Göppingen Notları

kafe yazar
3 min readSep 23, 2020

--

Göppingen, Almanya’da Baden-Württemberg eyaletine bağlı, sakin ve şirin bir şehir. Stuttgart’ın bir ilçesi de diyebilirsiniz.

Buraya geliş nedenim blog için bir yazı değildi açıkçası. Tamamen özel ve şahsi nedenlerle ve burada yaşayan yakınlarımı ziyaret amacıyla geldim. Gelmişken de burada çektiğim birkaç fotoğrafı paylaşıp, azıcık da olsa bilgi vereyim dedim.

Burası, sakin ve şirin bir yer. Ama, hemen hemen aradığınız herşeyi de bulabilirsiniz. Epey bir Türk nüfusu da barındırıyor. Küçük olması nedeniyle insanlar arasında kurulan dostluklar samimi ve çok sıcak.

Yukarıdaki bina adliye binası. Tarihi dokular hep korunmuş. Şehir, doğa ve tarih içiçe. Klasik Avrupa mimarisi burada da hemen göze çarpıyor.

Stuttgart’ın Neckar nehrinin kollarından biri. Manzarası çok güzel. Geldiğiniz zaman sıkılmadan gezebileceğiniz doğal bir güzelliği var.

Yürüyüş yapabileceğiniz yerler bolca mevcut. Doğa ile şehri içiçe geçirmeyi iyi başarıyor Avrupa’lılar. Ben şahsen mimarisine bayılıyorum genel olarak.

Yemek yiyebileceğiniz güvenilir ve iyi yerleri de kısa bir keşif ile hemen öğrenebilirsiniz. Bu arada yukarıdaki resimdeki hindi dolmasını yapan bir yer yok. Yada varsa da ben bilmiyorum. Bu yemek tamamen ev usulü ve evde yapılmış. Merak eden olursa not olarak belirteyim.

Şehir, belediyecilik olarak da düzenli. Her yer pırıl pırıl. Yerlerde çer çöp yok.

Bu bölgede yaklaşık 10–12 gün falan kaldım. Genel olarak hoşuma gitti burası. Zaten Avrupa’yı sırf gezmek için düşünürseniz oldum olası severim bu kıtayı. Uzakdoğu, Ortadoğu ve Orta Asya nedense hiç ilgimi çekmiyor.

Buralara yolunuz düşerse kaybolmayacağınızın garantisini de verebilirim. Mutlaka tanıdık bir simaya rastlarsınız. ;)😉

Benden şimdilik bu kadar.

Bir sonraki yazıda görüşürüz.

--

--