一百七十三蚊的下午茶—蔡瀾越南粉

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
瘜肉都市
Published in
7 min readJul 6, 2018

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

事忙,呢排都唔多得閒寫文(係喎,之前一日幾篇的)。唯有睬過界寫嘢食。咁啱蔡瀾檔越南粉新屎坑開張,又近我公司,冇理由唔近水樓台去試下嘛。

是的,個題夠嘩眾取寵,但真係$173蚊下午茶呀下(唔係以為食晚飯夠飽掛?女仔可能夠,我唔得咯),唔係兩位甚至幾位夾埋。

老蘭翠華個位,好易搵

認到啦,就係中環鏞記對面,老蘭翠華個位,黃金地段,唔愁生意。其實昨日(七月五號星期四)我去過一次,摸門釘,算係試業咁,只做貴客(即係冇我份),六點至八點。今日(七月六號星期五)我兩點半去到,又摸門釘,話截咗龍。而我其實唔係好明咩意思。總之我得到嘅訊息就係晏啲再去排。咁到大約五點左右我去排,就係咁請況。前面十幾廿人咁咯。我排咗半個鐘左右,算係合理(有得唔合理?)。但重點要強調我自己一個人,同埋肯搭枱(有得唔肯?)。我行入去時前面仲有十個八個人的。所以記住除咗單嫖獨賭,試新嘢食都係一個人去最好。試過唔中伏同埋大約排幾耐先好同女神(如有)去排嘛。

就係咁,其實已經嫌佢太多嘢了

樓上就係餐牌,其實都好多嘢食,我甚至嫌佢太多嘢食。個個新文青講啲咩日本匠人精神,人哋就專心做好一件事嘛。不過算,呢度是腥港,幾時都係茶餐廳文化,唔好講咩日本匠人。

又其實時為五點,我當然係已經食咗午餐未食晚飯,當下午茶。所以唔食得太多嘢,「就求其叫碗粉叫個甜品叫杯嘢飲啦」。咩春卷法棍蝦餅只有下次

價錢係相當合理嘅(又,有唔合理嘅咩?)。六十八蚊碗粉仲想點?你去豚王食都食舊水啦(唔使質疑,就係午餐食完)。咁但,作為一個金融人,我就梗係食最貴嘅一二八「特別牛肉湯河」。關乜事?梗係關拉。相對成本嘛。咩相對成本?排咗半個鐘呀!唔係排咗半個鐘入嚟食六十八蚊下話。要食梗係食到最豪。正如你見啲友去旅行就唔會慳住食,合理的。

講返Pho,「其實我係從來都唔鍾意食的」。如果識我好耐嘅知道我有好長時間(三十年左右啦)係餐餐都要食飯,接受唔到食湯麵做正餐,更唔好講話食件三文治。英國讀書年代啲鬼仔食件cold sandwich做正餐我覺得真係浪費生命(有個可以食包薯片當正餐,好恐怖)。咁但呢啲都已過去,你見我成日食拉麵都知。所以本質上我唔抗拒湯河粉(話大中華膠都好,Pho明顯係中國傳入,名都係,不過而家越南又玩去中國化,居然夾硬話係源自法國,法國佬真係笑到不洞漏拉)。

問題係,真係孤陋寡聞,從冇食過好食嘅Pho。蔡瀾呢檔嘢話係澳洲墨爾本「勇記」配方嘛,睇佢啲文(唔好忘記我睇壹週刊大的,第一期睇到執笠)都知佢成日講,正如新加坡文華酒店雞飯—但我去過澳洲,而冇去過墨爾本咯。而在越南嗰啲更加得啖笑—你可以質疑我話我食嗰啲連鎖店唔好食,咁我相信都係。咁但總之我從冇食過好食嘅Pho係事實

攝於河內。越南四大發明:粥粉麵飯。講笑的,但都差不多。Pho係湯河粉大家知,Mien就係麵,Bun唔係法包 ,係米線。Com好似少見啲,類似飯的物體
事實在河內食兩次Pho都唔好食喎

咁講返香港,叫咗,好快就到。你最關心當然係,好唔好食。答你,就係相當好食。至少係我食過最好嘅Pho。當然上面都話你知我冇食過幾多Pho。所以貴客自理,食完覺得唔好食,叫蔡瀾回水畀你啦,關我L事。

一百二十八蚊。抵食。唔好咁啦,你去隔離一風堂食都要成舊水(利申:成日去,去到店員全部都認得我問我係咪照舊,所以我唔係幫一風堂倒米)

至於有幾好食呀,就留畀啲食評周柏豪慢慢寫。或者等啲文青慢慢同你講咩Pho嘅歷史文化,越南人點解去咗澳洲之類。我要寫我都識寫。我細細個就接觸不漏洞拉添。屯門虎地開放營嘛,啲越南佬買晒(我老豆叫我買的)啲啤酒,越南婆就收十二個蘋果上床。

同「幾蚊任摸」互相輝映嘅,當然係「12個蘋果」。係咪12個並不重要,甚至係咪蘋果都不重要,重要嘅係呢個係傳說中性交易嘅報酬(一樣,無人可以證實)。做乜會係生果?因為,係越南女人。何來越南女人?因為,屯門以前有越南難民營,就在虎地(即係而家富泰村,嶺南大學嗰邊)。咁越南難民營關我乜事?因為個營後期變咗開放營,越南難民可以出嚟買嘢,甚至打工。當時我就住在附近,「12個蘋果」冇見過,但就見過越南男人買晒啲啤酒仲同我講唔好意思(因為累我幫唔到老豆買)。種族融和就係咁形成的。

要睇慢慢睇,但本文都係主要講好唔好食。咁答案就係好食。好簡單。湯好味,粉好味,牛肉好味(仲想要乜形容詞?)。同場加映對面個大陸女人問人「你們的生牛肉湯河是不是生的」,難怪畀人小。不過港燦返大陸一樣問人啲麻辣火鍋「辣不辣」,實在沒有誰比誰更高尚。

飲筒呢?我唔用啫

同場加映,嘢飲喎。冇家父(未變先父)至愛嘅越南33啤(純粹童年記憶,我懷疑佢都唔記得咗呢件事)。咁大熱天時又費事飲滴咖啡(其實費事阻住地球轉啫,早兩晚我在永華都係食熱紅豆沙)。唯有凍啡。普普通通。仲自動送埋膠飲管(我冇用啦下),環保L又可以出嚟鬧- 不過照計環保L就唔應該食萬惡嘅牛肉湯河的。

青檸香茅凍,消暑!

仲有,甜品,sort of.有諗過叫雪糕,但一來怕佢會即時上(事實都係),二來,覺得雪糕九成九OEM。所以叫呢個青檸香茅凍,感覺好似冇咁OEM。丫,幾好食喎,夏天食特別好。

一七三,冇呃你

埋單,一百七十三蚊,冇點你。貴唔貴?梗係唔貴啦。都話你去食個拉麵都舊幾水。水準係有嘅。但排餐飽就有啲無謂。不過佢開在老蘭個位,我估可見將來都仲要排,凈係慕名而來嘅大陸佬都夠排一年啦。

如果在中環返工嘅,例如我,就佳音啦,開到半夜十二點。以後在公司做嘢可以夜晚去食。

店名?貼咗啦。地址?咪話老蘭翠華隔離咯,咁都搵唔到你食一風堂算啦,轉角就係。營業時間?頭先講左啦。開到半夜十二點。係喎,越南人當地傳統唔會日落後食Pho的。但越南人當地講越南話添,你唔講?Fuck that 傳統啦。越南人傳統一七三一個星期人工添。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
瘜肉都市

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.