Bouwstenen voor Designers

Leonie Jonk
2 min readApr 6, 2016

--

Bouwstenen

Tools, plugins, libraries en andere resources vormen de bouwstenen waarmee we als designers onze kastelen bouwen. We verrijken onze workflow om sneller te zijn, beter samen te werken, of zodat we gemakkelijker kunnen ontwerpen wat we in onze verbeelding zien.

Dagelijks zijn er hele slimme mensen bezig met het bedenken en ontwikkelen van allerlei plugins, resources en tools om ons (werk)leven te verbeteren. Deze klinken altijd veelbelovend maar lopen soms uit op een dikke teleurstelling. Ontzettend jammer van de tijd die je er dan in hebt gestoken. Andere keren kom je veel te laat een tool tegen die je graag allang in gebruik had gehad! Er zijn er ook nog eens zo veel dat het soms moeilijk is door dat enorme aanbod te zeven.

Misschien ben je een beetje als ik en denk je soms “Ik kijk wel eerst wat andere mensen hier van vinden voordat ik er tijd en moeite in steek..” Dat komt goed uit! Ik ga namelijk iedere maand enkele plugins, resources of tools test in mijn workflow en proberen te achterhalen welke plugins de moeite waard zijn (voor mij) en welke niet.

Dit is de start van Design Tools 102, waar ik de aanvullende bouwstenen voor designers onderzoek en review, zodat jij het niet hoeft te doen.

Leuk dat je meekijkt.

--

--

Leonie Jonk

Visual UI designerd & Illustrator | Loves Friendly UI design, Books, Cats, Emojis, & believes we can and should build a better wold through design.