Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
航海家手記
Published in
5 min readNov 5, 2018

--

蘋果和脫星:我希望大家多啲留意我演技,唔係睇我個胸

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

上篇文講過蘋果業績根本唔差,但股價依然急跌,我又話合理。咁點解?

固然,有時股票係無緣無故咁升同跌。但蘋果作為全世界最大嘅公司,萬億美金市值,唔係兩港紙市值嘅細價股,好難操控。產品又人人見到,數字又相當公開。當日市況亦唔係特別差,出完業績跌5%,應該唔係無緣無故或正常波動。你唔同意個理由,可以。但你話無緣無故?唔似。

咁咩回事?上文講過,業績唔差。iPhone銷量係低過預期,但只係少少,唔應該令股價咁郁。

但仲有一樣嘢未講。

又重覆金句,冇所謂好定差嘅業績,只有好過同差過預期。點解?因為股票永遠係炒預期,睇未來(其實所有資產都或多或少係)。唔好話三個月,三日後你拎住份舊業績已經冇意思,乜都消化晒。真係以為人人唔知你知?

咁業績,其實係「未知」,但唔係將來。第一份工鬼佬老細將Forecast 同 Estimate分得好清。業績,例如賣到幾多電話賺到幾多錢,係未知嘅嘢,但唔係將來。所以業績重要,但仲有嘢更重要。

就係展望同指引。

香港公司比較少做呢樣嘢,亦都因為法規不同。但美國公司(日本都好似係)好多時都會。

蘋果畀市場嘅指引係,下一季收入預890億至930億美金之間。咁就出事啦。因為市場估緊大約有930億。即係就算蘋果去到自己估嘅最樂觀上限,先僅僅達到市場預期。

咁或曰:你啲華爾街分析員亂咁估關人鬼事咩。係。但市場就係咁運作的。而佢哋得出呢啲估計,唔會係完全亂作,或多或少都同管理層溝通過。掉轉頭,蘋果知道未必做到市場估嘅呢條數,而家早早講出嚟,總好過下次做唔到先見家翁。而家一次過講咗好過。

另外,蘋果有提到點解個指引咁保守。主要係因為佢哋認為新興市場銷售會麻麻地,以及匯率損失。呢啲對成個市場嚟講都唔係好消息,因為全世界最大嘅企業都認為前景麻麻,亦見到強美元衝緊擊部份公司。

另一致命傷,就係蘋果宣佈,唔再公佈iPhone嘅銷量。呢個都係一大負面消息。股價唔跌就假。

作為上市公司蘋果當然要公佈各種財務數據,一年幾多收入賺幾多錢呢啲要公佈,同其他公司一樣。但好多其他資料就只係自願公佈,等分析員或者投資者有得睇,唔係法例一定要的。正如蘋果話齋,其他廠商都冇公佈。

之但係,你蘋果唔係 其他公司嘛!你一開頭就自願公佈。我唔會天真地認為蘋果有幾有良心,咁主要都係為投資者著想,我哋賣得好怕乜畀人知。正常都係咁丫,唔係必要嘅資料,公司畀得你睇嘅,梗係靚仔先畀。

正如蘋果都只係公佈iPhone iPad 同Mac機銷量。其他產品例如Apple Watch就唔公開 — 咁你可想而知並唔係太好賣。咁而家,蘋果明明之前一路公佈開iPhone銷量,而家忽然話唔公佈,難免畀人覺得係因為銷量唔靚仔。似乎都係。

公司當然大條道理解釋,最方便,你同我都諗到嘅理由就係:希望大家唔好聚焦落呢度,希望大家聚焦返去成盤數。呢種講法係好冇力嘅。等於啲女星夾晒胸條裙短無可短然後「希望大家多啲留意我演技」。你對波都有戲乎?你蘋果就係最初公佈呢啲數字嘛,唔想聚焦,最初做乜公佈?

明顯,即係脫星咁,而家唔想人睇,就收返埋,希望大家「聚焦返去我演技」。

咁冇話唔得嘅,法例冇強制蘋果要公佈,正如都冇強制女星要露肉。不過畀人噓就梗。在我分析員或評論員嘅角度,就當然唔鍾意呢種作風啦。公司係咪咁冇信心?你畀埋條數話埋人知賣幾多電話,人地就唔識睇返條大數只會鋤住你嘅銷量?

但掉返轉講,噓都係一時啫。與其下次出個iPhone銷售又要同你慢慢解釋,公司長痛不如短痛,連埋下調下季收入指引一齊講咯。引爆晒所有嘢,都只係跌7%啫。

最後,其實好多科技股呢排都「見光死」。業績差嘅固然,但有啲業績好嘅都照跌。原因好簡單,一個字,貴。我Facebook Page都有寫。貴就唔係話蘋果兩百蚊美金一股嗰種貴,係講市盈率

所以,我幾有信心蘋果唔會好似其他科技股咁大瀉。冇錯,公司增長係慢咗落嚟(今日先知?)。但市場投資者唔係今日先知。蘋果估值唔貴,講緊廿倍市盈率唔夠,投資一早預期咗佢增長慢。

就唔同有啲股票幾百甚至冇PE,業績一走樣就出事。甚至業績唔走樣都好,市場風險胃納一變就出事。市好錢多就話聽你講夢想啫,市差錢少,就梗係搵啲有派有有錢賺嘅股票啦,仲講夢想?(亦因為呢個原因籨來我都鍾意騰訊 多過 小米美團 等等)

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
航海家手記

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.