Zkušenost s MANA — raději si vařte rýži

Filip
3 min readAug 21, 2016

--

Sušenky a bagety jsem vloni s radostí nahradil tekutovou stravou zvanou MANA. Jedná se o českou vykrádačku amerického Soylentu, a to od nápadu až po obal. MANA i Soylent jsou hipsterskou verzí instantních polévek od Vitany. Generaci našich rodičů nebavilo vařit bramborové kaše a polévky, nás nebaví vařit jídlo a MANA představuje jednoduché řešení v prášku. Ten smícháte s vodou a přibalenou směsí olejů, z čehož vznikne hmota podobná dětské přesnídávce. Podle výrobce dodá tělu vše, co potřebuje.

Nahrazuji s ní sušenky, bagety obložené éčky, prázdný špajz nebo restaurace, ale rozhodl jsem se další várku neobjednat. Proč?

Vývoj MANA se od roku 2014 nezastavil a s velkými očekáváními jsem rozbaloval 3. verzi [ Mark 3 ]. Už jsem si zvykl na hrozné pytlíky, ze kterých se prášek při odtržení hlavního uzávěru rozsypává kolem. Odměrku mající stejný průměrem jako hrdlo lahve jsem nahradil obyčejnou lžičkou — představte si, kdyby tankovací pistole měla stejný průměr jako hrdlo nádrže… tak takhle se tankuje MANA. A originální lahev s logem MANA jsem vyměnil za obyčejnou skleničku ze tří důvodů:

Realita (vlevlo) se od propagačních fotografií (vpravo) zásadně liší.

Lahev je od míchání uvnitř vždy špinavá (což na propagační fotografii vpravo nenajdete) a znamená to hned několik otravností: (1) Výrobce lahví Nalgene tento model označuje “wide mouth”, tzn. pokud máte “narrow mouth”, bude to pro vás jako pít z hrnce. (2) V záchybech víčka MANA zůstává a občas si odkápne na oblečení. (3) Když se chcete zaklonit, upatláte si v obřím hrdle celý nos — paní vpravo obsah nepřipravovala v lahvi k tomu určené, neboť je čistá.

Váhový rozdíl MANA Mark II a Mark 3.

Nové pytlíky u MANA [ Mark 3 ] jsou o poznání lehčí a v návodu se dozvídám, že namísto obvyklých 900 ml vody je doporučeno použít pouze 300 ml. Spotřeba roste zásadním způsobem, 300 ml mě nezasytí. Nová MANA je oproti původní daleko jemnější. Trochu připomíná sliz, který se Neo v Matrixu zdráhá pozřít, i když „obsahuje vše co tělo potřebuje”. Pravda, lépe se míchá a nezanechává hrudky, ale nová chemičtější chuť mi nevyhovuje.

Ve špajzu se krčí poslední pytlík MANA [ Mark 3 ] a jsem rozhodnutý další várku neobjednávat. Došlo mi, že nevařit a být závislý na tekuté stravě z prášku patří spíše do příběhu z hospiců a nemocnic nebo filmů bratrů i sester Wachowských… Jsem náročný — objednávám si rýžovar.

I přesto doporučuji MANA zkusit, je lepší než sušenky, bagety nebo prázdný špajz.

Aktualizace: velikost odměrky i chuť byla upravena.

--

--