زباله های الکترونیکی بازیافتی

Mojtaba Jafari
2 min readAug 21, 2022

--

منظور ما از این چیست؟ خوب، سرعتی که با منسوخ شدن ضایعات برد موبایل اشیا، به نیازی که ما همیشه به دنبال آخرین فناوری، همراه با تولید میلیاردها مدل دستگاه الکترونیکی داریم، اضافه می‌کند، به این معنی است که خیلی زود، بسیاری از دستگاه‌ها از قبل غیرقابل استفاده و آماده هستند. رفتن به سطل زباله مشکل این است که آنها نباید در قایق قرار بگیرند و نه من، نه شما و نه بقیه این را درک نکرده ایم. علاوه بر این، من فکر می کنم که ما در مورد چیستی زباله های الکترونیکی چندان روشن نیستیم. در اینجا ما در مورد 5 دسته بندی به شما می گوییم:

1.-تبادل دما: یعنی یخچال، فریزر، پمپ و تهویه مطبوع.

2.-صفحه نمایش: مانیتور، تلویزیون، لپ تاپ و تبلت.

3.- لامپ ها: چگالی بالا (مثل لامپ های سینمای IMAX هستند) اما LED و فلورسنت.

4.- تجهیزات بزرگ: ماشین لباسشویی، خشک کن، ماشین ظرفشویی، اجاق های برقی، ماشین های چاپ، تجهیزات کپی و پنل های خورشیدی.

5.-تجهیزات کامپیوتری کوچک: تلفن های همراه، سیستم های موقعیت یابی جهانی (GPS)، ماشین حساب های جیبی، روترها، رایانه های شخصی، چاپگرها و تلفن ها.

همانطور که می بینید، اکثر ما برخی از این دستگاه ها را استفاده کرده ایم، استفاده کرده ایم و/یا آنها را دور می اندازیم. و البته این در مورد توقف استفاده از آنها نیست. جوک سعی می کند آنها را تا زمانی که ممکن است در کنار ما نگه دارد و در حال دویدن است. با خرید اقلام کمتر در مدت زمان طولانی، ما در تلاش عظیمی که برای مقابله با ضایعات فلزی تبدیل می‌شود، صرفه‌جویی می‌کنیم، زیرا وقتی از بین می‌رود، سطح بالایی از آلودگی ایجاد می‌کند که به محیط زیست آسیب می‌زند.

بنابراین، اگر نمی‌خواهید به تولید زباله‌های الکترونیکی کمک کنید، این دو اقدام ساده و آگاهانه را انجام دهید: اول: بررسی کنید که آیا واقعاً نیاز به تعویض دستگاه‌های الکترونیکی دارید یا خیر. و دوم، هنگامی که نیاز دارید یکی را که قبلاً چرخه عملیاتی خود را کامل کرده است دور بریزید، آن را به کمپین های بازیافت اهدا کنید یا به مراکز تخصصی ببرید تا بتوان آن را برچید و از قطعات آن در صنایع مختلف استفاده مجدد کرد.

اما ما همچنین باید از آلوده کردن 16000 لیتر آب توسط یک لوله نور فلورسنت یا مسمومیت 50000 لیتری یک باتری نیکل و/یا کادمیوم جلوگیری کنیم.

بیایید برای کاهش ضایعات الکترونیکی با هم متحد شویم، به مراقبت از سیاره ادامه دهیم و به بیگانگان خیالی استراحت بدهیم که مطمئناً می‌ترسند که زباله‌های الکترونیکی سرریز شده و در سراسر جهان شناور شوند.

https://arkabazyaft.ir/%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/

--

--