點解要粵字改革?點解改革要用粵切字?

粵字改革,就係改革粵語所用嘅文字,去完成廣東話嘅書 面語構建工程。粵切字,就係粵字改革嘅最好方案。

漢字專用係死路一條。家陣嘅粵文基本上就係漢字專用, 要用漢字呢種阻手阻腳嘅文字黎書寫口語,一係就索性唔 理你口語辭彙,由得佢自生自滅,一係就係靠埋曬啲不成 系統嘅形聲同假借手段。而我地知道,唔寫唔寫,啲 粵詞就會靜々喺黑夜中瓜咗老襯都冇人知。所以,就算 我地而家好似咩都已經可以用漢字寫到,我地冇任何理由 去為此安逸。

假借形聲呢種落後當有趣,當醒目嘅並非方法, 係會殺死粵語。粵語漢字專用,面對住呢個又係漢 字專用嘅語言,個博弈格局已經框死咗你,數學上毫無取 勝策略。漢字專用,就好似紮腳咁,箝制住廣東話嘅詞彙 同口頭邏輯嘅自然演化同約定俗成,仲要潛移默化將我哋 嘅語法向普通話靠攏,將我地便成為名符其實嘅方言。最 攞命嘅喺,漢字專用嘅粵文,運作原理同《越人歌》同《萬 葉集》根本就係一樣落後未開發嘅語文,同港女文一樣擔 任唔到文字嘅任務。咁樣嘅語文秩序,喺漢文嘅視覺係唔可能有大義嘅核突化身,喺嘗試學你隻語言嘅外國人黎講 根本就係精神虐待。

漢字專用唔得,咁拉丁化呢?至於拉丁化呢家野,係會將 我地嘅文化資本全部一鋪清袋抌曬落鹹水海。更加陰功嘅 係,拉丁化之後,學習粵語就基本上唔會有啲咩價值。你 拉丁化咗,你自己嘅人同英文嘅距離近咗,咁我咁辛苦繼 續講呢種冇咩經濟價值嘅語言做咩?點解唔講英文?你未 答到呢個問題,粵語共同體就會喺你子女嘅嗰一代解 體 — — 就好似咗自己子女去國際學校嘅老豆老母,一代 仲係醒目中產香港人,下一代就已經喺 。同樣道理, 啲鬼佬啊盛,見到你隻語言,全部都係拉丁化,唔見得有 啲咩獨特文化。要學嘅,我學你一兩個詞然後喺英文度咪得囉,點解要咁辛苦去學?拉丁化嘅後果,唔係人 人過黎學你。拉丁化咗,廣東話就會變成為英文嘅 大 池,一個用自己嘅血為英文提供源源不絕嘅 嘅世界 二流語言。如果真係拉丁化,就真係囉。

粵切字,就係一個考慮曬廣東話書面化路途上所會面對嘅 問題,以最低成本嘗試去奪取最大利益嘅粵文改革方案。

粵切字,因為個社會本身巧妙地 同到粵語人嘅 「有邊讀邊」直覺,人人都可以某程度上「無師自通」。

亦姐係話,粵切字係可以繞過教育局,喺群眾度散播出去, 成為一種有機文字。加上粵切字可以同漢字混用,粵語文 化自立嘅運動可以完全去中心化,唔使政權都可以食到 糊。

粵切字運作簡單,系統易明,所有「有音無字」嘅問題唔 使經啲咩學究過程就可以一次過處理曬。粵切字仲可以畀 廣東話嘅書面語表現到已經同化咗外來詞,同片假名賦予 咗日語吞噬英詞異曲同工。粵切字會核平所有無聊同冇用 嘅「本字考」,高速完成粵文構建工程,將語文發展嘅重 任由士大夫嘅手上轉移至大眾,畀語言嘅主人發揮口語大 民主嘅智慧。長遠而言,以玩文字 為樂嘅士大夫同 文字貴族,粵切字將會慢慢蠶食同凌遲佢地嘅喺文化上來 之不義,用之不利嘅話語權。但唔使驚,佢地墨水所承載 嘅文化唔會消失。佢地所為嘅博大精深文化,會繼續連綿 不斷,但好處係,社會唔需要再為佢地嘅文化自瀆埋單。

粵字改革,就係為廣東話放腳。粵切字嘅系統性同可預測 性,將會畀一眾粵語人一個自由、民主、同開放嘅工具去 探索宇宙大義玄黹。粵切字係一種 文字,萬變不 離其宗。粵語終於可以追上泰西文明,唔使下下要討論高 階思哲概念個陣都要本字考到天昏地暗嘈餐懵。更加重要 嘅係,粵語嘅語法特徵唔會再因為漢字專用而被模糊了之。 係「粵漢混用」嘅文字秩序之下,粵語嘅語法特徵唔單止 見得到,我地嘅語言思維更加會因此而變得清晰。漢字嘅 核心,正如老生常談,係象形會意性為主。攞漢字黎寫冇 可能由象形會意性表達嘅語法部件,姐係所為嘅虛詞,根

本就唔妥當。粵切字所提供咗嘅一個畀粵語好似日文漢字 假名混用嘅出路,唔單止廢除咗萬惡嘅「口字旁」,仲特 獻埋粵語語法出黎,畀粵語喺視覺上堂堂正正無可否認地 做一直獨立嘅語言。

咁樣,戳破語言偽術同濫用語言會易得多。靠思哲博大霧 上位嘅可恥之徒,同埋啲句句歪理喺度污染環境嘅孬種, 將會辭窮而無所遁形。公道唔會因為講噏到嘴唇邊唔出而 要咩「自在人心」自己呃自己,雄辯唔會再喺真理嘅潛反 義詞。思哲不誠實將會成為傾計嘅死罪。更重要嘅係,粵 切字嘅民主化形聲系統,將會畀我地重新用翻我地嘅, 畀我地睇到 ,畀我地喺言談之間言言 。

粵切字所應承嘅,就係將粵文化提升至日韓level嘅升le。喺 維持到自己本有文化嘅前提下,粵切字將會畀粵語地位躍 升至日韓地位。除非陰差陽錯搞到好似韓國咁唔少心廢除 咗漢字,粵切字所嘅,係一個畀現時大部分以漢字黎 寫嘅粵文作品繼續延續落去,但又可以擺脫漢字專用遺毒 嘅道路。最緊要嘅喺,粵切字係一個 得好好嘅文字。 就算遞時有人要粵切字專用,廢除漢字,粵切字就好似諺 文咁,係一個隨時隨地都可以畀漢字復活嘅文字系統 — — 唔似羅馬化。

廣東話嘅書面語運動,唔淨止係五四運動嘅「我手寫我口」。 我地要做到嘅,係為廣東話賦予尊嚴。我地要做到嘅,係講廣東話嘅礻 礻同忄彰顯於世。粵切字要做嘅,就做係 廣東話所配有,所值得擁有嘅文字。粵字改革,就係要為 粵語富裕尊嚴。係因為尊嚴,我地先只要改革,要咁樣改 革。

--

--