Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩
Published in
6 min readDec 9, 2018

--

<101次求職> 幻想中的Sure Lam成為事實

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

話說我在開工不足 做中年Slash嘅同時,都仲未放棄過金融行業,都仲有搵下工嘅。

但今次呢間公司真係極品。先係個嚟約見面嘅小妹妹,堅持我係楊利星先生(請睇本頁個名),但明明我份CV係有中文名嘅。算。呢樣嘢亦唔止出現過一次。另外小妹妹將Analyst讀成Analyse,都唔緊要,鴨脷洲口音啫,唔好歧視。明就得啦。

我第時應該整個筆名叫楊利星先生

然後個安排都係比較混亂,我更加驚嘅係條女9分鐘後打咗6次畀我(如圖)。為嘅就係因為我未覆佢email。問題係佢個email係五點半send畀我嘅。唔使咁心急下話?可能趕收工啦。最後好似係佢定另一同事夜晚八點幾再打比我。

Baby, why so hurry?

咁做乜要覆email?唔單止確認一次我收到見面地點時間(好貴租嘅寫字樓喔 — 否則我真係唔再同佢癲)。仲係因為,佢叫我早三十分鐘去。原因?做筆試

做 — 筆 — 試?

有機會再講,但多年前我已經唔玩呢味嘢。亦都其實近幾份工都係人地介紹或人地搵上門。咁當然我都有主動搵,但事實證明識人好過識字。

回想金融海嘯前,最美好嘅日子,工搵我唔係我搵工嘛。有次某人直接搵我(即係摩連奴打畀奧巴美揚咁啦,是但)。上到去個HR叫我填form。我直頭話唔填,企圖轉身走。最後個HR姐姐幫我填埋。何等臭串何等威風呀。

但,金融海嘯前嘛。而家就又話支爆又話貿易戰樓又跌股又跌。

所以呢,筆試呀?原本我想學伊巴謙莫域咁答佢Zlatan doesn’t do auditions。但而家Zlatan 冇工開嘛,唯有將就下。筆試咪筆試。最多見唔對路就走人

結果就真係好唔對路!

好啦,當日我上到去嗰楝舊幾水一尺租嘅寫字樓(中環大把寫字樓過一舊水啦,灣仔都有)。填form啦。都話金融海嘯後咯。況且,我唔係好敢用普通話講「我唔填你填撚飽佢」。即係當年金融海嘯前我都冇用廣東話講啦

然後張form 第一格就係咁嘅嘢。And I was like …….WTF

我堅係呆X咗

你係我你會點?我做咗多數香港人會做嘅嘢 — 影相,然後send畀信得過嘅朋友。朋友笑到反肚。我梗係知,因為我當場都忍唔到笑。

點解咁好笑?原本Surname打成Sure name都唔係咁好笑。看官有所不知。呢個係我個人FB網友都知嘅故事。簡述如下:

話說舊公司,有條O靚,十級極品。心地好性格好,盡責勤力,但工作能力奇低,中英文亦都好恐怖(當然,唔係我請的)。此人叫做林生。但佢明明唔係姓林?咁點解叫林生?

有次佢初加入,我點佢去Bloomberg上堂(係呀,有堂上的,有嘢食,以前有三文治添,而家得啲三角朱古力)。佢上完返嚟,我好似老豆見仔放學咁,問佢有乜得著咁。佢話原來要填資料(接待會要你登記影相),但佢填錯。

我問佢答錯乜,佢話填錯個Sure Lam。我諗咗陣,乜春Sure Lam?

原來係:Surname

即係我唔係毛孟靜唔係語文塔利班,name lame不分,大把香港人係咁,我絶對OK。但可以Surname變成Sure Lam ,真係奇過Kinder出奇蛋。自此,我就叫佢做林生。

估唔到今日,呢個咁嘅Sure Lam 重出江湖!!

幾個朋友收到張相,都叫我起身走啦,呢啲公司點做呀。但我睇在嗰百幾蚊尺租份上,繼續等面試者出現。

幸好,出現嘅唔係林先生。係一個正常到唔正常嘅香港人,仲同我幾好傾添。

所以真係唔好judge a book by its cover.正如睇女仔唔好只係睇樣 — 身材都好重要的。

又其實,由於同面試者真係幾好傾(傾到我會講粗口喎。係喎,我見工會講粗口的)。我其實幾乎想問佢,「其實HR請唔請人」?

後記:真係大檸樂。呢個《101次求職》,其實係我在英國某大學(陶傑嗰間)畢業返嚟後,想寫嘅一本書。首先當年係911之後,但主要呢,都係本人當年實在極之柒碌,完全係出現啲唔記得自己見乜位呀,寫錯公司名呀之類。搵好耐先搵到工十分合理,請我嗰個先有眼無珠。

但又因為我份CV以畢業生嚟講都算幾省鏡。高考高材生喎,香港最高學府喎(地理上),陶傑喎。所以又成日都有工見。而當年我真係唔止見過100次工。最後呢個《101次求職》,同傳說中嘅《楊枝甘露的誔生》,都係活在我腦中,有題目但未寫過一隻字嘅書。

蔡智恒(對,痞子蔡,網絡老嘢應聽過《第一次的親密接觸》)有個習慣,就係每本小說寫第一隻字之前,都起咗個題先,唔起好題佢唔開始寫。我都係,所以我一隻字都冇寫。

不過掉轉頭,我曾經諗過一大堆專欄名,最後又居然都有用到。例如在商台年代你見到嘅《仙力之城》,01嘅《袋鼠法庭》,甚至而家嘅《華麗后台》都係。「一個人的戰爭」畀我拎咗嚟做twitter名。仲有《絶色哥基》《日理萬姬》同埋《元華盡洗》可以用。好似元素週期表咁,你都未發現隻元素,已經預測定個名同屬性。

總之,今次真係惡有惡報,若然未報時辰未到。以為起咗嘅題唔使用,居然我而家四十歲人又可以寫《101次求職》。人生真係充滿荒謬。

又,如果當日在舊幾水尺寫字樓打開門in我嘅係林生,我一定會訓在地下慘叫。好似見到隻巴斯光年識講嘢咁

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.