Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔
Published in
9 min readSep 27, 2018

--

香港進入3P年代 : 12年第一次加P,只加八份一厘

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

趕住上機,其實係瞓一粒鐘就上飛機,組織唔好或有錯見諒,頭盔帶足。況且有一定時間性,呢篇文過三日寫我估就冇人睇。但我而家唔寫就應該三四日後先得閒寫。

昨日今日嘅金融甚至頭版大新聞,當然係加息。原本美國加息唔會有乜人理,其實都加咗N次,但今次因為香港「跟加」,十二年第一次喎,特別多人講。得罪講句十二年前好多分析員記者甚至基金經理都未入行。

成日講香港加息加息,我都係要簡單講101先.加息,視乎你講乜息。香港行聯繫匯率,冇自己貨幣政策,外判咗畀美國。你唔會見到香港有班友開會坐低講加唔加息(美國就有,大陸都有)。寫親呢句就總有啲一知半解嘅整條link話我知,喂,金管局話加咗乜乜貼現利率喎,堅係煩。呢個東西有點難解,但總之,係唔關事的。你見以往N年美國聯儲局加息金管都跟加,咁又何來有人講 十二年第一次加呢?

好啦,另外兩種真係關事嘅息口,先講港元銀行同業拆息(HIBOR,H)。呢個十分簡單,銀行拆借嘅息口,每日不停變,一日都幾百口價咁變,同股價一樣,完全市場力量,就唔存在邊個銀行加咩息。正如你掛一千蚊一股去沽騰訊唔係叫做加價。

所以一般講,都係講最優惠利率,(Prime,P)。但呢舊東西十二年冇郁過,難免有人陌生啲。你見大家最關心嘅供樓,以前就係同P掛勾。咸豐年代有P加幾多幾多,近代(即係我做嘢開始)已經係P 減幾多幾多。聯儲局QE放水減息後,因為低息,銀行就開始推H按,同H掛勾,H加乜乜乜(冇見過有H減乜乜乜,有嘅話我知我轉去)。近十年做嘅按揭絶大多數都係呢種。但頭先講咗H基本上係市場力量,可以好大上落,銀行為免你驚,亦畀一個封頂位你。H加乜乜乜,但上限係P減點點。所以H按一樣受P影響。而同樣地,正如湯文亮提過,話冇跟加息嘅自欺欺人。根本唔使等加P,供樓嘅就已經畀多咗。其他貸款亦都係,唔少亦都係跟H的。使鬼等銀行出嚟講:好啦,我哋今日加息。

事實有供開樓嘅會知,今年較早前好多H按一早去到封頂位。亦即係話銀行其實「賺少咗」。同好多人以為嘅唔同,銀行幾時都可以加P減P,唔使等美國議息(事實美國亦都隨時可以加息,唔使定日子,非常時期非常有法嘛),亦唔使任何人批準,唔使任何理由。你樓下間茶餐廳加價邊使理由?但銀行唔係開善堂,點解明明賺少你都唔加P?原因亦等於間茶餐廳點解唔收你兩百蚊個茶餐咁—因為你可以幫襯第間。好多人以為銀行係合謀定價,好似油站咁,但其實種種證據話你知,唔係好係。

再講深啲就係大家睇報紙都有講嘅,香港銀行體系好多結餘,水浸,所以美國加幾次香港都冇加。大銀行有錢唔賺怕生意走,細銀行更加no say.呢個就係過去兩三年嘅事。

由於始終係聯匯,港美嘅息口總唔會太過背馳,爭在幾時跟上咁解。因為種種理由(主要係銀行體系結餘跌),今次美國加息大家都預香港銀行會卒之加P。結果亦都係。但比較有趣嘅係,匯豐恒生,居然帶頭只係加八份一厘,0.125。美國加四份一,0.25,香港就跟一半,呢個夠意外。

點解咁怪雞,問返匯豐先知。但由於歷史原因同埋規模,匯豐在銀行同業市場被稱為「阿爺」(正如瑞信係叫做金牌,呢啲就行家先知),一般行都只會照跟。加得八份一,明顯就好似唔多想。有分析話只係象徵式應酬下政府,我又覺得太陰謀論。政府幾時大權力到可以叫得郁匯控?我當你叫得郁佢,你叫唔郁中銀下話?中銀阿媽邊個先?阿媽個阿媽又邊個?所以冇錯有啲財金官員(都唔係全部)打晒開口牌,但相信好大程度都係銀行自己決定。

加八份一,明顯係有啲顧忌,唔多情願。亦都因為其實銀行體系仲係好多錢,甚至唔加P都仲得(所以亦難怪有人覺得係應酬出面啲壓力)。

咁,個題嘅3P又何來?(明顯好多人因為呢句嘢走入嚟)

是咁的,3P,就真係市場而家有3個P。每間銀行有自己嘅P,一直如此。咁有人會話間間油站都自己標價但咪又係合謀。Yes and No。冇錯,中午我先寫話匯豐恒生加八份一厘,中銀未出聲,唔通今次唔跟?叔叔又成最大贏家了(我嘅樓按正係中銀).話口未完中銀都跟加0.125,有朋友就話都係加德仕,前後腳咁啫。

但,當真?梗係唔係啦。唔使供樓嘅都可能知,香港好長時間都有兩個P,中銀匯豐恒生一個,細P。其他銀行另一佪,大P .大細P就爭0.25。咁點走出嚟?聰明嘅你大約估到,就係某一次(確實時間懶搵,但應係2004-2006之間,因為我應該做緊銀行有份見證),有人加,有人唔加(當年係加息週期)。當然係有存款基礎,存款成本低嘅大行「以本傷人」。

對,呢啲嘢唔係必然,唔係一開頭就咁。大細P之前,就真係一個P。唔止,再早少少時間,根本就係有利率協議。呢啲先係真正合謀嘛。後來取消咗呢樣嘢,咁銀行當然面對更多同業競爭,利潤受壓,咁點會咁順攤?當年就係利益交換,容許銀行做埋股票保險—對,銀行戶口買股票,亦唔係好長時間嘅事。

經濟日報:加P慢步走 平衡紅簿仔息加幅

講遠咗少少,但既然最初單P,後來變大細P,咁何來合謀定價?今次仲勁,頭先話匯控一出其他人基本全部照跟,但總有例外。今次坡佬(對,變咗坡佬了)華僑永亨就加夠0.25.背後有乜盤算就唔評論,但客觀現象,就係導致市場而家有3個P。三大行匯豐恒生中銀嘅5.125,其他嘅5.375,同埋華僑永亨嘅5.5。暫時未見記者或地產經紀起名,但我估不外乎都係會叫細P中P大P,或者將麻鬼煩坡佬嗰一個叫做坡P,甚至鳩P (如蒙採用記得畀credits我)。

3P唔夠好玩?仲有4P可以玩。你睇部份報導其實話你知有4個P添,好玩過Cookies 4 play。不過其實係搶下眼球啫,做乜明明3個又變有4個?因為有個別行未宣佈啫。咁正路佢地都跟架啦。但其中一間未出聲嘅正係我舊東家星展,同華僑永亨又係坡佬呀下。咁如果星展係唔加,或者減(發夢冇咁早),或者加夠0.375之類,就真係可以4個P了.但我估唔會。戴安娜話齋,3個P都已經係a bit crowded,仲玩4個?

留意之前都有講,美國加咗好多次息,香港都冇跟。好多人都估有冇一個「追加」嘅風險,即係會唔會加要追返以前?甚至美國停埋香港都唔停?匯控嘅梁兆基講得好,留意返,其實美國減息時,香港咪又一樣冇跟足。所以跟唔跟足,睇你用邊個時段嚟睇啫。

最後少不免,都係大家最關心嘅,樓。但其實講嚟都係有啲嘥氣,覺得升嘅依然會覺得升,覺得跌嘅依然係覺得跌。我只試下搵啲其他角度,或啲客觀事實講下。

首先,幾肯定嘅係,息口對樓價嘅影響,唔係好大。固然雷曼爆煲後嘅QE印銀令到樓價升,亦不止香港。但,唔好歷史由我開始。之前呢?我都大大話話由美國開始加息見到佢減息而家又加返息,但幾個週期後—其實樓都係升的。明顯地有啲其他嘢更有決定性(好可能係:大陸人,另文討論)

第二,好友會覺得,我超,加八份一厘息我好鬼死春驚呀。一百萬供多六十蚊,一個月供多幾百—真係去次旅行燃油附加稅都唔止(對,同日嘅新聞)。淡友覺得,唏,溫水煮蛙啫,八份一厘你唔覺痛,下次呢?三次呢?四次呢?加夠兩厘就可能係一兩千,就唔係飲餐茶喎。

但又不過,其實有理由相信,真係溫水都好,啲水都唔會煮到太滾就熄爐。上面已分析咗銀行好似好不情願咁先去加八份一厘,所謂「追加」可能性亦唔大。

信報:美加息0.25厘 料12月多一次

但更重要嘅係,美國其實仲會加幾多次息?當然難估,聯儲局自己都唔知,畢竟局勢隨時有變,冇可能今年估到幾年後嘅事。但在呢刻,best effort,睇返聯儲局嘅預測。2018年加4次,即係再加多1次。2019年加多3次。2020年加多一次,然後收皮,2021年唔加(上面個圖冇寫,但其他報導有

咁計下數,由2015開始,1+1+3+4+3+1,總共13次加息。到呢一刻已經加咗8次啦喎,下半場中段都嚟緊,如果咁都只係溫水,咁段估啲水都唔會好熱。贈多句,我認為2020嗰次應該係唔會出現的,我估你問其他人多數都會覺得真實加息少過13次嘅機會,大過多過13次.

當然,捱得過之前8次,唔等於捱得過之後5次,壓倒駱駝都係最後一根稻草。正如我成日講你急屎忍到半個鐘但往住就在見到廁所嗰最後30秒最危險最易失守(特別如果入到去發現格格都有人,基本上你死硬)。但話香港今次先第一次加P,所以唔應該計8—5,唔係下半場中段,係1-4,戴志偉話齋比賽先啱啱開始,我就好有保留:之前咪講咗,供樓嘅唔係要等P先開始供多啲嘛。

最後,為免畀人覺得呀作者成篇文最後都冇立場(事實成日都冇,我亦覺得冇問題),簡單答你,短期睇跌,但唔會跌得多。原因又不多講,但留意嘅係其實未有咩加息之前你已經見到種種跡象樓價係回緊,好明顯的。原因又係好多,但我不認為真係同加息有關。你話係禍不單行,我覺得就只係巧合啫。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.