Horm jako streamer programování

Nový krok do neznáma, absolutně mimo komfortní zónu

Matěj 'Horm' Horák
3 min readSep 30, 2017

V životě jsem udělal pár kroků do neznáma. Vůbec jsem si nebyl jistý a dnes toho nelituji. Věřím, že i toto bude svým způsobem kapitola, které nebudu nikdy litovat. Kapitola streamování programování…

Ke streamování jsem se dostal přes hry a když jsem zjistil, že existuje něco jako sekce Creative, věděl jsem, že jednoho dne streamování programování minimálně zkusím. Zkoušel jsem (resp. zkusil testovací 5 minut trvající stream) to několikrát, ale nyní bych rád tento můj projekt oznámil více veřejně, přestože každý dosavadní stream už veřejný byl. Mám za sebou 9 pořádných streamu a dnes bude malé jubileum, které už bude představené vám.

Důvody

Baví mne to a to je ten hlavní důvod a skoro jediný. I zahraniční streameři, kteří streamují podobný obsah nedosahují velkých sledovaností, takže šance, že budu mít na streamu více jak 100 lidí je téměř nulová. Na druhou stranu, mám určitou představu jakým směrem chci posouvat úroveň streamů. Má vize je výše než oblíbení zahraniční streameři programování.

Chci tím říct, že se nechci stát youtuberem a nebo předním českým streamerem. Chci jen trochu přesunout českou vývojářskou komunitu do tohoto světa, protože tu chybí.

Zároveň víceméně programuji s nějakou osobou za zády. Nutí mne to být ještě větší puntičkář co se týče čistoty kódu, testů a ostatních čiností při streamu. Bohužel to nese ale určitou zodpovědnost. Je potřeba stále pamatovat co je na monitoru a neukazovat citlivá data.

Harmonogram

Plán, který se pár týdnů daří dodržovat, je 1–2 streamy týdně. Jsem student a i mimoškolních projektů není málo, takže momentálně nejsem schopen častějších streamů.

Na streamu nejvíce pracuji na open source projektech, protože akutálně je potřeba na některých zapracovat. Tím, že mne streamování baví, přispívám do open source mnohem častěji. Pak možnost potrápení si hlavy a řešit Project Euler a obdobná cvičení. Mnohokrát také náplň tvoří jen pokec o technologiích, novinkách atd.

Je tu mnoho dalších příležitostí, které by se mohli v budoucnu zrealizovat, např. Online Coding Dojo, streamování akce GDG Brno nebo třeba nějaký videocast? Je toho spoustu, uvidíme…

Kvalita

Do streamování jsem neinvestoval zatím žádnou korunu. Kvalita tedy není ideální. Vše začíná internetem, takže jednou za čas se objeví pokles snímků či nějaký zásek. Streamuji z Macu a není to pro něj brnkačka. To generuje zvuk větráku, který pak musím SW filtrovat. Když už jsme u zvuku, svůj hlas zachytávám pomocí běžných sluchátek, takže to taky kvalitě mnoho nepřidá. Vše je ale poslouchatelné a na kód se dá také dívat, takže pro aktuální potřeby tento HW stačí. Upgrade by byl jen podle toho jak se bude streamům dařit.

Budu rád za všechnu zpětnou vazbu, která mi pomůže tuto činnost během programování posouvat dál. Je to věc nezvyklá a možná pro některé z vás divná, ale dokud mne to bude bavit a budu mít energii, tak streamovat budu. Těším se, až někdy dojdete na můj stream. Stačí jít na https://www.twitch.tv/HormCodes

--

--

Matěj 'Horm' Horák

Software developer focused on clean code, functional programming and testing. Inspiration and tips about SW development!