Lära Känna Varandra Frågor Relation

Kakolitopa
4 min readAug 21, 2019

--

👉 Bli medlem nu! 👌

👉 Bli medlem nu! 👌

De här 36 frågorna gör vem som helst kär i dig

Vill du hjälpa din flört på vägen att falla pladask för dig? Det finns 36 frågor som kan göra susen — om man får tro psykologer i alla fall.
Känner du dig intresserad? Här är frågorna som användes i testet.

Kom närmare din partner — 25 frågor som fördjupar er relation

Att lära känna varandra på djupet stärker er kärlek. Här är 25 frågor du kan ställa din partner för att stärka er relation tillsammans.
24. Skulle du vilja starta ett eget företag, vad skulle det vara i så fall?

36 frågor att ställa dig själv och din tilltänkta partner

Nervös inför en dejt där du inte vet vad ni ska prata om? Eller känner du att du och din partner börjat glida ifrån varandra? Här är 36 frågor ni kan ställa.
27. Om du skulle bli nära vän med din partner, berätta vad som är viktigast för henne eller honom att veta.

30 Stygga frågor för par att hålla gnisten vid liv

Vill du förstå din partner bättre än någonsin? Använd dessa sex sexiga frågor för par att läsa din partners stygga sinne och tända gnisten!
# 5 När vi inte hade träffat varandra, var skulle du vara nu?

Lära Känna Varandra Frågor Relation

You know the feeling of being on a date when the conversation dries up? Yeah, that. Raise your small talk game with these 35 interpersonal questions!
Vi skulle så klart gärna ta åt oss hela äran för denna fenomenala lista, men sanningen är den att frågorna är framtagna av Arthur Aron vid Interpersonal Relationships Lab vid Stony Brook University i New York, och är specifikt designade för att fördjupa bekanskapen och förståelsen med en partner, vän eller familjemedlem. Listan med frågor tar cirka en timme att gå igenom och är ordnade efter “svårigetsgrad”, med de lättaste först och de svårare sist.

Svårt att bli kär? 36 frågor kan vara en genväg…

Har du svårt att bli kär? Psykologen Arthur Arons 36 frågor kanske kan hjälpa dig. Frågorna får främlingar att lära känna varandra i raketfart. Prova själv!
Frågorna är uppdelade i tre delar, från minst personliga till mest personliga. Svara så ärligt ni kan för bäst effekt. Här har vi översatt frågorna fritt från de engelska originalen. Du hittar dem på engelska här.

Lära Känna Varandra Frågor Relation

Lära Känna Varandra Frågor Relation 11 roliga frågor att ställa till din partner eller vän! Glädje och kraft är mina ord för 2017. Min man och jag hänger fortfarande ihop efter
7. Om du fick styla mig för en dag, vad skulle jag ha på mig och varför?

36 frågor som leder till kärlek — därför vet jag att det funkar

Att vara öppen för kärlek är a och o för att hitta den. Med hjälp av de här 36 frågorna blir det lite lättare!
För att göra en lång historia kort: En kväll åkte jag tunnelbana hem med mina kompisar och träffade en kille som jag bytte nummer med. Han var inte riktigt min typ , men verkade trevlig så vi kanske kunde bli kompisar i alla fall.

. . .

20 frågor att ställa på en dejt

Det sägs att tid för bara sin partner en timme i veckan, en helg i månaden och en vecka om året är bra. Här är 20 frågor att ställa på en dejt.
8. Vem skulle spela huvudrollen i filmen om dig?

6 frågor om din partner som du bör ha svaret på

Vill du och din partner få relationen att fungera gäller det att ni kommunicerar om viktiga frågor öppet och ärligt i tid. Annars riskerar vi trubbel.
Det är bara att inse att väldigt få par kan gå genom livet utan kriser som kräver hjälp utifrån. Ibland räcker det att ni diskuterar er problematik tillsammans med en gemensam vän, men det kan krävas professionell hjälp utifrån. Så — innan ni hamnar där, ta reda på om din partner är med på tåget och kan tänka sig att gå i terapi. Det är nämligen fortfarande många som tycker att det är tabubelagt och som hellre sticker huvudet i sanden än söker hjälp. Vilket i långa loppet kan förstöra er relation.

--

--