Makine Öğrenmesi Nedir ?

Halil İbrahim ŞAFAK
Türkçe Yayın
Published in
3 min readDec 9, 2017

--

Herkese merhabalar,

Son üç senedir makine öğrenmesi üzerine çalışıyorum. Edindiğim tecrübeleri paylaşmak için notlarıma birçok yazı karaladım ama hiç birini son haline getiripte paylaşamadım. Artık blog hazırlayıp uğraşmak benim için angarya bir iş olacağından tüm notlarımı düzenleyip Medium’da paylaşmaya karar verdim. Neyse çok vakit kaybetmeden konumuza geri dönelim.

Son yıllarda ülkemizde epeyce popülerleşen Big Data ile birlikte adını sıkça duymaya başladık. Peki nedir bu ML(Makine Öğrenmesi — Bundan sonra böyle kısaltacağım) ?

Yukarıda ki resimde de görüldüğü üzere ML yapay zekanın bir alt bilim dalıdır. Bir tanım vermek gerekirse;

ML, matematiksel ve istatistiksel işlemler ile veriler üzerinden çıkarımlar yaparak tahminlerde bulunan sistemlerin bilgisayarlar ile modellenmesidir.

Günümüzde ML için bir çok metodoloji ve algoritma mevcuttur. ML temelde öğrenme yöntemine göre üç gruba ayrılır; Supervised(Gözetimli), Unsupervised(Gözetimsiz) ve Reinforcement(Takviyeli).

--

--

Halil İbrahim ŞAFAK
Türkçe Yayın

Co-Founder @kotuz — #Artificial Intelligence Researcher | I’m interested #Machine Learning #Deep Learning #Computer Vision