طلا به عنوان محافظ تورم

Goldjafari
4 min readNov 3, 2021

--

رئیس: شاید این زمان خوبی باشد تا برخی از یافته‌های خود را از مقاله اخیر خود به اشتراک بگذاریم، فراتر از CPI: طلا به عنوان یک محافظ تورم استراتژیک؟ طلا زنده

پالمبرگ: البته. چیزی که ما به طور کلی از نظر طلا به آن نگاه می کنیم، نحوه عملکرد آن در ارتباط با سایر دارایی ها است. این یک دارو نیست. این بهترین دارایی در پوشش ریسک نیست — کمی پوشش ریسک دنباله انجام می‌دهد، کمی پوشش تورمی را انجام می‌دهد، و همه کارها را به خوبی انجام می‌دهد، اما به عنوان مکمل یک سبد، بهترین کار را انجام می‌دهد. طلا

در مقاله خود، ما به طلا، زیرساخت ها، املاک و مستغلات، حتی استراتژی رشد ارزش نسبی سهام، و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS) نگاه کردیم. این در یک بازار خوش خیم بود، از سال 98 به بعد، زمانی که TIPS معرفی شد. ما تورم زیاد زیادی را در آن دوره ندیده‌ایم، و از اواسط دهه 90 — از زمانی که بانک مرکزی به طور ضمنی و صریح تورم را هدف قرار داد — آرامش داشتیم — این تورم از کنترل خارج نمی‌شد. دوره‌هایی داشته‌ایم که بیش از هشت تا دوازده ماه بالاتر از این هدف بوده است و همچنین دوره‌هایی بوده است که افزایش داشته است، و شاید در مورد مردم.

قیمت زنده دلار

اقدامات لازم

کاری که ما انجام دادیم این بود که داده‌ها را به آن فازها تقسیم کردیم و سپس به عملکرد دارایی‌هایمان در آن فازها و هر چند وقت یک‌بار عملکرد خوب آن‌ها نگاه کردیم. شما همچنین باید به هزینه نگهداری یکی از این دارایی‌ها در کتاب‌های خود نگاه کنید، بنابراین زمانی که این یک سناریوی تورمی نیست، چه چیزی را از دست می‌دهید؟

با توجه به تجربه من در یک صندوق تامینی، ما برای محافظت از خود در برابر ریسک دنباله، یک کتاب اختیار معامله راه اندازی کردیم که برای ما سالانه 3.5 تا 4 درصد هزینه داشت. این هزینه زیادی برای صندوقی است که انتظار می رود حدود 8–9٪ بازدهی داشته باشد. آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند کاملاً خوب هستند، اما زمان‌بندی آن‌ها بسیار دشوار است، همانطور که احتمالاً در مواردی که تورم رخ می‌دهد یا سقوط‌های کاهش‌دهنده خطر دم رخ می‌دهد. اینجاست که طلا از این نظر بسیار مفید است که در طول زمان به خوبی باز می گردد. حتی زمانی که اقتصاد در حال رشد است، حتی زمانی که شما در اقتصاد رشد داشته باشید، طلا به خوبی عمل می کند. سپس هنگامی که یک رکود شدید وجود دارد، خوب عمل می کند. این با وجود سقوط از 1980 تا 1999 است. قیمت زنده سکه

نکته ی دیگر

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چگونه به عنوان یک تنوع دهنده عمل می کند. اگر فقط طلا و کالاها را مقایسه کنید، طبیعتاً کاملاً چرخه ای هستند. اگر به نسبت‌های شارپ نگاه کنید، ممکن است به دلیل بازدهی قوی، نسبت‌های شارپ کمی بهتر داشته باشند، اما اگر به چیزی شبیه نسبت Treynor نگاه کنید، یعنی چه سهمی در سبد کلی دارد، به مراتب بدتر هستند. اینجاست که طلا دوباره می درخشد، زیرا سهم آن در آن سبد بسیار خوب است.

آخرین نکته ای که باید در نظر گرفت نقدینگی است. اگر مجبور به فروش این چیزها هستید، لغزش بالقوه چیست؟ اینجاست که طلا تمایل دارد عملکرد خوبی داشته باشد، همانطور که مارس گذشته شاهد فروختن همه چیز بودیم. طلا در ابتدا تمایل به فروش دارد، زیرا از آن به عنوان وسیله ای برای به دست آوردن نقدینگی استفاده می شود، و سپس پس از مدتی به بازار می رسد. ما آن را در سال 2008 دیدیم و سال گذشته دوباره آن را دیدیم.

اگر از همه این معیارها استفاده کنید و سپس دارایی های مختلف را رتبه بندی کنید، طلا امتیاز بسیار بالایی کسب می کند. در هر معیار فردی، بهترین نیست و هرگز نخواهد بود. این یک ابزار کاملاً صریح است، بنابراین همیشه جزء یک سبد است.

بنابراین ما کاملاً از طلا حمایت می کنیم. این همه مشکلات شما را حل نمی‌کند، اما بار بزرگی بر پرتفوی شما نخواهد بود، به همین دلیل است که تخصیص 2 تا 10 درصد به طور کلی همان چیزی است که تحقیقات می‌گوید درست است.

رئیس: چه خطرات و چالش های دیگری در راس برنامه های شما و مشتریان صندوق بازنشستگی قرار دارد؟ چگونه می خواهید برای اینها آماده شوید؟

پیکفورد: در حال حاضر مجموعه عظیمی از خطرات و چالش ها وجود دارد. وقتی صحبت از DB به میان می‌آید، در فهرست اولویت‌ها، اگر در صدر نباشد، به فکر سبدهای پایان بازی است. با بهبود سطح بودجه، مشتریان به دنبال خرید هستند که بهترین راه برای حذف ریسک های شناخته شده و ناشناخته است. مشتریان می‌خواهند خطرات ناشی از وخامت قیمت‌گذاری را کاهش دهند، بنابراین نه تنها نرخ‌ها و پوشش تورمی را افزایش می‌دهند، بلکه عوامل دیگری مانند اسپرد اعتبار را تحت تأثیر قرار می‌دهند. خریدهای جزئی و پرتفوی های رشد بدون ریسک نیز می توانند به آماده شدن برای خرید کمک کنند.

من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین چالش برای DC، مبادله بین دسترسی به طیف وسیع‌تری از دارایی‌های متنوع و پایین نگه داشتن هزینه‌های مدیریتی است. ما می دانیم که دارایی های سنتی گران هستند و بنابراین خطر ناامید کننده بازده سهام افزایش می یابد، اما به دست آوردن بازده بالا و تنوع واقعی دارایی ها در ساختار کارمزد رقابتی واقعا دشوار است.

رز: من فکر می کنم هدف قرار دادن صفر خالص بخش بزرگی از پرونده دارایی در آینده خواهد بود و ثانیا حرکت به سمت خرید و خودکفایی نیز خواهد بود. تغییر بالقوه در آن بازار، ظرفیتی است که افراد قادر به انجام طرح‌های بزرگ‌تر هستند، یا اینکه بازار قادر به انجام طرح‌های بزرگ‌تر نیست. این امر بر بخش زیادی از صنعت تأثیر می گذارد

http://talakar.com/parsian

--

--