بهترین هدلایت برای پژو پارس

Hamid Bazrafshan
4 min readAug 31, 2024

--

بهترین هدلایت برای پژو پارس را در دو بخش نور پایین و نور بالا مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای هر قسمت نور بالا و نور پایین بهترین پیشنهاد هدلایت ها را با بهترین کیفیت ، به شما خواهیم داد.

بهترین هدلایت برای پژو پارس برای ایجاد نور پایین خطی

ایجاد الگوی نور خطی در نور پایین یکی از اولین و مهم ترین آیتم های مورد بررسی برای یک نور استاندارد و خوب است.به همین منظور دو فاکتور بسیار مهم در ایجاد یک نور عالی و استاندارد را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد :

هدلایت استاندارد

کاسه چراغ و بلوری با کیفیت

هدلایت استاندارد

اولین نکته در انتخاب یک هدلایت خوب ، دانستن کد پایه لامپ خودروی شماست.طراحی نور پایین خودروی پرشیا برای یک لامپ یا هدلایت با پایه H7 انجام شده است ، و فقط باید از همین کد لامپ برای نور پایین استفاده کرد.استفاده کردن از لامپ و یا هدلایت با پایه هایی به غیر از H7 باعث قرار نگرفتن چیپ هدلایت در نقطه کانونی چراغ شده و در نتیجه تمرکز نور کاملا از بین خواهد رفت وبرد نور پایین شما بسیار کم خواهد شد .

50 درصد داشتن نوری با الگوی درست (به اصطلاح دارای خط کات) در نور پایین خودروی پرشیا ، انتخاب هدلایت مناسب است.هدلایت های دو طرفه با چیپ CSP به روز ترین تکنولوژی هدلایت در دنیا هستند که میتوانند الگوی نور کاسه چراغ شما را حفظ کرده ویک نور خطی برای شما ایجاد کند. این نور خطی مانع از آزار رانندگان مقابل خواهد شد.

در سمت مقابل ، هدلایت های چند طرفه با ایجاد یک نور غیر متمرکز در کاسه چراغ شما ، نوری به شدت پخش و بدون هیچ گونه خط کات ایجاد می کند.این نور به شدت برای سایر راننده ها و عابرین پیاده آزار دهنده خواهد بود و می تواند باعث بروز حوادث ناگوار و ایجاد خسارات جبران ناپذیری برای شما و دیگران شود.

یکی از بهترین هدلایت های موجود برای نور پایین خودروی پرشیا ، هدلایت LH 420 Zimmer می باشد .

بهترین هدلایت برای پژو پارس

کاسه چراغ وبلوری استاندارد با طراحی اصولی

بعد از انتخاب هدلایت مناسب نوبت به انتخاب کاسه چراغ خوب و با کیفیت برای خودروی شماست.همان طور که میدانید خود هدلایت به نوبه ی خود هیچ پرتاب نوری ندارد و وظیفه پرتاب نور بر عهده ی بلوری کاسه چراغ شماست.هر چقدر این بلوری شفاف یک دست و با طراحی مدرن و مهندسی باشد می تواند نور هدلایت و یا حتی لامپ فابریک هالوژن شما را متمرکز و خطی کند و پرتاب نور آن را تا چند برابر افزایش دهد.در حال حاضر در بین تمامی تولید کنندگان چراغ های خودروی داخلی در ایران برند کروز بهترین کیفیت بازار را دارد.

بهترین هدلایت برای پژو پارس در نور بالا

نور بالای خودرو به صورت پیش فرض دو وظیفه اصلی دارد، یکی ایجاد پرتاب نور و برد بالاتر، و دیگری هشدار برای سایر رانندگانو عابرین پیاده .

پایه چراغ نور بالای خودرو پرشیا دقیقا مانند نور پایین این خودرو H7 می باشد و شما میتوانید از هر لامپ و یا هدلایتی با پایه h7 در این بخش استفاده نمایید .

با فرض انتخاب برند مناسب کاسه چراغ که بالاتر توضیح داده شد ،نکته اصلی اکنون انتخاب بهترین هدلایت برای پژو پارس است تا یک نور متمرکز نقطه ای و با برد بالا برای شما ایجاد کند تا در مواقع ضروری بتوانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید .برای نور بالای پژو پرشیا ، باید از هدلایت دو طرفه با چیپ ست های جدید سی اس پی استفاده کرد.استفاده از هدلایت های دو طرفه باعث ایجاد تمرکز نور بیشتر در مرکز جاده خواهد شد و در نتیجه برد روشنایی چراغ جلوی خودروی شما تا چند برابر افزایش خواهد داشت .

در صورت استفاده از هدلایت های چند طرفه (بیشتر از دو طرفه) ، نور بالای شما تبدیل به یک نور محو و بسیار پخش خواهد شد . این نور به هیچ وجهبرد نور خوبی برای شما ایجاد نمی کند بلکه تمرکز نور را از بین خواهد برد.

برای داشتن بهترین نور نسبت به قیمت محصول ، میتوانید از هدلایت LH 430 Zimmer استفاده نمایید .

همچنین شما می توانید بهترین هدلایت برای پژو پارس از برند زیمر را در لینک زیر مشاهده بفرمایید . تمامی هدلایت هایی که با پایه H7 موجود می باشند ، برای نور بالا و نور پایین خودروی پرشیا قابل نصب می باشند:

لینک هدلایت های زیمر

اکنون شما میتوایند بهترین هدلایت برای پژو پارس را انتخاب نمایید ، در صورتی که هر گونه سوالی برای شما پیش آمد ، خوشحال میشویم در قسمت کامنت ها به شما پاسخ بدهیم.

source : ZIMMER

منبع : زیمر

هدلایت چیست و چگونه هدلایت اشتباه نخریم ؟

--

--