Trepanasyon: Tıp ve bilim tarihinden tuhaf hikayeler

Isil Arican
1 min readJan 14, 2017

--

Trepanasyon yakında bayiilerde!

Bugün itibariyle Medium üzerinde yeni bir blog projesini hayata geçirmeyi planlıyorum: Trepanasyon

Birşeyler yazmak en keyif aldığım uğraşlardan biri. Ama ne zamandır birşey yazamamıştım.

Hayat insanın planladığı şekilde akmıyor. Yapmak istediklerimizi bazen erteliyoruz ister istemez. Benim için de öyle oldu. Son üç yıldır deli bir tempo içinde günde 5 saate varan ev-iş arası trafikten ötürü fazla birşey yazamaz, okuyamaz olmuştum. Sonunda taşınarak her gün yaşadığım işkenceyi sona erdirdim. Sıra yeniden yazı yazmaya geldi.

Yalansavar için yazdıklarım yanında, yaklaşık 5 senedir popüler bilim yazıları yazıyorum, ve bu süreçte en ilgimi çeken ve yazarken de en keyif aldığım konular hep bilim ve tıp tarihi oldu.
Hem kendi sevdiğim bu hobiye devam edebilmek (insan en çok yazı yazarken, yazı için araştırma yaparken öğreniyor) hem de yazdıklarımı paylaşmak için yeni bir proje olan Trepanasyon’u hayata geçirmeye karar verdim.

Trepanasyon, size tıp ve bilim tarihinden bazen tuhaf, bazen (umuyorum ki) ilginç hikayeler anlatacak.

Ne sıklıkla yazarım, ne kadar devam edebilirim bilemiyorum. Vakit elverdikçe yeni yazılar eklemeye, bir yandan da eski yazdığım tıp ve bilim tarihi yazılarımı aynı yere taşımaya çalışacağım. Bakalım zaman ne gösterecek….

İlk yazı çok yakında geliyor.

İlginizi çeken konu önerilerini iletirseniz güzel olur.

Sevgiler

--

--

Isil Arican

primate, skeptic, geek, medical doctor, healthcare IT professional, science writer, founder of @yalansavar, beer brewer and cat slave. Tweets bilingual.