Scrum Master Toolkit — Teknikler ve Araçlar

İlkim Dilara Kadakaloğlu
3 min readJul 2, 2020

--

Bir Scrum Master olarak, benim en büyük yardımcılarım, teknikler, dijital ve görsel araçlar. Fasilite ettiğim etkinlikleri, eğitimleri onlar olmadan nasıl yapardım bilemiyorum. 😃 Faydasını gördüğüm için sizlerle de paylaşmak istedim. Bu yazıda da kullandığım teknikleri ve dijital & görsel araçları bulacaksınız.

Teknikler

Scrum Master olarak elimizde farklı amaçlara yardım eden bir çok teknik olması gerekir. Bu sebepten benim de elimde Icebreaker ve Retrospective Teknikleri listem var. Kafamın bir köşesinde hep yeni bir teknik tasarlamak oluyor. Bu yüzden de listem gün geçtikçe daha da zenginleşiyor.

Son zamanlarda (Malum Covid19) bu listeme online olarak kullanılabilecek teknikler de girmeye başladı. Hatta mevcut teknikleri online ortamlara uygun hale getirmeye de çalışıyorum. Scrum Master olmak böyle birşey. 😋😍

Daha önce de paylaştığım, elimdeki Retrospective Teknikleri listemi buradan da paylaşıyorum.

Dijital Araçlar

Görsel araçların yanında teknolojinin nimetlerinden de yararlanmak da gerekir. Ben de farklı amaçlar için birçok dijital tool kullanıyorum. Etkinliklere hazırlanırken, etkinlik anında ve sonrasında olmak üzere birbirinden farklı tool setim var.

Peki nedir bu teknolojik harikalar. 🤣 Aşağıdaki linke tıklayarak bu araçları ve nasıl kullandığımı görebilirsiniz.

Görsel Araçlar

Etkinliklerde katılımcılarla birlikte bir şeyler inşa etmeyi ve etkinlik odasının duvarlarını kullanmayı çok seviyorum. Etkinlik öncesinde hazırladığım görsel araçları odanın tüm duvarlarına yapıştırıp, etkinlik boyunca bu araçları katılımcılarla birlikte geliştirmek oldukça keyifli bir gün geçirmemizi sağlıyor. Siz de sıkıcı ve akmayan bir konu anlatımı yerine, bunun gibi araçlarla etkinliğinizi hareketli ve eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Peki nedir bu duvarları süsleyen bize yardımcı olan araçlar? Aşağıdaki linke tıklayarak bu araçları ve nasıl kullandığımı görebilirsiniz.

Visual Facilitation

Son zamanlarda oldukça trend haline gelen bir teknik, Visual Facilitation. Benim de çizime olan merakım malum. Dolayısı ile biz ikimiz bir şekilde birleştik. 😍

VF, fasilitasyon tekniklerinin de içinde yer alıyor. Görsel araçları hazırlarken, etkinliğin özetini çıkardığım Nutshell’leri bu teknikle hazırlamayı tercih ediyorum. Aldığım feedbackler de olumlu oldukça keyfime keyif. 🤟

Visual Facilitation

İlkim Dilara KADAKALOĞLU
d.

--

--