بیایید با هم در تاریخچه تبلیغات قدم بزنیم، آیا آماده اید؟

mojtaba jafari
4 min readJan 22, 2024

--

برخلاف تصور بسیاری، تبلیغات مفهومی نیست که اخیرا ایجاد شده است. اگر به گذشته نگاه کنید، خواهید دید که اولین نمونه تبلیغاتی به بیش از 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. ج. تبلیغات در اصفهان

تاتیانا گرپساس
نوامبر 27, 17 | 5 دقیقه مطالعه
زمان واقعی مناقصه rtb
اگر نمی‌دانید که چگونه ممکن است، ادامه مطلب را بخوانید، امروز تاریخچه تبلیغات و هر آنچه که همیشه می‌خواستید در مورد ظهور آن بدانید را به شما خواهیم گفت!

آغاز تبلیغات در جهان
تبلیغات نقش دارند: انتشار محصولات، خدمات و برندها با هدف تحریک روابط تجاری. بنابراین، وقتی از تبلیغات صحبت می کنیم، نمی توان سوخت اصلی آن — تجارت — را کنار گذاشت.

قدیمی ترین اعلامیه شناخته شده از پاپیروس یک تاجر مصری به نام هاپو در شهر تبس آمده است. موارد زیر را گفته بود:

برده شم پس از فرار از دست اربابش هاپو، بافنده، همه شهروندان خوب تبس را دعوت می کند تا او را پیدا کنند. او یک هیتی است، پنج فوت قد، با بدنی قوی و چشمان قهوه ای. نصف طلا به هر کس که اطلاعاتی در مورد محل اختفای او بدهد تقدیم می شود. هر کس آن را به مغازه هاپو بافنده که زیباترین پارچه ها را به سلیقه هر فرد بافته می شود برگرداند، یک تکه طلا به او می دهند.

آیا به عبارت “جایی که زیباترین پارچه ها به سلیقه هر فرد بافته می شود” دقت کرده اید؟ خب، او مسئول اولین ادعای تبلیغات است. هاپو، در حالی که برای بازیابی برده‌اش جایزه می‌دهد، از فرصت استفاده می‌کند و محصولش را تبلیغ می‌کند و در مورد تجارتش صحبت می‌کند. قیمت طراحی سایت اصفهان

آیا می بینید که تبلیغات به قدمت تجارت است؟
در یونان کلاسیک بود که تبلیغات شکل گرفت، در زمانی که اولین بازرگانان زندگی عشایری داشتند و محصولات خود را از شهری به شهر دیگر می فروختند.

بنابراین، روش فروشندگان این بود که اجناس خود را فریاد بزنند. اگرچه این چیزی خیلی “استراتژیک” نبود، اما راهی بود که آنها باید خود را در شهرهای جدیدی که به آنها می رسیدند معرفی می کردند، سپس صدا اولین رسانه تبلیغاتی بود.

این رسم در سراسر امپراتوری روم گسترش یافت، اما در اینجا علائم (که برای مکان یابی مرکز کار، اوقات فراغت یا فروش استفاده می‌شد) و علامت نوشتاری (که بر روی قطعات مربع چوب یا سنگ سفید شده ساخته می‌شد، جایی که تصمیمات سیاسی معمولاً اطلاع‌رسانی می‌شد) وجود داشت. از مقامات، تبلیغات نمایش ها و کالاها نیز گنجانده شده است.

اولین تحول در تاریخ تبلیغات
برای موثر بودن، تبلیغات باید به افراد زیادی دسترسی پیدا کند. در سال 1450، گوتنبرگ با استفاده از تکنیک هایی که امکان تکثیر تصاویر و متون روی کاغذ را فراهم می کرد — چاپخانه ظهور کرد — اختراعی که بعدها راه را برای اولین وسیله ارتباطی هموار کرد: روزنامه چاپی.

در سال 1625، روزنامه بریتانیایی مرکوریوس بریتانیکوس اولین آگهی خود را منتشر کرد و حدود 6 سال بعد، اولین بخش تبلیغاتی متولد شد. تبلیغات در اینجا هنوز زبان متقاعد کننده ای نداشت — هدف آن فقط ارائه محصول یا خدمات به خوانندگان بود.

توسعه تبلیغات
در دوره انقلاب صنعتی است که شاهد تحولی آشکار در جهان تبلیغات هستیم.

انقلاب صنعتی به معنای ظهور شرکت ها و صنایع جدید بود که منجر به افزایش تولید شد که به نوبه خود باعث افزایش حجم محصولات در گردش در بازار شد. به این ترتیب تبلیغات در تشویق مصرف کالاهای تولید شده نقش آفرینی کرد.

با بهبود تکنیک های تبلیغاتی، پیام ها متقاعد کننده شدند و تقریباً به طور کامل معنای اطلاعاتی خود را از دست دادند.

همه این انفجارهای تبلیغاتی منجر به ظهور اولین آژانس تبلیغاتی تخصصی در بوستون (ایالات متحده آمریکا) شد که توسط Volney Palmer در سال 1841 ایجاد شد.

در دهه‌های بعد، رسانه‌های جمعی جدیدی برای انتشار آگهی‌ها پدید آمدند.

رادیو پیشگام بود.
از طریق پخش آنها، تبلیغات پولی متولد می شوند (شرکت هایی که برای تبلیغات در طول برنامه ها هزینه می کنند). این عملی است که محبوبیت پیدا کرد و تا ظهور تلویزیون — انقلاب اساسی دیگری برای پیشرفت تبلیغات — باقی ماند.

تلویزیون به خلاقیت سمعی و بصری پر و بال داد و تبلیغات بسیار جالب تر و قانع کننده تر شد. علاوه بر این، تبلیغات موضوع بررسی، بررسی و انتقاد قرار گرفت تا تأثیر آن بر جامعه ارزیابی شود.

اخیراً انقلاب دیگری وارد زندگی تبلیغات شده است:

اینترنت
فضاهای انتشار در موتورهای جستجو، پورتال ها، وبلاگ ها، ایمیل ها و شبکه های اجتماعی به عنوان یک فرصت جدید برای تبلیغ کنندگان بود.

با بازاریابی دیجیتال، دسترسی به مردم و اندازه‌گیری دقیق نتایج یک کمپین بسیار آسان‌تر شد، چیزی که تا آن زمان هیچ رسانه‌ای اجازه نداده بود.

--

--

mojtaba jafari
0 Followers

light is a professional advertising agency. to see my services check the link below: https://light-adv.com/