ZeroStagram.com

İrfan ŞENER
2 min readDec 20, 2017

Selamlar, tek başıma sıfırdan hazırlamış olduğum ZeroStagram platformunun ne işe yaradığını ve nasıl hayata geçtiğinden kısaca bahsedeceğim.

Nedir bu ?

Aslında yaptığı iş gayet basit. İnstagram’dan fotoğraf,video ve slayt indirmenize yarayan bir internet sitesi. ZeroStagram’ı farklı kılan nokta ise bunu mevcuttaki sistemlerden farklı olarak kullanıcıya urli kopyalamak zorunda bırakmadan yapması. Kullanıcının tek yapması gereken İnstagram’da herhangi bir gönderi veya herkese açık bir kullanıcı profilinde iken mevcut url’in başına “0” koymak.

7 saniyede İnstagram’dan fotoğraf indirmek

Sonrasında doğrudan ZeroStagram.com üzerine yönlenen ziyaretçimiz, ilgili gönderi veya kullanıcı profilini bu defa ZeroStagram üzerinden görüntülüyor. Tek değişen şey fotoğrafların sol alt kısmında küçük bir kutucuk ve sayfanın başında yer alan indir butonu. İndirmek istediği fotoğrafları seçmesinin ardından İndir butonuna basan kullanıcıdan, Chrome “Birden fazla dosya indirme” izini istiyor. Bu izni verdikten sonra seçtiğiniz tüm öğeler artık bilgisayarınızda kayıtlı.
“İndir” butonu yerine “Zip olarak kaydet” butonuna tıklamış olsaydık, seçtiğimiz içerikler bu defa zip şeklinde bilgisayarımıza indirilecekti.

Not: Firefox ne yazık ki uzak sunucudan dosya indirme izni vermediği için, firefox üzerinden yalnızca “Zip olarak kaydet” seçeneğini kullanabilirsiniz.

Nasıl geliştirdim ?

Aslında uzunca bir süredir web geliştirme ile ilgileniyorum diyebilirim. Fakat front-end kısmında işlerimi sadece sadece html ile halletmeye çalışıyordum. Fakat bu projede Css’i baştan sona kendim yazmaya karar verdim.
Css konusunda oldukça bilgisizdim fakat Adem Abi’nin Youtube’da yayınladığı css eğitim videoları sayesinde 0'dan arayüzümü mevcut haline kadar getirmeyi başarabildim. Bu değerli videolar için Adem abi’ye çok teşekkür ederim umarım devamı da gelir.
Css konusunu hallettikten sonra artık elimde İnstagram’a oldukça yakın bir görünüm vardı. Şimdi bu arayüzü işe yarar hale getirmem gerekiyordu.
Yine youtube üzerinden, Fatih Abi’nin paylaştığı VueJs Türkçe eğitim videoları sayesinde VueJs ile çalışır bir proje ayağa kaldırabiliyordum.
Bazı videoları tekrar izleyerek hafızamı tazeledim. Ardından işe koyuldum, okul derslerimden arta kalan zaman zarfında, VueJs ile mevcut görünümü çalışır hale getiriyor, bozulan yerleri tekrardan düzeltmeye çalışıyordum. Yaklaşık 1 hafta gibi bir sürede proje tam anlamıyla çalışır vaziyetteydi. Ve yayına hazırdı.

Kullanıcıların mobil uygulamaya ihtiyaç duyacakları kesindi bunu bir nebze gidermek için de progressive web app olarak yayına sundum. Mobil cihazlarınız üzerinde tarayıcı menüsünden “Ana ekrana ekle” tuşuna basarak tıpkı bir mobil uygulama gibi kullanabilirsiniz.

İlk blog yazımı burada noktalıyorum. Genel hatlarıyla neler yaptığımı ve neler yaşadığımı elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Twitter
irfansener00@gmail.com

--

--