استفاده از شورتکدها در گرویتی فرم

keivan hooshyar
4 min readAug 5, 2023

افزونه گرویتی فرم امکانات ویژه‌ای دارد که به شما کمک می کند انواع فرم را به هر نوع سایتی اضافه کنید، انواع فرم مثل فرم استخدام، فرم پرداخت، پیش فاکتور و غیره ایجاد کنید و از این فرم‌ها درهر کجای سایت خود استفاده کنید. برای استفاده از فرم های ایجاد شده با افزونه گرویتی فرم باید از قابلیت شورتکد یا کدکوتاه استفاده کنید. در این مقاله ابتدا می گوییم شورتکد چیست و سپس درباره نحوه قرار دادن شورتکد گرویتی فرم در ویرایشگرهای وردپرس صحبت می کنیم.

کد کوتاه در وردپرس چیست؟

کدهای کوتاه در وردپرس، کدهای کوچکی هستند که کمک می‌کنند امکاناتی را به سایت خود اضافه کنید. به اینکار جاسازی محتوا می‌گویند. مثلا میخواهید از امکانی که یک افزونه وردپرسی به سایت شما اضافه می کند در بعضی صفحات خاص استفاده کنید. برای مثال یک افزونه فرمساز دارید که یک فرم با آن ایجاد کردید و میخواهید در صفحه رویدادها این فرو را قرار دهید. با شورتکد این مساله امکان پذیر است. از نظر Gravity Forms، این کار یک فرم را در محتوای شما جاسازی می کند.

فرمت اصلی کد کوتاه به صورت زیر است؛ کد کوتاه در داخل پرانتز:

[کد کوتاه]

برای تنظیم رفتار کد کوتاه، می توانید اصلاح کننده هایی به نام پارامتر اضافه کنید. اینها محتوای اضافی در داخل کد کوتاه هستند که معمولاً با علامت مساوی که پارامتر مورد استفاده را نشان می دهد دنبال می شود.

برای مثال، برای جاسازی فرمی از Gravity Forms، یک پارامتر id اضافی قرار داده که یک شماره است و مشخص میکند کدام فرم باید جاسازی شود.

[gravityform id=”7"]

چرا باید از شورتکدها استفاده کنید؟

کدهای کوتاه راهی برای اضافه کردن محتوا از افزونه ها به مناطق مختلف سایت شما ارائه می دهند. برای Gravity Forms، یکی از بزرگترین مزایای کد کوتاه، تطبیق پذیری آن است.

شما می‌توانید از کد کوتاه جاسازی Gravity Forms برای اضافه از فرم‌ها در هر صفحه از سایت خود استفاده کنید. کد کوتاه به شما کمک می‌کند تا فرم‌هایی را در داخل هر افزونه ویرایشگر یا صفحه ساز مثل ویرایشگر کلاسیک یا ویژوال کامپوزر اضافه کنید. علاوه بر افزودن فرم‌ها به ویرایشگر وردپرس، کد کوتاه کمک می‌کند تا فرم‌هایی را به افزونه‌های دیگر اضافه کنید.

کد کوتاه Gravity Forms یک روش جاسازی است که برخی امکانات پیشرفته تری را نیز فراهم می‌کند که روش‌های جاسازی دیگر ارائه نمی کنند. برای مثال شما می‌توانید دو فرم را با استفاده از کدهای کوتاه به هم متصل کنید.

درک نحوه عملکرد کدهای کوتاه Gravity Forms به شما کمک می کند به شیوه بهینه بتوانید بهترین استفاده را از Gravity Forms داشته باشید.

نحوه جاسازی فرم‌های gravity Forms با استفاده از کدهای کوتاه

در این بخش نحوه جاسازی فرم را با استفاده از کد کوتاه توضیح می‌دهیم.

1. کد کوتاه یا شورتکد فرم را پیدا کنید.

ساده ترین راه برای پیدا کردن شورتکد برای هر فرم ایجاد شده با Gravity Forms به صورت زیر است:

در پیشخوان وردپرس به قسمت فرم‌ها بروید و برای فرمی که می‌خواهید آن را ویرایش را در زیر فرمی که می خواهید جاسازی کنید انتخاب کنید. روی دکمه </> Embed در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر فرم کلیک کنید.

روی دکمه Copy Shortcode کلیک کنید تا کد کوتاه در کلیپ بورد خود کپی شود.

2. Shortcode را به ویرایشگر اضافه کنید

برای صفحه‌ای که قصد دارید فرم را در آن بگذارید ویرایشگر را باز کنید. مثلا اگر از ویرایشگر بلوکی استفاده میکنید آن را باز کرده و به صورت زیر عمل کنید:

ویرایشگر شما می‌تواند ویرایشگر بلوک وردپرس، ویرایشگر یا صفحه سازهایی مثل افزونه ویژوال کامپوزر و المنتور باشند.

ابتدا در ویرایشگر یک بلوک کد کوتاه اضافه کنید و سپس مانند تصویر زیر کد کوتاه Gravity Forms را در فیلد مربوطه قرار دهید.

همانطور که گفته شد میتوانید ازافزونه ویژوال کامپوزر (https://www.rtl-theme.com/visual-composer-wordpress-plugin/) نیز استفاده کنید. این افزونه یک صفحه ساز است که برای هر چیزی که بخواهید به صفحات خود اضافه کنید یک المان دارد. برای گذاشتن شورتکد رد صفحه ای که با ویژوال کامپوزر طراحی شده کافی است المان my shortcode را اضافه کرده و مانند قبل عمل کنید.

وصل کردن دو فرم به هم با استفاده از شورتکد

منظور از اتصال دو فرم هم این است که دو فرم را به هم زنجیر کنیم به‌طوریکه کاربر فرم اول را ارسال می کند و بلافاصله پس از ارسال فرم اول، فرم دوم به او نمایش داده شود. باید اولین فرم را در یک صفحه جاسازی کنید و اقدامات دیگری انجام دهید که همه اقدامات را در ادامه توضیح میدهیم.

1- دو فرمی که میخواهید به هم متصل یا زنجیر کنید را ایجاد کنید.

2- کد کوتاه برای فرم دوم را به پیام تأیید فرم اول اضافه کنید.

3- اولین فرم را جاسازی کنید.

در این مقاله درباره شورتکدهای افزونه گرویتی فرم و نحوه قرار دادن آنها در سایت وردپرسی صحبت کردیم. امیدوارم که برای شما مفید باشد.

--

--