بازارها در روز آزادی خفه شدند

Jafariseo
4 min readNov 4, 2021

--

دوشنبه 19 ژوئیه نقطه عطفی بود که مشتاقانه قیمت سکه پارسیان 50 سوتی با عیار 750 برای بریتانیا پیش بینی می شد. همانطور که “روز آزادی” نامگذاری شده بود، به طور رسمی فصل بیش از یک سال محدودیت های محلی COVID-19 را بسته بود. اما در میان موارد فزاینده COVID-19 در سراسر جهان — از جمله بریتانیا — وارد شد. نگرانی در مورد گونه های جدید نه تنها بازگشایی در بریتانیا را کاهش داده است، بلکه احتمالاً بهبود اقتصاد جهانی را نیز کاهش داده است.

این امر در فروش شدید همزمان دارایی های دارای ریسک و کاهش بازده اوراق مشهود بود. شاخص داو جونز در ایالات متحده بیشترین افت را در 8 ماه گذشته تجربه کرد و سهام اروپا 600 رکورد افت سالانه را ثبت کرد. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده برای مدت کوتاهی به زیر 1.2 درصد کاهش یافت که در یک حرکت معمولی از کیفیت پرواز به کیفیت، ادامه یافت و سقوط از اوج مارس به پایین ترین سطح 5 ماهه ادامه یافت. کاهش بازده 10 ساله به ویژه در حضور افزایش مداوم سیگنال های تورم در ایالات متحده قابل توجه بوده است (نمودار 1). تحولی که در کشورهای دیگر نیز تکرار شد. قیمت سکه پارسیان 750 عیار

نمودار 1: بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده کاهش می یابد، حتی در حالی که تورم همچنان به طور مثبت شگفت زده می شود*

*از 22 ژوئیه 2021
منبع: بلومبرگ

نوسانات چشمگیر بازار سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و رسانه ها را در مورد اینکه چه اتفاقی افتاده و چرا گمانه زنی می کنند. برای ما، تمرکز بر این است که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چگونه ممکن است بر طلا و در نتیجه، استراتژی تخصیص پرتفوی تأثیر بگذارد.

مزیت استراتژیک ما در نگاه به آینده، QaurumSM (ابزار تجزیه و تحلیل آنلاین تعاملی ما، که توسط چارچوب ارزش گذاری طلای اختصاصی ما طراحی شده است) است. نکته قابل توجه، یکی از سناریوهای منتشر شده در سه ماهه دوم به چشم انداز تغییرات جدید در بهبود اقتصاد جهانی می پردازد.

سناریویی که در نسخه‌های جدید به تصویر کشیده می‌شود، با دوره طولانی محدودیت‌ها مشخص می‌شود که بر سهام و اوراق قرضه در سال 2021 تأثیر منفی می‌گذارد، به طوری که سناریوی قبلی (سهام ایالات متحده) تنها در سال 2021 تحت سناریوی انواع جدید، 5 درصد کاهش یافت. بازدهی خزانه داری آمریکا در اینجا ضعیف ترین مسیر را در مقایسه با سایر سناریوهای منتشر شده مشاهده می کند، به طوری که میانگین 10 ساله تنها 1.38 درصد و 3 ماهه تنها 7 واحد در ثانیه در سال 2021 است. قیمت سکه پارسیان

نمودار 2: پیش بینی بازده 10 ساله ایالات متحده مبتنی بر سناریوی Oxford Economics و بازده ضمنی طلا برای سال 2021 *

*بر اساس سناریوهای اقتصاد آکسفورد از مدل اقتصاد جهانی آنها (به روز شده در 27 مه 2021) و محاسبات با استفاده از روش چارچوب ارزش گذاری طلا که از طریق کوروم در دسترس است. بازده نشان دهنده تغییرات میانگین ضمنی y-o-y است. شرح مفصلی از این سناریوها و پیامدهای آنها را می توان در Goldhub.com یافت. Qaurum قابل تنظیم است و کاربران می توانند هر یک از متغیرهای موجود در سناریوهای فرضی موجود را تغییر دهند تا دیدگاه خود را در مورد اقتصاد جهانی به بهترین نحو منعکس کنند.
** با سناریوی “پایه” اقتصاد آکسفورد مطابقت دارد.
منبع: شورای جهانی طلا

با توجه به اهمیت بازدهی در مدل ما در کوتاه مدت — که از طریق دسته های مختلف تقاضای سرمایه گذاری منتقل می شود — سناریوی متغیرهای جدید نشان می دهد که بازده ضمنی 11.5٪ برای طلا در سال 2021. بازده فعلی y-t-d 10 ساله خزانه داری 1.44٪ است. بدون حرکت مادی بالاتر، بازدهی 10 ساله می‌تواند به طور میانگین در سطحی مشابه پیش‌بینی در سناریوی انواع جدید به‌جای 1.73 درصد افزایش‌یافته‌تر که توسط سناریوی پایه اقتصاد آکسفورد (نمودار 2) پیشنهاد می‌شود، به میانگین سطحی برسد که پیش‌بینی می‌شود تا سطح پایه افزایش یابد. بازده به عنوان افزایش بازده ثابت کمتر از باد مخالف است. این احتمالاً به سرمایه‌گذارانی که انتظار بازدهی برای مجازات طلا در سال 2021 را داشتند، می‌تواند کمی توقف کند و چشم‌انداز را در H2 روشن کند.

اطلاعات مربوط به QaurumSM و چارچوب ارزش گذاری طلا

توجه داشته باشید که عملکرد حاصل از نتایج مختلف سرمایه گذاری که می تواند از طریق استفاده از کوروم، چارچوب ارزش گذاری طلا و سایر اطلاعات ایجاد شود، ماهیت فرضی دارند، ممکن است نتایج واقعی سرمایه گذاری را منعکس نکنند و تضمینی برای نتایج آتی نباشند. نه WGC و نه Oxford Economics هیچ ضمانت یا ضمانتی در مورد عملکرد ابزار، از جمله بدون محدودیت، پیش بینی، برآورد یا محاسبات ارائه نمی کنند.

منبع:

http://talakar.com/parsian

--

--