伊朗明明勁過摩洛哥:睇下點從Elo rating搵到馬會(市場)錯價

--

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

呢篇文講點樣由Elo rating 搵返「合理」嘅賠率,然後睇下有乜係錯價,同埋有乜搵食機會。換句話講,即係睇下,有咩隊係被明顯高估/低估,令到個賠率太偏離基本因素。例如(而家冇了)可能N年前人人鍾意買英格蘭,高估佢實力,整熱晒個賠率,咁就其實買對面合理啲

建議先睇咗呢兩篇教學文:唔講戰術人腳,純數字分析世界盃分組同奪冠劇本決賽就係巴西對德國,巴西捧盃,報仇成功。得睇再睇埋:比馬會更準的估波必勝法

又再示範一次,點解Elo rating 咁重要,又或者任何根據國際足協排名嘅分析都其實可以不理。就睇昨晚場波,俄羅斯5-0大炒沙地阿拉伯,比數令人意外。但唔使馬後炮,我估大多數人都估到俄羅斯贏,賠率都明顯係。

左邊Elo Rating,右邊FIFA 排名

但你睇FIFA 排名(右圖),沙地阿拉伯高過俄羅斯。信佢就死了。掉轉,睇Elo Rating,唔止話你知俄羅斯勁啲,仲要勁一截下。類似嘅唔同系統打交情況,我在之前啲文都講過,多數都係Elo Rating最有預測能力。

好啦,馬後炮冇用,睇嚟緊嘅波,睇下點。睇下呢六場波(對,星期五同星期日,最初唔知點解冇星期六,可能我襟錯制收埋咗,但冇乜大影響)

唔知做乜最初睇時冇星期六,不礙事

睇賠率話你知,熱門係烏拉圭,摩洛哥,西班牙,塞爾維亞,德國,巴西。呢個全不意外,除咗摩洛哥嗰場,基本上你唔睇波都估可以估到。(摩洛哥嗰場好特別,陣間會開一段講)。

問題係,鬼唔知德國巴西係熱門咩,但,係咪太高估佢哋嘅勝算?掉轉,都估到葡萄牙瑞士下風,但係咪太低估佢哋勝算?

所以我哋拎晒啲Elo Rating出嚟計數。

Elo Rating,黃色係高分啲

Elo Rating點計,唔再解。但每場波後都更新,所以冇時效問題。咁就好冷血,高分嘅贏面大啲(如果結果唔係嘅,之後分數就會反映)。另你見到個Diff就係Elo Rating嘅差距,兩個數相減。

在Elo Rating嘅世界,有呢個差距就計到兩隊嘅得勝機會。是咁計的,亦都兩個機會加埋會係一。我就幫你計埋了

留意就只係個分數差距最重要。即係話,2000分同1800分對碰,實力相差,就等於1400分同1200分相距的(亦因為咁,Elo Rating可以對比唔同年代嘅球隊,甚至唔同界別嘅隊伍,例如2014德國出機啲定係佐敦年代嘅公牛屈機啲)

咁你話,和波呢?是冇的。呢個你可以話係Elo Rating用落足球度嘅最大缺憾,所以你見我舊文其實去到淘汰賽先用。但而家急不及待寫文。留意Elo Rating原本係用落圍棋呀,打拳呀,打機之類唔會和局的遊戲。所以可能用落NBA好過足球。至於點處理個和局,好多學術文(對,真係好多)提出過,但未有一家成為絶對主流,亦太深,不講了

討論啦喎,貼多次個圖先:

Elo Rating,黃色係高分啲

首先講第二場,摩洛哥對伊朗。明顯呢場波最趕客,好可能一條友你唔識。但就計數角度最過癮係呢場波。因為馬會(即係市場)係估摩洛哥熱門,都有啲分野,2.2 vs 3.6.但掉轉,伊朗嘅Elo Rating係高過摩洛哥,仲都爭成五十幾分。即係差不多係六四波—但伊朗六。睇下最後開乜。好玩的

另外睇第一,第五,第六場,烏拉圭,德國,巴西。咁明顯係名牌強隊,鬼唔知係熱門。但睇第一同第六場,Elo Rating話你知巴西烏拉圭得勝率應該差不多,亦都即係埃及同瑞士勝率差不多。但賠率上,巴西熱過烏拉圭不少,瑞士又冷過埃及不少。即係話,個市場,似乎係過份睇好巴西/過份睇淡烏拉圭(相對地),或者係,太過睇高埃及(因為大家識沙拿?),睇低瑞士(瑞士好似屆屆都畀人睇低)。所以就賭波角度,烏拉圭瑞士抵買,巴西埃及唔抵。當然,冇包生仔,到時埃及大炒烏拉圭都好,唔使出嚟抽水。

睇德國嗰場,Elo Rating話你知,佢地得勝機會唔夠八成,低過烏拉圭同巴西。但你見德國勝賠率熱過烏拉圭。同樣邏輯,即係可能睇低烏拉圭,或太睇得起埃及。又同時太睇得起德國,太睇唔起墨西哥。留意德國嘅Elo Rating近幾個月跌咗唔少,因為成堆熱身賽打和(反而對沙特嗰場冇減,贏一球都係贏)

最後睇第三四場,雙牙大戰,同埋哥斯達黎加塞爾維亞。西班牙塞爾維亞熱門。西班牙有六成勝算,但塞爾維亞得五成半的,但西班牙勝係 1.9,塞爾維亞係1.88 — 請將上面我講嘅嘢自己寫一次。

呢篇文完工於星期五下午四點半,我會星期五晚夜晚七點半左右貼。踢晒六場後就會最尾打多段驗證下。

最後補一句:只係學術討論。唔係唔鼓吹人賭博,而係我想講,呢類分析好多人會做—但,冇人會在香港買咯!我係買梗係買外國賠率啦,好分好多的。職業賭波先唔會在香港買,除非真係有啲好本地嘅錯價,例如個個發癲買英格蘭,或者買香港隊

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

(星期六淩晨更新)驗證先。呢段打於葡萄牙對西班牙後。之前三場波(俄羅斯沙特,埃及烏拉圭,摩洛哥伊朗),都係Elo Rating高嗰隊贏。咁俄羅斯烏拉圭唔令人意外,但伊朗我呢篇文講係被低估,結果險勝一球。係有啲運,但三分就三分。帶住呢個優良記錄去到第四場,我當然都係估西班牙勝。甚至半場落後一比二我都仲好有信心至少追和甚至反勝—如果冇最尾球罰球就好了

好啦,但最後和波,即係inconclusive。係廢話,但我始終相信場波踢多次都係西班牙上風,事實今次亦係,葡萄牙多得西班牙兩個犯錯(一個小錯,一個大錯)。

可以睇埋星期日塞爾維亞。賠率就好熱下,但實際rating唔係咁強。至於德國同巴西,正路大熱勝出,但兩隊要有一隊翻船嘅,應係德國。(星期六淩晨更新完)

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
咪埋雙眼數波波

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.