雷動論

Kenneth Kwok
2 min readSep 6, 2016

--

「研究」

唔知點解好多人都叫我去研究「雷動計劃」,不過係發表我嘅睇法之前我想作出一個聲明。首先我無好深入去了解整計劃嘅計算方法,而我係之前嘅區議會選舉嘅時候已經提過建制派係好識得用數據去配票而達至最佳嘅效益。當然今次有啲議席同候選人係有機會俾「雷動計劃」而影響選情。所以我嘅分析「雷動計劃」係在於個人嘅觀點與角度。畢竟嚟個係非建制派嘗試配票嘅一個嘗試,係值得鼓勵!

「問題」

首先我想講嘅係「雷動計劃」嘅數據基礎,因為佢係一個民調,所以數據嘅準確性係會因為人數而改變。截至九月四號晚,其實只有四萬二千幾個用戶參加咗個計劃。就算係用統計學去分析數據都會有一啲落差,而且數據唔係選民投票之後作計算,因此有機會導致某些票源轉向至其他候選人。變相有啲機會極大當選嘅候選人最終要爭取尾席。所以係收集,分析同發布數據都唔係做得太好。

「配票」

其實個計劃有好多外在因素無考慮在內,而再睇建制派係計算配票嘅時候係有一定嘅順序。而佢哋會因應當區嘅選民同估計投票比率去推算所需嘅票數,當然佢哋係票站外面嘅統計亦都給予佢哋分析情況,之後再動員佢哋嘅長者票去確保地區直選嘅議席。係計劃入面有一個關鍵就係幾多係泛民,本土或者建制嘅人士參與。到最後票唔需要多,夠就足夠。不過每個選區都唔同所以唔可以用同一條方程式去計算。都係嗰句,數據唔可以計得太盡,今次「雷動計劃」係一個例子,但係唔代表佢失敗,因為講到尾都係第一次運作!再者非建制派一直都唔係好團結,所以要計劃成功都要大家合作先得!

Originally published at Kenneth Kwok (郭嘉俊).

--

--

Kenneth Kwok

到處奔跑的香港人,畢業於澳洲麥覺理大學工商管理碩士,近年專注數據分析行業推廣同發展。曾從事平面設計,網站開發,企業管理及商業諮詢等工作。早於 2009年開始舉「香港數碼分析星期三」同「亞洲數碼分析高峰會」。於 2010 年創辦 Beehive Strategy ,為亞太地區不同企業提供數據分析服務。