چگونه بوی فاضلاب خانه را از بین ببریم؟

lolehbazkon7010
5 min readJun 26, 2022

--

خانه شما بوی بدی می دهد؟ آیا به دنبال پاسخی برای از بین بردن بوی فاضلاب هستید؟ اگر چنین است، به جای درستی آمده اید!

نیازی نیست به شما بگوییم که بوی فاضلاب بسیار ناخوشایند است. شما قبلاً این را می دانید و به همین دلیل است که اینجا هستید. بنابراین، بیایید درست وارد شویم.

ما می‌خواهیم شایع‌ترین دلایل بوی بد فاضلاب را مرور کنیم و سپس راه‌حل‌های ممکن را برای خلاص شدن از شر آن ارائه کنیم. البته یکی از راه حل های بی دردسر تماس با لوله بازکنی تهران است.

گرفتگی فاضلاب پر از باکتری — چگونه بوی فاضلاب را از بین ببریم
این شامل مواردی مانند غذا، مو، گریس یا هر چیز دیگری است که می تواند لوله های شما را مسدود کند. پس از مدتی نشستن در آن، ممکن است شروع به بوی بدی کند. آیا وقتی آب را جاری می کنید در سینک جمع می شود؟ اگر تخلیه آن کند است یا حوضچه ها کند است، احتمالاً یک لوله فاضلاب گرفتگی دارید.

بررسی پیستون

یک پیستون ساده اغلب تمام آن چیزی است که برای باز کردن گرفتگی زهکشی لازم است. با این حال، مطمئن شوید که از یکی مناسب برای کار استفاده می کنید زیرا انواع مختلفی از پیستون وجود دارد. برخی برای استفاده در سینک ها طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر برای رفع گرفتگی توالت ها ساخته شده اند. فروشگاه سخت افزار محلی شما به شما کمک می کند تا مورد مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از فنر لوله بازکنی

از یک مار لوله کشی برای باز کردن گرفتگی فاضلاب استفاده کنید. آنها آنها را در تمام فروشگاه های بزرگ سخت افزار می فروشند و استفاده از آنها سخت نیست. آموزش های زیادی را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد. اگر توانایی آن را ندارید، با یک متخصص لوله کشی تماس بگیرید تا بیرون بیاید و آن را برای شما مار کند.

چیزهای دیگری که می توانید امتحان کنید — که ممکن است کارساز باشد یا نباشد — برای باز کردن انسداد مجرای فاضلاب و/یا کاهش هر گونه بوی بد:

آب داغ را در زهکشی بریزید

آب گرم ساده ایمن، غیر سمی است و می تواند به حل کردن چربی کمک کند.

جوش شیرین و سرکه را در زهکشی بریزید و سپس آب داغ بریزید

نصف فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و سپس با یک فنجان سرکه ادامه دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه در آبکش بماند. حالا آب جوش در حال جوش را در آبکش بریزید.

بررسی خشک نبودن شترگلو

اگر کمد زیر سینک آشپزخانه خود را باز کنید، به احتمال زیاد یک لوله U شکل خواهید دید. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا به شکل U است؟ شکل آن به این صورت است که آب در آن نشسته و از خروج گاز فاضلاب از لوله و ورود به خانه شما جلوگیری می کند. همین لوله U شکل زیر وان حمام یا تخلیه دوش شما نیز قرار دارد. گاهی اوقات، اگر زیاد آب را تخلیه نکنید، تله خشک می شود و اجازه می دهد گاز فاضلاب وارد شود. این بیشتر با زهکشی های زیرزمین اتفاق می افتد.

راه حل: مطمئن شوید که آب در تله تخلیه وجود دارد

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به سادگی آب (یک گالن یا بیشتر) را در زهکشی بریزید یا به منظور پر کردن تله. اگر بوی فاضلاب از بین رفت، این مشکل شما بود. می توانید این کار را چندین بار در سال انجام دهید تا مطمئن شوید که تله تخلیه زیرزمین شما همیشه آب دارد.

حلقه های توالت مومی که نیاز به تعویض دارند

این حلقه مومی بین فلنج و توالت قرار می گیرد. این یک مهر و موم محکم ایجاد می کند که دو کار را انجام می دهد: از نشت آب از توالت در مسیر لوله تخلیه جلوگیری می کند و از ورود گاز فاضلاب به خانه شما جلوگیری می کند.

راه حل: حلقه مومی را تعویض کنید

حلقه های مومی می توانند بین 20 تا 30 سال دوام بیاورند. با این حال، آنها در نهایت باید جایگزین شوند. اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، می توانید خودتان آنها را جایگزین کنید. اگر نه، با یک پیمانکار حرفه ای تعمیر فاضلاب تماس بگیرید.

ترک خوردگی یا شکستگی لوله های تخلیه

ترک خوردگی یا شکستگی لوله های فاضلاب نیز می تواند باعث ورود بوی بد فاضلاب به خانه شما شود.

راه حل: پوشش لوله بدون ترانچ یا تعویض لوله

با یک متخصص تماس بگیرید زیرا این یک پروژه DIY نیست. اگر لوله فاضلاب ترک خورده یا شکسته باشد، باید توسط یک پیمانکار مجرب تعمیرات فاضلاب با یکی از روش های زیر تعمیر یا تعویض شود:

Trenchless pipe lining (همچنین به عنوان پوشش لوله ساختاری شناخته می شود) یک روش کم تهاجمی و بدون ترانشه برای تعمیر خطوط فاضلاب آسیب دیده است. این شامل استفاده از یک لاینر آغشته به اپوکسی برای ایجاد یک لوله کاملاً جدید در یک لوله است. معمولاً این کار را می توان تنها در چند ساعت با حداقل حفاری انجام داد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد آن به صفحه پوشش لوله بدون ترانچ ما مراجعه کنید.
گاهی اوقات یک لوله فاضلاب آسیب دیده یکپارچگی ساختاری لازم برای پوشش لوله را ندارد. در این موارد، لوله را اغلب می توان با استفاده از تکنیک بدون ترانشه به نام ترکیدگی لوله تعویض کرد. برای اطلاعات بیشتر صفحه ترکیدن لوله ما را بررسی کنید.

گرفتگی لوله های هواکش

لوله های هواکش معمولاً روی پشت بام قرار دارند و به تنظیم فشار هوا در سیستم زهکشی خانه شما کمک می کنند. هوا مهم است زیرا بدون آن فاضلاب نمی تواند آزادانه به بیرون جریان یابد.

برگ ها و سایر زباله ها، برف پس از طوفان شدید برف، یا حتی گرفتگی در نقطه ای که خط فاضلاب شما به لوله هواکش متصل می شود، همگی می توانند دریچه را مسدود کنند و اجازه دهند بوی فاضلاب در داخل خانه شما جمع شود.

راه حل: لوله هواکش را از موانع پاک کنید

اگر می‌دانید چه کار می‌کنید، می‌توانید بررسی کنید که زباله یا برف دریچه را مسدود نکرده باشد. با این حال، فقط باتجربه‌ترین افراد باید این کار را انجام دهند. اگر مطمئن نیستید، با یک پیمانکار تعمیر فاضلاب واجد شرایط تماس بگیرید تا زباله ها، برف ها را پاک کند و سپس مطمئن شوید که دریچه به درستی پوشانده شده است. اگر مشکل گرفتگی محل برخورد خط فاضلاب با لوله هواکش باشد، قطعاً باید با یک متخصص تماس بگیرید.

مطمئناً، بوی فاضلاب بسیار ناخوشایند است. با این حال، فقط به این دلیل که خانه شما بوی بد می دهد، لزوماً به این معنی نیست که شما یک مشکل جدی لوله کشی دارید. ممکن است یک چیز جزئی باشد که بتوانید خودتان آن را اصلاح کنید. حتی اگر نیاز دارید با یک متخصص تماس بگیرید، باز هم ممکن است تعمیر آن آسان باشد.

--

--

lolehbazkon7010
0 Followers

لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه تهران با قیمتی منصفانه و بدون کثیف کاری