علل و درمان سردرد های میگرنی درطب سنتی

cookbashi
2 min readJun 28, 2018

یکی از مهم ترین مشکلاتی که بسیاری ازافراد از آن رنج می برند میگرن می باشد که متأسفانه هنوز دارویی برای درمان آن وجود ندارد.

در بسیاری از موارد اطرافیان توصیه های مختلفی به افراد مبتلا به میگرن می کنند اما بد نیست بدانید سردرد ها در طب سنتی به 28 نوع مختلف تقسیم می شوند که میگرن یکی از آن هاست.

در این باره یکی از متخصصین طب سنتی اینگونه می گوید که افراد مبتلا به میگرن ، افرادی سردمزاج هستند که زود عصبی می شوند و این عصبانیت آن ها باعث تغییراتی در طبع می شود که می تواند زمینه بروز سردرد های میگرنی را فراهم کند، به همین علت در اولین قدم در درمان ،گرم شدن طبع این افراد است.

علل مهم میگرن

سموم دفع نشده از بدن یکی از علل مهم دیگر میگرن است ، این علت زمانی ایجاد می شود که روده ها خوب کار نکنند و فرد با مشکل یبوست مواجه باشد.

دو درمان برای دفع سموم از بدن

در طب سنتی دو درمان برای دفع سموم وجود دارد که یکی از آن ها از طریق سیستم گوارشی است (به وسیله خوراکی های دفع سموم مثلا مصرف آش گشنیز در سه روز متوالی) و دیگری از طریق حجامت است ، این درمان ها می توانند ازشدت و فاصله حملات میگرنی بکاهند.

علت های دیگربروز سردرد های میگرنی

عامل وراثت ، ناراحتی کبد، داشتن دندان خراب، ابتلا به ضعف چشم، انجام کار زیاد و خسته کننده، برانگیختن عواطف منفی در خود از قبیل کینه، نفرت و حسادت، بی نظمی عادت ماهانه، زیاده روی در نوشیدن چای پررنگ در ایجاد و تشدید سردرد های میگرنی موثر است.

بهترین روش های درمانی سردرد های میگرنی

یکی از بهترین روش های درمانی سردرد های میگرنی ( حجامت و زالو درمانی ) است که باید توسط متخصص طب سنتی انجام شوند تا نتیجه بخش باشند.

مواد غذایی مضر برای سردردهای میگرنی

بسیاری از مواد غذایی می تواند سردرد های دردناک دوره ای یا میگرن را تشدید کند. این مواد غذایی عبارتند از : پنیر، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سیاه، غذاهای سرخ شده و ادویه دار، ماهی دودی، ماهی تن، پیاز داغ، باقلا، آجیل، نان سفید، شکر، حبوبات، کلم، سرکه، چای پررنگ و …

نکته: اگر دچار سردرد های میگرنی هستید،از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید.

--

--