在公司上唔到位,點算?外加感人小故事數則

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩
Published in
7 min readJun 26, 2018

--

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

金融時報呢篇(篇文在樓上,要log in).不錯,雖然都係職場雞湯,但人哋鬼佬就係寫得比較好(咁都有啲唔好嘅,唔好嘅我咪唔貼,幫你揀埋,幾咁好)

先講自己經驗,其實都係算失敗經驗。首先我冇做咩大公司MT(唔知係乜,大學時掛住上網睇波寫文溝女睇書,好爽的,到知係乜時人哋已返緊工),好多人都知我最初係教書嘅,然後碌下碌下入咗金融界。遇過幾個好老細,就後話。

即係如果係做MT嗰類精英(唔係我呢啲second撈華嘅),分分鐘有人舖埋條路畀你(其實仲有冇呢支歌仔唱?),亦照計叻過我,唔使睇呢啲文。

但一般嚟講,我覺得年輕人,三十歲前,轉多幾份工,轉行都冇乜所謂。三十歲前應該係唔知自己想點的,至少我係啦。況且亦都比較易同人解釋,無論係同老母定同條女,定同HR解釋.況且,最重要係人工低,機會成本細。本人教書時,一萬九千蚊人工。到我轉做銀行,萬二蚊。你計下減幾多%。但我都仲做得到。因為銀碼唔係話太大(都,好撚大了,實不相滿我第一年做銀行就搞到借P窿)。但你搵緊五皮嘢叫你轉行減三份一人工?就梗係減你老母啦。

三十歲後又點?「就習慣了」。講笑的,三十歲後應該揀定一個方向,就算唔係一間公司,都應該知道自己想點。點解係三十歲?冇架,貪齊頭。現實啲諗,三十歲嘅,應該點都做咗六七年嘢。一路做同一間公司固然好,唔係嘅,應該都轉過工,甚至轉過行,有足夠嘅時間畀你去試去諗。三十歲仲話人唔知自己想點,人哋會白你眼(雖然,係會發生嘅)。同埋,同一原因,你唔好彩遇著仆街公司廢柴老細嘅,都應該轉過工(冇嘅,就諗下你個人有乜問題可以容忍七年)。咁轉得幾次工,份份工都廢柴老細仆街公司賤格同事嘅,多數都係你自己問題。

講遠咗,三十歲後,理應搵個山頭坐,特別係做企業嘅。好多人就開始玩呢個爬樓梯嘅遊戲,畢竟做企業都係想升職加人工,更高嘅位,更大嘅權力。唔係為呢啲嘅,應該一早做NGO,去咗海地食非洲雞(OK ,海地唔係在非洲的)

我在舊舊舊(唔使數係咪真係對上第三間)公司,做咗八年,當然係玩呢個遊戲。最後係算失敗嘅。我話失敗就失敗啦下。畀人炒仲唔失敗?我又唔係Steve Jobs,況且冇人叫我返去。之後再轉咗一兩次工咁,舊年去到而家公司,其實冇得玩架啦。唔係話論資排輩,但,人哋個個玩咗十幾廿年,你連邊度排隊叮飯都未知。

咁,位就有限嘅,想要嘅人就實多過位,基本經濟定律(位多過人嘅,畀你都唔好去)。盃就得一個,睇少啲咩波事春秋又冰島精神又巴拿馬精神嘅飛機文,你好有熱誠?哦。上得呢啲位嘅邊個冇熱誠?你好叻?上得呢啲位嘅邊個唔叻?

咁總之,有啲人就係爭咁啲嘢,係上唔到嘅(爭乜?我點知。知就唔係在呢度寫文啦)。神射手得一個,世界盃冠軍得一個。衰咗嗰啲點算?望下自己幾老(美斯?),又望下新阿頭幾老,條友擺明在呢度老樹盤根做到死架啦。今次含得撚了(對唔住,呢篇比較粗俗,但你明的)。而係唔會有人理你嘅。等於美斯射失球十二碼,就已經冇人理佢上屆勇奪,嗯,亞軍。

臨門一腳玩完嘅,以下係五個建議。鬼佬的,唔係我畀

1.問下自己到底其實你有幾想要 — 好多人都想呢樣,想嗰樣,但得個想字冇用。往往係好大犧牲。細路生日派對都冇得去。有個故事話有日成龍忽然父愛爆棚,去祖名間小學接佢放學,等極都冇人。打畀祖名,祖名話「仆街,我升咗中學啦」。有冇講仆街唔係重點,成龍係咪仆街老豆都唔係重點。重點係,你係上咗位嘅,就唔會有時間好似我咁寫文(同埋好似你咁睇文)。點解人哋做到你做唔到?可能因為你冇人哋咁渴望。冇得講的。講個個都好想要,但你可以付出幾多?你係尊尼亞講「work嚟把撚」,就大把同溫層嘅同你圍爐,上到高位嘅,講嚟就真係把撚。邊撚度有「work嚟把撚」。有一期我日日六點幾返到中環(對,五點幾起身),發現係已經好Q多人的。有錢嘅有高學歷嘅有叻仔乜都有。人哋日日付出多你咁多,你work smart就得?即係你係天才球員唔使練波都勁過C朗?睇少啲咩「有能力的人絕不加班」啦

補一句,其實有啲人覺得,呢種想法,好易會成為葡萄。明明自己唔掂就話自己其實唔稀罕。請睇下一點。

2.接受,其實好可能,就係你未夠班。是真的。上到呢啲中高層嘅位最難接受就係自己唔夠班。喂我試過乜乜又點點,我知,呢啲同HR鳩吹嘅故事我都有大把。但行家一出手便知有沒有,你拍埋去真勁人度,就會知自己真係唔夠人勁。你冇試過?咁恭喜你,一係你就係個勁人,一係你身邊啲朋友都係廢柴。你估下邊個機會高啲。我諗起細個打波朋友講,學校總有幾個籃球男神,萬千少女嘅偶像,在學校無敵 — 出去打學界咪畀人數咯。你好勁?But don’t forget that there are many guys like you all over the world! . 你好勁?邊個唔係好勁?好勁同好撚勁之間嘅距離,遠過李嘉欣咁嘅樣同李嘉誠咁嘅樣嘅距離

你好勁?邊個唔係好勁?好勁同好撚勁之間嘅距離,遠過李嘉欣咁嘅樣同李嘉誠咁嘅樣嘅距離

好多人會以為,因為我間大學唔出名,因為管理層唔識貨,因為我唔埋堆,因為我係女人,因為佢同大老細上床。其實同你三十歲前遇人不淑一樣,一次半次,可能係你唔好彩。幾次,大老細都同第個上床唔係同你,即係你唔夠班咯。明冇?正如見親工都唔掂,即係你overpaid.

3.呢個我鍾意,鬥長命。黃興桂嘅名句,It’s not over until it’s over。條廢柴升咗上去,肯定在呢度做過世了。但,你點知呢?可能佢聽日死撚咗呢?可能有更大嘅傻仔請佢佢去間更大嘅公司呢?可能佢生花柳呢?可能佢搞大大老細老婆畀人炒呢?

我鍾意個故事,個死囚同國王求請,話自己有特異功能。國王心情好,問,你有乜特異功能?死囚話我識教隻馬寫沽空報告,畀一年我。國王話,好呀,就睇你點。人人都笑死囚低Q能,一年後咪又係死。但死囚話:你點知呢?可能一年後國王死咗呢?可能一年後隻馬死咗呢?可能一年後我死咗呢?可能一年後佢亡國呢?或者,可能一年後隻馬真係識寫沽空報告呢?睇日本故事都知,德川家康冇嘢叻,但等得,鬥長命。馬哈蒂爾都可以出返嚟玩。一日未死一日唔知邊個笑到最後(所以,記得保持身體健康)

4.咁如果國王又冇死隻馬又冇死自己又冇死咁點呀?咁,就仆街咯。咪做第樣嘢咯。上到呢啲位然後又等咗咁耐嘅,照計唔使話Benz for the mouth為口奔馳。係,我知,幾十萬人工都可以唔夠洗,羅兆煇都破產啦。但be realistic,玩到呢啲遊戲嘅,真係唔係憂柴憂米,係餵唔飽自己個大過馬撚嘅Ego啫.(按:馬撚,一般係用「串過馬撚」。「大過馬撚」呢個用法係我發明嘅,在舊公司講是非時,我話某同事個Ego大過馬撚,另一同事話「我冇見過」。我話:你指冇見過佢Ego定冇見過馬撚).等唔到嘅,轉工咯,做KOL咯,去多幾次日本咯。唔發現好多財金界人士出嚟咩整蛋糕開餐廳咩?

5.最後,好老土一句,工作唔係你生命全部嘛。正常嚟講,你仲有屋企人,有愛人,有朋友,有你嘅興趣。仲應該有唔少錢。大把嘢可以做啦。當然有人覺得呢啲只係loser嘅藉口。但又引返舊文,係咪真係搵好多錢就開心?係嘅,如果你人工係一百萬以下。但去到幾百幾千萬嘅,其實只係養你個ego啫。宮崎芒果八舊水一個,咁係咪好食過普通芒果N倍?咁梗係唔係的(對,我又已經進化到唔知普通芒果幾錢一個,幾好的了)

八舊水嘅宮崎芒果係咪好食過唔知幾錢嘅普通芒果?梗係啦。係咪N倍?我都唔知普通果幾錢一個

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.