Haruki Murakami’den Kadınsız Erkekler

Hasan Yalcin
2 min readMar 17, 2016

--

Ülkemizde ve dünyada pek sevilen bir yazar olmasına rağmen hiç bir kitabını okuma fırsatını bulamadığım Murakami ile Fundalina’nın minik bir pazar hediyesi ile tanıştım.

Yazarın yeni kitabı Kadınsız Erkekler’i kısa sürede bitirdim. Tarzı, anlatımı ve hayal ettirdikleri ile aklımda hoş anılar bırakan bir kitap oldu.

Kitabı özel kılan bir diğer ayrıntı ise İngilizce edisyonundan önce Türkçe versiyonunun piyasaya çıkması. Çevirmen Ali Volkan Erdemir, Japonca aslından dilimize çevirmiş.

Kitap tanıtımında “Bir kadının özlemini çeken, yasını tutan; bir kadın tarafından aldatılmış, terk edilmiş olmanın acısıyla yaşayan, aşkla kendinden vazgeçen erkeklerin öyküleri…” şeklinde tanımlanıyor.

Murakami’nin farklı kısa hikayelerinden oluşan derleme, şık tasvirler, gerisini hayal gücünüzün tamamlaması için ucu açık bırakılmış minik edebi oyunlar içermekten geri kalmamış.

Kitabın en ilginç hikayelerinden biri olan Şehrazad’ın ileride uzun bir romana dönüşme ihtimalinin yüksek olduğundan bahsediliyor ki buna ben de katılıyorum.

Hoşça vakit geçirebileceğiniz, çok uzun olmayan, hızlı tüketebileceğiniz keyifli bir eser arayışınız var ise Kadınsız Erkekler güzel bir seçim olabilir.

Murakami’yi bir çok Türk okur gibi ben de sevdim. Şimdi yine çok uzun olmayan yeni kitaplarından birini tercih edeceğim.

--

--