廣東話基礎詞彙

人稱代詞:哋 (dei6)

guitarbien
3 min readApr 10, 2017
  • 你哋:你們
  • 我哋:我們
  • 佢哋:他們
  • 人哋:人們

“是” 動詞:係 (hai6)

  • 唔係
  • 係唔係:是不是
  • 係咪 (mai6):是不是

其他

  • 嘅 (ge3):的
  • 喺 (hai2):在
  • 都 (dou1):也、都
  • v. + 緊 (gan2):正在
  • 仲 (zung6):還 (still)、更
    我仲係鍾意佢
  • 定 (ding6):還 (option)
    係你定係佢
  • 得 (dak1):行
    唔得、得唔得
  • 唔使 (sai2):不用
    使唔使:需不需要
  • 是但 / 求其:隨便

疑問代詞

  • 乜 (mat1)、咩 (me1):什麼
  • 嘢 (je5):東西、事物、事情
  • 乜嘢:什麼東西
  • 做乜 (嘢)、做咩:幹嘛、幹什麼
  • 點 (dim2):怎、怎麼
  • 點樣:怎樣
  • 點算:怎麼辦
  • 點解:為什麼
  • 幾 (gei2) 多:幾、多少
  • 幾時:什麼時候
  • 幾耐:多久
  • 幾:蠻
  • 好:很
  • 好似:好像
  • 一齊:一起
  • v. + 吓:…… 一下
  • 架:語助詞 …… 的啊
  • 邊 (bin1):哪
  • 邊度:哪裡
  • 邊個:誰
  • 邊樣:哪一項

“的” 的表示法

  • 嘅 (ge3)
    又高又靚仔嘅講師
    廣東話班嘅同學
  • 指稱所有格的事物(單數):量詞
    我本書、佢支筆
  • 指稱所有格的事物(複數):啲 (di1)
    我啲同學、你啲朋友

冠量詞 (the)

  1. 以量詞做定冠詞用:
    本書喺邊度
    支筆唔係我嘅
  2. 複數用 “啲”
    啲同學仲未到

肯定 / 否定詞

  • 冇 (mou5):沒有
    有冇:有沒有
  • 啱 (ngaam1):正確、對
    啱唔啱、我講得啱唔啱
  • 咪 (mai5)、唔好:別、不要

指示代詞

  • 呢 (lei1):這
  • 嗰 (go1):那
  • 啲 (di1):一些、一點
  • 呢啲:這些
  • 嗰啲:那些
  • 呢排(最近、近排):最近、這一陣子
  • 嗰陣:那時候、那一陣子、……的時候
  • 一排:一段時間
  • 一陣 / 一陣間:待會、一會兒
  • 呢度 (dou6):這裡
  • 嗰度:那裡
  • 呢邊:這邊
  • 嗰邊:那邊
  • 喺邊 / 喺邊度:在哪裡
  • 喺 (呢) 度:在這裡
  • 喺 + 地方+(嗰)(度):在某處
  • 地方 + (嗰)(度):某處
    我喺度等你
    我喺正門度等你
    正門度等啦
  • 咁 (gam2)、咁樣:這樣、這樣子、發語詞 “那”
    係咁嘅:是這樣的
    就咁啦:就這樣
    係咁先啦:先這樣吧
  • v. + 埋:表示連帶的意思,動作範圍的擴充
    叫埋阿強:順便把阿強叫來

程度副詞

  • 咁 (gam3) + 形容詞:這麼、那麼
    咁啱:這麼巧
    咁靚:這麼漂亮
    我咁窮,點解你仲咁愛我

時間副詞

  • 而家 / 家吓:現在
  • 頭先 / 啱先:剛才
  • 先 / 先至:才
  • 啱啱 / 啱啱線:剛剛
  • 等 (一) 陣、等 (一) 陣間:待會、等一下
  • 遲啲:遲一點、之後
  • 夜啲 / 晏啲:晚一點
  • 好耐:很久
  • 冇耐 / 冇幾耐:不久、沒多久

道謝語、道歉語

  • 多謝 / 多謝晒:用於重大事情或收到東西時
    多謝晒你份禮物
  • 唔該 / 唔該晒:(日常) 用於接受幫助、麻煩、不好意思、請
    唔該,我想問 ……
    唔該借借:麻煩借過一下

方位詞

  • 出:外 (面)、出
  • 入:裡 (面)、進
  • 上:上
  • 落:下
  • 嚟:來
  • 去:去
  • 隔籬 (離):旁邊、隔壁

日常用語

屋企 uk1 kei5:家

冇乜嘢做架:沒做什麼啦

睇書:看書

行街:逛街

睇戲:看電影

打波、踢波:打球、踢球

打機:打電動

得閒:有空

好耐冇見:很久不見

返歸:回家

瞓覺:睡覺

核 (wat6) 突 (dat6):噁心、醜

影相:照相

上堂:上課

抵死:活該

返學:放學

返工:下班

好凍:好冷

污糟:髒

喊:哭

嗌:喊叫

剝衫、除衫:脫衣服

--

--