Bokmärkt v. 25

Lennox PR sammanfattar det bästa, värsta och mest intressanta från veckan som gått.

Lennox Public Relations
2 min readJun 21, 2019
Illustration: Natural 2017 Ilustrations av Juan Pablo Palarino | CC BY-NC-ND 4.0

Fortnite’s second celebrity tournament was a spectacular preview of next month’s World Cup | The Verge

Det pågår mer än ett VM just nu, och i ett av dem spelar Ewok, Ninja och Tfue. Special appearances av Peely the banana och Durr Burger. Varning till föräldrar som planerar midsommarhelg i wifilös sommarstuga, alltså. I helgen pågår nämligen Fortnite World Cup Week 10 Qualifiers. /Elin A

#143 Permanent Record | Reply All

Poddtips! Spendera midsommarhelgen med att plöja Reply All, en podcast om det lilla, nätta, avgränsade ämnet Internet. En av mina absoluta favoritpoddar. I senaste avsnittet “Permanent Record” pratar de med personer som det finns oväntad, jobbig och ibland förödmjukande information om på nätet — och som de inte lyckas få borttaget. /Leandro

Mary Meeker’s state of the Internet 2019

En av internets äldste, Mary Meeker, har återigen släppt en nådig lunta som sammanfattar läget på det världsomspännande nätet. Läs alla 333 (!) powerpointslajdsen för att vinna titeln “mest uppdaterad” i nästa digitaliseringsdebatt. /Robert

YouTube’s new AR Beauty Try-On lets viewers virtually try on makeup while watching video reviews | TechCrunch

Jag köper absolut ingenting utan att först scanna av Youtube efter produktrecensioner som om jag vore polisens bästa internetspanare. När det kommer till smink har det inneburit en del felköp då jag blint antagit att exempelvis ett ceriserosa läppstift ska vara precis lika smickrande mot min alldeles uppenbart mycket mer rosa hudton. Nu ska Google lösa det problemet åt mig med ett nytt AR-annonsformat. PÅ TIDEN! /Elin D

--

--

Lennox Public Relations

A full-service agency within corporate communications, media relations and digital PR. Combining deep business understanding with a high level of creativity.