仲有幾多人記得佢 ─ 徐懷鈺

Jacky Lim
3 min readFeb 4, 2018

就咁睇個名,睇怕响香港無乜邊個知佢乜水。但如果哼起「有怪獸,有怪獸,纏著我….」呢句洗腦級歌詞,相信大家嘅反應會係「哦…. 原來係佢」。

對香港人而言,徐懷鈺的印象比梁靜茹可能更陌生。但佢响台灣樂壇,當年可謂一炮而紅,而且係大爆發嗰隻。被封為「平民天后」源於被發掘嘅過程同當時有如鄰家女孩嘅形象;佢的確有齊外型 (唔算靚,但有氣質)、唱功 (尤其是聲底靚同音域闊)、舞蹈、衣著造形嘅爆紅條件。

但不知是天意還是人為,甚麼恃紅驕縱、耍大牌等所謂人紅事非多之餘,仲發生一連串合約糾紛,不到幾年就人氣急跌到近乎消聲匿跡,罹患嚴重抑鬱症。

直到兩年多前終於復出螢幕,拍住吳宗憲主持綜藝節目,發佈單曲新作品《我還是那個我》正式重投音樂事業。我睇過 Youtube 佢近兩年的演出,就算演唱「洗腦級」舊作如妙妙妙、怪獸等,現場觀眾都非常投入而氣氛熱烈;FANS 唔只資深的追隨者,亦有年青的,人氣的確重新爆發。

但比較復出初期同近期的表演片段,復出初期可能適應問題同不知樂迷反應而有點怯場,到近一年左右就完全揮灑自如,甚至能完全控制現場氣氛,可見佢不單熱衷投入歌唱,亦似乎已擺脫之前幾年的噩運的陰影。

我對佢唔算好 die-hard,專輯都無買晒 (原本仲有《LOVE》,但可能搬屋時遺失了),但對佢作品類別廣闊有幾深嘅印象。事實上,除咗那些「洗腦級」跳躍動感的作品之外,慢版情歌的演繹蘊涵嘅感情亦相當吸引。以台灣較多人認識 (香港,算吧啦) 的《愛像一場重感冒》、《我不要》之外,超陳年的《溫習》除咗算是催淚彈,亦證明佢嘅唱功唔係差;「後期」少少的《友情卡片(P.S. I Love You)》,或是帶點小調曲風嘅《分飛》,都可以睇到佢嘅作品多元化同唱功實力,由「平民天后」升級到「國民天后」並不算笠高帽。

再睇埋台北捷運杯街舞大賽代言人表演《Oh My!》又唱又跳,不單唔會為意就嚟「四張」而相反地覺得仍舊吸晴;五月尾將在台北開演唱會,宣傳海報散發出一股由自信而出的女人味,add-on 於仍有的少女味道,確實好吸引。最重要嘅係仍然唱得。真心覺得自己早在廿年前已留意台灣華語音樂,係正確嘅選擇。

--

--

Jacky Lim

父自汶萊母自砂磱越,但生於香港嘅所謂評論寫手。如今更是旅遊、音樂、模型、生活體驗....... 乜都寫。