برنامه نویسی کامپیوتر اسمبلر کامپایل می شود. اسمبلرها کد انسانی را به کد ماشین ترجمه می کنند.

زبان‌های رویه‌ای — این رویکرد قبل از اجرای یک برنامه بر روی کامپیوتر، یک سری مراحل را طی می‌کند. (مثلا برو و جولیا)

زبان های اسکریپت — این زبان ها اغلب نیازی به کامپایل ندارند، بلکه باید تفسیر شوند. Interpreted به این معنی است که یک مفسر به جای کامپایل شدن در کد ماشین، کد را می خواند و اجرا می کند. (به عنوان مثال جاوا اسکریپت و PHP)

زبان های تابعی — این با ایده ساختن برنامه های برنامه نویسی کامپیوتر پیچیده از طریق مجموعه ای از توابع کوچکتر کار می کند. (به عنوان مثال، هاسکل و اسکالا)

زبان های شی گرا — این با ایده ساختن برنامه ها پیرامون مجموعه ای از اشیا کار می کند. (مثلا جاوا و پایتون)

پارادایم های نرم افزاری و زبان های بیشتری برای بررسی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره نکردیم. اما این باید شروع خوبی را برای انواع مختلف زبان های برنامه نویسی به شما بدهد.

انواع مشاغل برنامه نویسی

انواع مختلفی از مشاغل برنامه نویسی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. این مقاله فقط بر روی چند زمینه تمرکز می کند.

توسعه برنامه نویسی کامپیوتر دهنده وب

این نوع برنامه نویسان برنامه هایی را برای وب می سازند. آنها با زبان هایی مانند HTML، CSS، JavaScript، PHP، Python و غیره کار خواهند کرد.

دوره های زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین به آنها آموزش دهید. شما همچنین می توانید از طریق یک بوت کمپ که مستلزم ماه ها مطالعه فشرده است، بروید.

حقوق ها در مکان ها متفاوت خواهد بود، اما آنها تمایل دارندمشاغل پردرآمد باشنددر اینجا منابعی وجود دارد که اگر به این زمینه علاقه مند هستید باید به آنها توجه کنید.

توسعه برنامه نویسی کامپیوتر وب چیست؟ چگونه یک توسعه دهنده وب شویمFront End Developer — Front End Development چیست، به زبان انگلیسی ساده توضیح داده شده است

برنامه نویس Full Stack چیست؟ Back End + Front End = مهندس Full Stack

برنامه های کدنویسی — 152 کلاس برنامه نویسی که می توانید به صورت آنلاین رایگان شرکت کنیدتوسعه دهنده موبایل

این نوع توسعه دهندگان برنامه هایی را برای دستگاه های تلفن همراه می سازند. زبان های برنامه نویسی شامل React Native، Swift، Flutter، Java و Kotlin خواهند بود.

دوره های زیادی وجود دارد که می توانید به صورت برنامه نویسی کامپیوتر آنلاین به آنها آموزش دهید. حقوق ها در مکان ها متفاوت خواهد بود، اما معمولاً مشاغل پردرآمدی هستند.

--

--