Türkiye’nin en iyi yazılım şirketi

Hana Kamer
2 min readNov 19, 2015

--

Kısa bir süre de olsa Türkiye’nin en iyi yazılım firması olmak iddiasındaki bir şirkette çalışma fırsatı buldum.

Şirkete kabul edilme sürecim biraz zorlu olsa da Türkiye’nin en iyi yazılım firmasında(!) kendimi geliştirme fırsatı yakalayacak olma düşüncesi beni bu süreç boyunca motive etti. İngilizce mülakatlardan haftalık test projesine kadar bütün adımlardan o zaman bağlı olduğum şirkette çalışmalarıma devam ederek geçtim. Kabul edilmem durumunda eski şirketimle konuşup istifa etmemin ardından işe başlama tarihime kadar yine benden istenilenleri yapıp ilk iş günümü heyecanla bekledim.

Türkiye’nin en iyi yazılım firması olmanın ayrıcalığı ile orada karşılaştım. Düzenli olarak çalışan bir bilgisayarım olmasa da şehrin en havalı ofis alanlarından Yazane’deki ofisimizin deniz manzarası gayet keyifliydi. Çakı gibi dimdik çalışmamızı sağlayacağı söylenen sert sandalyelerin de iyi yazılım firması olmaya etkisi büyük olsa gerek. Önce iş, sonra sağlık; sonuçta para alıyoruz.

Sana eski işinden çok fazla maaş veriyorum, ama sen yemek sandalye falan diyorsun.

Ayrıca, Türkiyenin en iyi yazılım firmasında çalışan biri olarak yaptığınız işe dikkatinizi toplayabilme yeteneğiniz çok gelişmiş olmalı. Patronunuzun dayısı ve bilumum akraba/arkadaşlarıyla 20 metrekare içerisinde kendisi hariç 2 kişinin çalıştığı ofisinizde sohbet etmesi ya da hoparlor açık şekilde telefonda konuşması dikkatinizi dağıtmamalı.

Böyle ideal bir çalışma ortamında bir miktar kafanızı boşaltmak ve şekerle çalışan beyninizin çalışmasına devam etmesini sağlamak için öğle yemeğine de ihtiyacınız olmuyor. Patronunuzla birlikte yemeğe gidip, hemen ofise geri dönmelisiniz. Çünkü Türkiyenin en iyi yazılım firmasında çalışıyorsunuz. Eğer ki bu durumun hep böyle olup olmayacağını sorarsanız “Senin aklın işte değil, başka yerlerde!” şeklinde bir dönüş almanız çok normal; yapmayın.

Dünyanın her yerinden benim eğitimlerime para vererek gelmek istiyorlar, sen üstüne para alıyorsun. Elindekilerin değerini bilmiyorsun.

Eğer Türkiye’nin en iyi yazılım firmasında çalışıyorsanız elinizdekilerin değerini bilmelisiniz. Sonuçta dünyanın dört bir yanından insanlar kendisinden para ödeyerek eğitim almak istiyor ve siz üzerine para alıyorsunuz.

Sonuç olarak, ben bu deneyimi maalesef sadece 2 gün yaşayabildim ve bu şirketle “sen şu an seni kovmamı istiyorsun” şeklinde bir diyalogla yollarımızı ayırmak durumunda kaldık.

--

--