دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین چیست؟ کشف کنید که چگونه با این استراتژی برند خود را تقویت کنید

mojtaba jafari
4 min readJan 27, 2024

--

دیجیتال مارکتینگ که با نام دیجیتال مارکتینگ نیز شناخته می شود، مجموعه فعالیت هایی است که یک شرکت (یا شخص) به صورت آنلاین با هدف جذب کسب و کار جدید، ایجاد روابط و توسعه هویت برند انجام می دهد. از جمله استراتژی های آن می توان به SEO، Inbound Marketing و Content Marketing اشاره کرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

ویتور پچانها
ژانویه 10, 21 | 40 دقیقه مطالعه
ما به شما می گوییم که استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه از آن بهره ببرید
مفهوم دیجیتال مارکتینگ ممکن است بسیار واضح به نظر برسد، اما در عین حال، بسیار ذهنی است.

چگونه می توان موضوعی را که این همه پوشش می دهد درک کرد؟ آیا هیچ اقدامی در اینترنت شرکت من مشخصه بازاریابی دیجیتال است؟ بهترین استراتژی ها چیست؟ چگونه می توان حداکثر پتانسیل را از این اقدامات استخراج کرد؟

در مفید بودن و رشد دیجیتال مارکتینگ در سال های آینده شکی وجود ندارد و بسیاری از افراد از قبل آن را می دانند.

و شما؟ آیا برای کشف کل این جهان آماده هستید؟

اگر پاسخ شما «بله» است، ما این محتوای کامل را ایجاد کردیم تا دقیقاً بفهمید بازاریابی دیجیتال چیست، مزایای اصلی آن، استراتژی‌های مورد استفاده و شرکت شما چگونه می‌تواند از آن استفاده کند.

در این مقاله خواهید آموخت:

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین مجموعه استراتژی هایی است که با هدف ارتباطات الکترونیکی و بازاریابی محصولات و خدمات انجام می شود. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

این یکی از راه های اصلی در دسترس شرکت ها برای ارتباط مستقیم، شخصی و در زمان مناسب با مردم است.

فیلیپ کاتلر را پدر بازاریابی می‌دانند و آن را این‌گونه تعریف می‌کند: «فرایند اجتماعی که از طریق آن افراد و گروه‌هایی از مردم خواسته‌ها و نیازها را با ایجاد، ارائه و مذاکره رایگان محصولات و خدمات با ارزش با دیگران برآورده می‌کنند».

با این حال، روش‌های تحقق آن تقریباً هر روز تغییر می‌کنند.

بنابراین، در حال حاضر نمی توان در مورد بازاریابی صحبت کرد و نادیده گرفت که بیش از نیمی از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند و تا سال 2021، 2.3 میلیارد مصرف کننده دیجیتال وجود خواهد داشت.

این توضیح می دهد که چرا دیجیتال مارکتینگ برجسته ترین راه انجام و مفهوم سازی بازاریابی در حال حاضر است.

این اصطلاح برای خلاصه کردن تمام تلاش های بازاریابی شما در محیط آنلاین استفاده می شود.

شرکت‌ها با استفاده از کانال‌های دیجیتال مانند وبلاگ‌ها، سایت‌ها، موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و غیره سعی در رفع ناراحتی‌ها و خواسته‌های مشتریان و مشتریان بالقوه خود دارند.

بازاریابی دیجیتال می تواند توسط افراد، شرکت ها، دانشگاه ها، سازمان های غیردولتی، انجمن ها، کلیساها و غیره انجام شود. اما باید عوامل فرهنگی، روانی، جغرافیایی و قانونی را در نظر بگیرد که افراد را هنگام خرید یا فروش یک محصول یا خدمات تحت تاثیر قرار می دهد.

قبل از ادامه مطالعه خود در مورد بازاریابی دیجیتال، باید به شما هشدار دهم که این مقاله طولانی است. لذا این مطالب را به صورت PDF در دسترس قرار می دهیم. فقط کافیه که فرم زیر را پرکنید:

جریان بزرگ ارتباطاتی که امروزه وب ارائه می کند به نفع استراتژی های چابک مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی ورودی و بازاریابی محتوا است، همانطور که در نکات بعدی خواهیم دید.

وقتی در مورد افزایش شبکه، تقویت برند و فروش بهتر صحبت می کنیم، همه اینها اهدافی هستند که بازاریابی دیجیتال ابزار مهمی برای دستیابی به آنهاست.

چگونه بازاریابی آنلاین متولد شد

در دهه 90 اولین نسخه اینترنت پدیدار شد، کمی متفاوت از آنچه امروز می شناسیم: به اصطلاح Web 1.0.

آن اینترنت قدیمی به کاربران اجازه نمی داد که به طور فعال با صفحات وب تعامل داشته باشند، اما به آنها اجازه داد اطلاعات را در یک سیستم جستجوی ساده بیابند.

مانند کتابخانه ای بود که در آن وارد شده بودید، آنچه را که می خواستید پیدا کردید، اما نمی توانستید محتوایی را که پیدا کردید تغییر دهید.

در زمان اولیه اینترنت، اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” ایجاد شد.

با این حال، هنوز هم بسیار شبیه به بازاریابی سنتی بود، زیرا ارتباط یک طرفه بود که توسط شرکت در یک سایت سازمانی انجام می شد و مصرف کننده فقط به صورت منفعلانه محتوا را بدون تعامل نزدیک بین دو طرف دریافت می کرد.

در سال 1993، کاربران اینترنت شروع به تعامل بیشتر با شرکت هایی کردند که در وب تبلیغ می کردند، زیرا اولین تبلیغات قابل کلیک در همین زمان ظاهر شد.

با این حال، تنها تا سال 2000 بود که بازاریابی دیجیتال بیشتر شبیه آنچه امروز می‌دانیم شد.

ورود وب 2.0 به هر کسی اجازه داد تا به تولید کننده محتوا تبدیل شود، که جریان ارتباطات دیجیتال را دموکراتیک تر کرد.

--

--

mojtaba jafari
0 Followers

light is a professional advertising agency. to see my services check the link below: https://light-adv.com/