2016.06.04 Atviras Lietuvos triatlono čempionatas Kupiškyje

Nors tai ir buvo Lietuvos čempionatas, bet mano varžybų planuose Kupiškis nebuvo numatytas kaip svarbiausias metų startas. Dar prieš 3 savaites išvis abejojau ar čia startuosiu. Turbūt daugiausiai įtakos tam turėjo tai, kad įprastai Kupiškyje startuoja nedaug dalyvių. Dar pernai norint startuoti čia reikėjo turėti mistinį kvalifikacinį laiką (2:30), aprangą pagal visus ITU reikalavimus (logotipai, pavardė ir t.t.) ir atitikti dar ne vieną reikalavimą, kurį sužinotum starto vietoje, arba perskaitęs 176 psl. nuostatus. Ir čia nejuokauju. Šiemet renginio aprašyme vietoje taisyklių buvo vėl įdėta nuoroda į 176 psl. ITU knygą (http://goo.gl/iTPu1I). Štai taip ir populiarinam mes triatlono sportą, kviesdami svečius iš užsienio, bet vos ne slėpdami informaciją nuo vietinių.

Turiu įtarimą, kad varžybų organizatoriai skaito mano atsiliepimus apie varžybas — ne kartą buvau užsiminęs apie bute vykstančius remontus, o pagrindiniu varžybų rėmėju tapo statybinių įrankių gamintojas BizeA. Manote tai sutapimas? Taigi starto pakete gavau praktiškai asmeninę dovaną — pneumatinių įrankių, kampinių pjautuvų, viniakalių ir kitų kasdieninių prekių katalogą. Iki šiol vartau ir žymiuosi ką čia susipirkus.

Dujinis kabiakalis? Kuriam triatletui jo nereikia?

Other than that — Kupiškyje dalyvavau pirmą kartą, ir pati renginio organizacija buvo nepriekaištinga: visiškai uždaryta varžybų trasa, daug savanorių, scena, vedėjai, didelis ekranas su live transliacija, narais vandenyje ir puikiai įrengta tranzito zona net papuošta gyvomis gėlėmis!

Triatlonas Kupiškyje. Nuotraukos autorius vs-foto.lt

Kupiškyje manęs laukė Olimpinė distancija:

• 1500m. plaukimas atvirame vandenyje (du ratai po 750m.)
  • 40km. dviračiu, t.y. 10 ratų su dviem nemažomis įkalnėmis ir daug priešpriešinio vėjo
  • 10km. bėgimo, t.y. 4 ratai su ta pačia įkalne.

Rimtų tikslų čia neturėjau, nes pažiūrėjus į starto sąrašą mačiau tik vieną žmogų, kurį galiu aplenkti, o dar su vienu rimtai pakovoti dėl priešpaskutinės vietos :)

Į starto vietą atvažiavome likus daugiau kaip 3 valandoms iki savo starto. Dar spėjome pamatyti Europos jaunių taurės startą. Gražu pažiūrėti kokiais greičiais tie vaikiai skrido iš vandens (https://goo.gl/L3IKY3). Jiems finišavus išvažiavome apžiūrėti dviračių trasos. Iškart už starto mūsų laukė tiesioji su žlugdančiu šoniniu/priešpriešiniu vėju ir iškart už jos kylančia stačia įkalne. Užkilus į ją — greitas nusileidimas su 90 laipsnių posūkiu jo pabaigoje, o tada dar viena, ne tokia stati, bet ilgesnė įkalnė. Na ir desertui dar geras kilometras prieš vėją iki finišo tiesiosios. Jau Trakų trasa, su savo ~400m. sukilimo man atrodė sunki. O čia laukė dar +100m. sukilimo ir dar prieš tokį vėją.. Net nežinojau ko tikėtis, jau nekalbant apie tai, kad tokiame vandenyje dar nebuvau plaukęs. Ir nors džiaugiausi, kad dėl šilto vandens nebuvo leidžiama startuoti su hidrokostiumais, plaukimo rungties vistiek bijojau dėl gan didelių bangų. Turėjau su jomis problemų jau per Green Challenge, o čia jos buvo dar didesnės, ir plaukt reikėjo daug daugiau. Viską sudėjus — neatsimenu kada taip jaudinausi prieš startą. Bent Mantas patikino, kad čia viskas ok, už tą ir susimokėjau, tai beliko suimt save į rankas ir stotis į starto liniją.

Paskutinė susikaupimo minutė prieš startą

Plaukimas: Atsistojau kuo labiau kairėje pusėje, kad bent pirmus metrus plaukikai iš dešinės pusės kažkiek užstotų bangas. Įprastai kvėpuoju tik per dešinę pusę, tai jau nusiteikinėjau save, kad vandenėlio prigersiu sočiai. Mūsų starto video: https://goo.gl/kUyuO9

Startas. Nuotraukų autorius vs-foto.lt

Po keliasdešimties sekundžių atslūgus adrenalinui ir prasiskirsčius plaukikams prasidėjo tikrasis darbas. O plaukt buvo tikrai sunku. Bandant išvengti vandens gurkšnių pakeičiau techniką, ir kaire ranka vietoje to, kad stumčiau save į priekį, stengiausi labiau iškelti save į viršų įkvėpimui. Iki pirmo bujaus dar bandžiau draftinti kažkam iš paskos. Bet kas 10 sec. atsidurdavau tai kairiau, tai dešiniau nuo plaukiko. Tik nesupratau ar taip makaluojuosi aš pats, ar tas plaukiantis priekyje. Po pirmo posūkio bangos jau buvo iš kairės pusės, tai galėjau ramiau kvėpuoti per sau įprastą dešinę pusę. Plaukiant iki antro bujaus mane iš šono pradėjo spausti Vaičiulis (šitą išsiaiškinom jau po finišo). Man vis atrodė, kad reikia laikytis kairiau, o jis iš tos pusės spaudė mane dešiniau. Apsidaužėm šiek tiek alkūnėm ir galiausiai praleidau jį į priekį. Po antro posūkio, plaukiant link kranto bangos jau buvo tiesiai į nugarą. Tuomet atrodė, kad pradėjau plaukt dvigubai greičiau, ir jau pradėjau dairytis kaip čia tuoj visus lenksiu. Deja kitiems sąlygos irgi palengvėjo :)

Fone bangos į krantą jau išnešė vieną ‘kūną’

Išplaukus į antrą ratą jau buvau apsipratęs su bangomis, taigi daugiau dėmesio atkreipiau į savo kojas. Plaukiant aš labai prastai dirbu kojomis. Hidrokostiumas šią problemą išsprendžia, tačiau šįkart stengiantis jas išlaikyti horizontaliai teko papildomai padirbėti. Turbūt dėl to įpusėjus antram ratui vieną koją pradėjo traukti mėšlungis. Negalėjau per čiurną ištiesti pėdos, tai ta koja pradėjo veikti kaip inkaras. Gerai, kad po kelių sekundžių koją atleido, tai iki finišo per daug nemakaluodamas kojomis kažkaip atplaukiau.

T1: atbėgęs į tranzition’ą iškart užsidėjau šalmą, numerį, į šortų klešnę susikišau vieną geliuką (nes prisiklijuoti jį ant dviračio rėmo taip ir pamiršau) ir apsimovęs batus išbėgau su dviračiu į trasą.

Dviratis: Jau nuo pačio pirmo metro į veidą plūstelėjo ‘malonus’ vėjelis. Tuos su aukšto profilio carbon ratais toje vietoje turėjo gerokai mėtyti. Pirmą ratą kiek pamenu pramyniau vienas, o antro rato pradžioje mane prisivijo Laurynas, ir iškart pasiūlė padirbėti dviese. Aš žinoma to neatsisakiau :) Po to greit prie mūsų prisijungė ir trečias dalyvis. Dirbome grupėje, bet be kažkokios aiškios taktikos. Vieną ratą patempė Laurynas, po to bandžiau vesti ir aš, bet rato pabaigoje pritrūko jėgų ir Laurynas neapsikentęs išėjo į priekį. Taip besikeisdami ir sukome ratus. Mačiau, kad kolegos stipresni, tai jokiu būdu nenorėjau jų paleisti. Berods 5-ame rate kitas mūsų grupelės narys išėjo į priekį ir gerokai ‘atsuko’. Bandžiau laikytis ant rato sukandęs dantis, bet supratęs, kad vistiek ilgai taip neiškentėsiu, jį paleidau. Pamačiau, kad ir Laurynas jau buvo atkibęs, taigi nusprendžiau jo palaukti. Bet pasirodo tas priekyje pamatęs, kad mes atsilikome irgi sulėtino tempą ir pradėjo mūsų laukti. Taip ir nesupratau, ar jis čia bandė kažkurį iš mūsų atkabinti, ar tiesiog neįvertinęs mūsų pajėgumo per stipriai užtempė.

Stačioji įkalnė

Po to jau važiavome be didesnių nuotykių. Paskutiniam mano rate kolegos draugiškai patempė priekyje. Padėkojau už puikų bendradarbiavimą, palinkėjau sėkmės jiems paskutiniam rate ir įsukau į tranzition’ą.

Komandinis darbas

T2: numečiau dviratį, persiaviau batus, pasiėmiau geliuką ir į trasą.

Bėgimas: jau pirmuose metruose mane aplenkė Vaidotas. O tai reiškia, kad plaukime įgijau tikrai nemenką pranašumą, nes mina už mane jis daaaug geriau :) Pirmasis kilometras kaip jau įprasta susibėga labai lengvai. Net su didžiąją įkalne pavyko išlaikyti 5min/km pace. Apsisukus iškart pradėjau dairytis Rimo — savo principinio varžovo. Plaukiu už jį gerokai greičiau, bet užtat jis atsigriebia ant dviračio ir bėgime. Prieš startą net pats nedrįsau spėti kas iš mūsų laimės, ir tikėjausi kovos iki paskutinių metrų. Vis tik nepamačiau jo visą kelią atgal, o tai reiškė, kad turiu daugiau kaip 2km. pranašumą, kurio pralošti 10km. trasoje jau buvo praktiškai neįmanoma.

Bet bėgti buvo sunku. Baisu net nuotraukose žiūrėti į sugriuvusią laikyseną (ir vėl sau pažadas padirbėti ties core pratimais). Antrame rate, ties apsisukimu, pagaliau išvydau Rimą. Turėjau prieš jį viso rato pranašumą, taigi labai draskytis nebebuvo tikslo. T.y. man taip atrodė tuo metu :) O dabar paaiškėjo, kad iki geriausio savo Olimpinės distancijos rezultato pritrūko 1 sekundės! :) Ką gi, teks savo PB gerinti Trakuose.

Varžybų skaičiai:

• Plaukimas — 1,5km. — 29:25. Pace 01:58. Čia aplenkiau net du svečius iš Latvijos! 18-as iš 33.
  • Dviratis — 40km. — 1:18:19. Vid. greitis 31 km/h. Čia nukritau į 20 vietą.
  • Bėgimas — 10km. — 51:50. Pace 5:16. Praradau dar 4 pozicijas.
  • Total laikas — 2:41:35. 24 vieta iš 33 startavusių elito atstovų

Rezultatai: https://dbtopas.lt/takas/lt/varz/2016019

Puikios varžybos, su tikrai puikiu rezultatu. Mintyse neatkapstau jokių didesnių klaidų pačių varžybų metu, taigi pasimokyti kaip ir nėra ko :) Telieka grįžti į treniruočių rėžimą ir ruoštis pagrindiniam šių metų startui — Trakų triatlonui.