How It Works Dergisi

Halil Özel
4 min readDec 6, 2018

Merhabalar,

Bugünkü yazımda sizlere ülkemizde yayın hayatına Kasım ayında başlayan zengin içeriğiyle dolu bir dergiden bahsedeceğim. Hazırsanız vakit kaybetmeden yazımıza geçelim :)

Nedir Bu How It Works Dergisi ?

İngilizce karşılığı “Nasıl Çalışır ?” olan bu dergi İngiltere’nin en popüler ve çok satan Bilim ve Teknoloji dergisidir. Dergi Sadece Bilim ve Teknoloji konularına özel değildir. 6 ana konu içerisinde yayın hayatına devam etmektedir. Bunlar aşağıdaki gibidir :

  • Science : Bilimsel konulara değinilmektedir. Buluşlar, bilgiler bu başlık altında okura sunulmaktadır.
  • Technology : Teknolojik buluşlar, teknolojinin hayata etkileri ve gelecekte teknolojide neler olabilir bu başlık altında toplanmaktadır.
  • Transport : Ulaşım bölümünde arabalarla ilgili yapılan yenilikler - olası değişiklikler , uzayda seyahat edilebilecek araçlar ve ulaşıma dair birçok konuya değinilmektedir.
  • Environment : Çevreyle alakalı yapılan çalışmaların, insanların -hayvanların çevreyle olan ilişkilerini ve daha birçok çevreyi ilgilendiren konu hakkında makalelerin bulunduğu bölümdür.
  • Space : Uzay hakkında merak ettiklerinizi bulabileceğiniz bir bölümdür. Uzayda yaşamdan tutunda uzaydaki yapılar hakkında öğrenebileceğiniz birçok makalenin bulunduğu alandır.
  • History : Tarihsel olaylara değinilen, Döneminde yaşamış olan insanların yaptıkları reformları ve hareketlerin açıklandığı kısacası tarihe doymak isteyenlerin bölümü diyebiliriz.

İngiltere’de satılan bu dergiye aşağıdaki linkten ulaşıp satın alabilir ya da abone olabilirsiniz.

Bende inşallah en kısa zamanda İngilizce’mi ilerlettikten sonra İngilizce dergisinede başlamak istiyorum :) İngilizce demişken sizlere İngilizce öğrenirken yapmış olduğum metodları ve kullanmış olduğum araçları bir blog yazımda paylaştım. Aşağıdaki linkten blog yazısına ulaşabilirsiniz :

Kısaca İngilteredeki bu dergiyi tanıdıktan sonra Türkiye’de yayın hayatına Kasım ayında başlayan yeni “How It Works” dergisine gelelim.

How It Work’s ekibi dergiyi bizlere şu şekilde tanıtmaktadır :

Meraklı Zihinlerin Efsane Dergisi

Popular Science Türkiye editörlerinden bir çırpıda okuyacağınız harika bir aylık dergi daha.

Ülkemizin dinamik, meraklı ve araştırmacı okurlarının severek okuyacağını düşündüğümüz bir dergi olan How It Works, uzun yıllardır İngiltere’nin en sevilen yayınları arasında. Kasım 2018 itibariyle ülkemizde yayınlamaya başladığımız bu dergide; Bilim, Teknoloji, Çevre, Ulaşım ve Tarih gibi başlıklar altında birbirinden renkli ve keyifle okuyacağınız yazılar sizi bekliyor. Makalelerdeki yazı dilinin herkesçe anlaşılır olması ve sayfalardaki harika görseller How It Works’ü, okurken zamanın nasıl geçtiğini unutturan bir dergi haline getiriyor. Bu dergi ile dünyanın bilim ve teknoloji gündemini yakından takip edebileceğiniz gibi, Kendin-Yap sayfalarıyla evde kolayca pratik ve ilginç projeler gerçekleştirebilir, Soru&Cevap köşesine kafanıza takılan soruları gönderebilirsiniz.

Nasıl Keşfettim Dergiyi ?

D&R da dergileri incelerken bir anda ilk sayıdaki renkli kapak ve Einstein’ın olması beni heyecanlandırdı. Elime aldım ve biraz inceledim. Kapak oldukça titiz ve güzel bir şekilde hazırlanmıştı. Daha sonra bu derginin ismini duyduğumu hatırladım. Ve daha fazla dayanamayarak dergiyi alıp ödeme yapmaya gittim. Sıra oldukça kalabalıktı. Bende bu derginin içeriğini çok merak ettiğim için sabırsızlıktan poşeti yırtıp dergiyi incelemeye başladım. Gerçekten mükemmel tasarımlar, güzel konuların bulunduğu bu dergiye ilk o an kanım ısınmaya başlamıştı. Alışveriş sonrası Metrobüstede dergiyi inceleyip okumaya devam ettim. Kısacası çok güzel bir derginin içinde kaybolup gittim.

Benim Yorumum

Gerçekten etkileyici bir dergi olduğunu düşünüyorum. Herkesin okumasını tavsiye ederim. Bu dergiyi sevdiklerinize hediye edebilir ve onlarıda Bilim, Teknoloji ve birçok konu hakkında düşünmeye ve araştırmaya teşvik edebilirsiniz. Bu dergiyle tanıştığım için çok mutlu ve gururluyum. İnşallah uzun yıllar yayın hayatına devam ederler. Okumaktan, araştırmaktan ve gelişmekten geri kalmamak adına haydi daha fazla beklemeden artık sende harekete geç ve aramıza katıl. Sende bu güzel dergiyle buluş.

Hoşgeldin kütüphaneme “How It Works” !!!

Sosyal Medya Hesapları

Aşağıdaki adreslerden “How It Works” Türkiye dergisiyle alakalı bilgileri ve paylaşımları takip edebilirsiniz :

Son olarak derginin Aralık Sayısı dergi satan yerlerde rafları süsledi. Bende bugün dergimi aldım. Sizlerede almanızı tavsiye ederim. Aşağıdaki adresten bu ay dergide bizleri neler bekliyor ulaşabilirsiniz :

Evet Arkadaşlar hoşuma giden bir dergi hakkında sizleri bilgilendirmek istedim. Belki okumak sizin için zaman kaybıdır belki sevmiyorsunuzdur ama bu dergiyle o düşüncelerden kurtulacağınızı düşünüyorum. Şimdiden bol keyifli okumalar dilerim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

--

--