آژانس های تبلیغاتی: چه هستند و چه می کنند؟

mojtaba jafari
5 min readOct 25, 2023

--

به عنوان مصرف‌کننده، ما به پیام‌های تبلیغاتی که از هر جهت به ما می‌رسند عادت کرده‌ایم: تلویزیون، آنلاین، فید رسانه‌های اجتماعی، بیلبوردها، رادیو، چاپ.

برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها، تبلیغات خلاق ابزاری قدرتمند — و اغلب ضروری — برای ایجاد برند، فروش، افزایش آگاهی و ایجاد تمایز رقابتی است که می‌تواند صرفاً بقای یک کسب‌وکار را به رونق تبدیل کند.

برای کمک به شما در درک اینکه یک آژانس تبلیغاتی در مورد چیست، از جمله اینکه آنها چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانند برای کسب و کارها مفید باشند، ما اطلاعات و اطلاعات زیر را ارائه می دهیم:

آژانس تبلیغاتی چیست؟

خدمات متداول آژانس تبلیغاتی
چگونه یک آژانس تبلیغاتی می تواند به شرکت شما کمک کند
آژانس تبلیغاتی چیست؟
یک آژانس تبلیغاتی سنتی یا آژانس دیجیتال، تبلیغات، رسانه، ارتباطات بازاریابی، روابط عمومی (PR)، سازماندهی رویداد و سایر خدمات را برای کمک به کسب‌وکارها و سازمان‌ها برای افزایش آگاهی، فروش محصولات و خدمات و ایجاد برندهای پویا ارائه می‌دهد.

برخی دیگر از وظایف اصلی آنها عبارتند از:

انجام تحقیقات بازار در حالی که یک شرکت تبلیغاتی خدمات خلاقانه ای را برای تولید کمپین ها ارائه می کند، کار آنها نیز بر اساس تحقیقات بازار است و اطمینان حاصل می کند که تلاش های خود را به درستی هدف قرار می دهند تا اثربخش باشند.
برنامه ریزی و بودجه بندی تبلیغات. یک کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی بزرگ‌تر می‌تواند بخش‌های متحرک زیادی داشته باشد که برنامه‌ریزی دقیقی برای اطمینان از اجرای روان و با بودجه کمپین انجام می‌دهد.
انتخاب رسانه آژانس‌های خلاق در کار خود طیف وسیعی از رسانه‌ها را در نظر دارند، از جمله تلویزیون، چاپ، تعاملی، رسانه‌های اجتماعی، بیلبوردها، نقطه خرید (POP)، بازاریابی مستقیم و بسیاری دیگر. نه تنها باید رسانه مناسب برای کمپین انتخاب شود، بلکه آژانس بازاریابی نیز باید فضای تبلیغاتی را رزرو کند و در مورد هزینه مذاکره کند.
هماهنگی کمپین های بازاریابی چند کانالی بازاریابی چند کاناله کانال‌های مختلفی مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ایمیل، تلویزیون، تلفن همراه و سرویس‌های پخش را ادغام می‌کند تا به مشتریان در هر کجا که هستند دسترسی پیدا کند و به اهداف مشتری دست یابد.
یکپارچه سازی تلاش های بازاریابی بسیاری از کمپین‌ها به آژانس‌های تبلیغاتی نیاز دارند تا تلاش‌ها را بین بخش‌ها، تامین‌کنندگان و شرکا هماهنگ کنند. به عنوان مثال، یک شرکت تبلیغات دیجیتال ممکن است از یک کمپین دیجیتال برای حمایت از راه اندازی محصول استفاده کند، که همچنین به مدیریت رویداد و خدمات روابط عمومی برای دریافت پوشش مطبوعاتی نیاز دارد.

خدمات متداول آژانس تبلیغاتی
خدمات آژانس تبلیغاتی رایج
آژانس های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. شرکت های خلاق خواه یک بوتیک تخصصی یا آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل باشند، معمولاً طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند، از جمله:

کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی مجموعه ای از تبلیغات مرتبط هستند که بر انتقال یک پیام برند واحد تمرکز دارند. مدیران خلاق و تیم‌های خلاق آن‌ها متشکل از مدیران هنری و کپی‌رایترها، کمپین‌هایی را برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار یا آگاهی مشتری خاص تولید می‌کنند، که اغلب منجر به فروش و تبدیل می‌شوند.

برای ایجاد کمپین، یک آژانس روی یک استراتژی خاص کار می کند که اغلب محصول ورودی مشتری، تحقیقات بازار و طوفان فکری خلاقانه است. اجرای یک کمپین بزرگ در بسیاری از پلتفرم های رسانه های تبلیغاتی امری متداول است.

نمونه‌ای از این کمپین‌های تبلیغاتی نایک است که بر اساس شعار «فقط انجامش بده»، که در ابتدا توسط آژانس تبلیغاتی Wieden + کندی در سال 1987 طراحی شد. که گفت “بیا این کار را انجام دهیم!” درست قبل از اعدام او توسط یک جوخه تیر در سال 1977.

در دستان تیم خلاق آژانس، شعار “فقط انجامش بده” به یک شعار الهام بخش برای ورزشکاران آماتور و حرفه ای در سراسر جهان تبدیل شد. از آن به‌عنوان مرکز تبلیغات، بیلبوردها، پوسترها، تبلیغات چاپی، کالاها، علائم رویدادها و سایر بخش‌های مختلف کمپین‌های تبلیغاتی استفاده شده است که به تبدیل نایک به یکی از برندهای بزرگ کالاهای ورزشی در جهان کمک کرد. و فریاد تجمع آن هنوز هم امروز شنیده می شود.

مدیریت رسانه های اجتماعی

با افزایش مصرف رسانه های اجتماعی، اهمیت بازاریابی برای مخاطبان از طریق پلتفرم های منتخب آنها، از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، اسنپ چت، تیک تاک، لینکدین و دیگران افزایش می یابد.

بازاریابی آنلاین می تواند شامل تبلیغات نمایشی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، محتوای هدفمند و موارد دیگر باشد. مدیریت رسانه های اجتماعی اغلب بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بزرگتر است که می تواند شامل موارد زیر باشد:

برنامه های موبایل
وبلاگ ها
محتوای وب سایت
کمپین های ایمیلی
سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
کمپین های بازاریابی ورودی/خروجی
تولید محتوا
از آنجایی که مصرف‌کنندگان در برابر پیام‌های تبلیغاتی مستقیم مقاوم‌تر می‌شوند، اغلب باید با فروش‌های نرمی مانند فروش‌هایی که از طریق محتوای هدفمند ارائه می‌شوند، در وبلاگ‌ها، محتوای سایت، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر، جذب شوند.

شرکت‌های تبلیغاتی و آژانس‌های محتوا، که اغلب دست در دست متخصصان سئو کار می‌کنند، محتوا را بر اساس مراحل مختلف فروش یا قیف بازاریابی ایجاد می‌کنند: در ابتدا جلب علاقه و جلب اعتماد، و سپس تبدیل به مشتریان پولی.

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یک خدمات ضروری است که توسط آژانس های تبلیغاتی ارائه می شود یا توسط شرکای طراحی یا تامین کنندگان ارائه می شود. این هنر عملی ایجاد مفاهیم بصری — با رایانه یا دست — است که قصد دارد مفاهیمی را که الهام‌بخش، اطلاع‌رسانی و مجذوب مصرف‌کنندگان می‌شود، ارتباط برقرار کند.

طراحی گرافیکی را می توان در همه چیز مشاهده کرد، از لوگوهای شرکت گرفته تا طرح های تبلیغاتی و انتشاراتی گرفته تا وب سایت هایی که چشم نواز هستند، به راحتی قابل پیمایش هستند و به خوبی کار می کنند. اهمیت طراحی فراتر از گرافیک است و تجربه کاربری آنلاین، طراحی سه بعدی و محصول، طراحی نرم افزار، طراحی بازی و موارد دیگر را پوشش می دهد.

برنامه ریزی استراتژیک

یک استراتژی تبلیغاتی نمای کلی و جهت گیری گسترده ای را برای یک کمپین فراهم می کند و اهداف قابل اندازه گیری را تعیین می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز در مسیر اجرا باقی می ماند. اهداف یک پروژه تبلیغاتی، نحوه دستیابی به آنها، اینکه چه کسی کار را انجام خواهد داد و چه معیارهایی برای تعیین موفقیت استفاده می شود را مشخص می کند.

از آنجایی که برنامه ریزان استراتژیک باید به مخاطبان هدف توجه زیادی داشته باشند، اغلب توسط تیم آژانس تبلیغاتی به عنوان “صدای مصرف کننده” در نظر گرفته می شوند. وظایف یک برنامه ریز استراتژیک شامل برقراری ارتباط با سایر بخش ها، همسویی اهداف تبلیغاتی و تجاری، ایجاد تقویم های کمپین و تخصیص بودجه است.

تبلیغات تلویزیونی/وب/رادیویی

به طور سنتی، تبلیغات پخش تلویزیونی و رادیویی جایگاه بسیار بیشتری در قلب آژانس های تبلیغاتی داشت، زیرا بودجه و توجهی که به آن ها می شد بسیار بیشتر از وسایل نقلیه چاپی سنتی بود.

با اتصال به اینترنت پرسرعت در همه جا، ویدیوها به طور فزاینده ای ابزارهای بازاریابی آنلاین مهمی هستند که اغلب نسبت به پست های تصویری و متنی ساده علاقه بیشتری به دست می آورند. یک آژانس اغلب باید رویکرد خود را بین پخش سنتی و تبلیغات آنلاین متمایز کند.

برای مثال، با تلویزیون شبکه، بینندگان انتظار دارند تبلیغات را ببینند و پیام های تبلیغاتی مستقیم دریافت کنند. با این حال، به صورت آنلاین، مردم برای اهداف خاصی به سایت‌ها مراجعه می‌کنند و انتظار دارند هر ویدیویی که تماشا می‌کنند، اطلاعات مورد نیاز را به آنها بدهد یا به سؤالی که دارند پاسخ دهد.

تبلیغات آنلاین معمولاً هزینه کمتری نسبت به تبلیغات پخش سنتی دارد و پتانسیل دسترسی به مخاطبان گسترده‌تری را ارائه می‌دهد، اما باید با فضای بسیار رقابتی مقابله کند.

http://bit.ly/40cyRNS

--

--

mojtaba jafari
0 Followers

light is a professional advertising agency. to see my services check the link below: https://light-adv.com/