Ta i bruk Autopass-brikken til å betale parkering

Helge Johnsen
1 min readOct 6, 2017

--

Her er en forretningsidé jeg ikke kommer til å tjene ei krone på. Men som forbruker kan spare penger på. Bruk Autopassbrikka til å betale for parkering. Idéen er ikke en gang ny. Det er gjort tester og forsøk på det.

For meg så virker det som om viljen til å gjennomføre det er manglende. For hvert selskap og hver kommune som drifter en parkeringsplass sitter på hver sin tue og tjener penger på sine egne plasser, sine egne automater og sine egne bøter. I tillegg kommer spørsmålet om hvem som skal drift, hente inn penger og administrere parkeringsatsene. Det er vel her det stopper.

En brikke i vinduet kan spare deg for en hel del kostnader. F.eks. garantert å ikke få parkeringsbot igjen.

Hver gang jeg kjører inn i et parkeringsanlegg så kan parkeringsselskapet registrere når jeg ankommer og når jeg forlater anlegget. Enten det er en større parkeringsplass eller parkeringshus. Det er så såre enkelt.

Da kan kunden betale for den tiden han har parkert. Parkeringen blir ført opp på samme faktura som med øvrige betalinger for bompasseringer etc. Kan da vel ikke være så vanskelig det?

Enklere enn å betale med kontant, kort eller APP på mobilen.

Dette innlegget er en liten omskrivning av mitt innlegg på Facebook fra 30. mai 2016.

--

--

Helge Johnsen

helgejohnsen.no - jobber som frontendutvikler, brenner for universell utforming og er generelt interessert i teknologi. Aktiv i Kodeklubben Hamar.