روش های رفع گرفتگی توالت

Lolehbazkonitehran
4 min readJun 30, 2022

--

زهکش ها تمام آبی را که می فرستیم، به اضافه مو، چربی و سایر مواد جامد کنترل می کند، بنابراین طبیعی است که در برخی مواقع مسدود شوند. قبل از ادامه مقاله شما را دعوت می کنیم اگر نیاز به خدمات تخلیه چاه دارید، با ما تماس بگیرید.

در اکثر فاضلاب‌های مسدود شده، برای تماس با شرکت لوله بازکنی نیازی به بیرون کشیدن تلفنتان نیست. چندین روش ارزان، کارآمد و سریع به شما کمک می‌کند تا از گرفتگی‌های کوچک‌تر در سینک‌ها، وان‌ها، دوش‌ها و توالت‌ها استفاده کنید. در کمترین زمان، شما آماده خواهید شد.

روش رفع گرفتگی زهکشی

سینک یا سینک توالت
پیستون ابزاری لاستیکی منعطف به شکل زنگ یا مخروطی است که در انتهای آن یک دسته عملیاتی قرار دارد. یک پیستون آب را وارد لوله های تخلیه می کند و گرفتگی را به سمت جلو می راند.

این روش تخلیه فاضلاب آزمایش شده با زمان در رفع گرفتگی توالت ها برتری دارد و در تمیز کردن سینک، وان و دوش آشپزخانه نسبتاً موفق است. گاهی اوقات به دلیل پیکربندی سینک، پیستون ها روی سینک های حمام کار نمی کنند.

ابزار رفع گرفتگی مو

ابزار رفع گرفتگی مو یک طناب پلاستیکی نازک با چندین سنبله است که در یک زهکش وارد می شود و سپس خارج می شود. سنبله ها به گونه ای طراحی شده اند که موها را در فاضلاب سینک گیر کنند.

پاک کننده های گرفتگی مو برای سینک های حمام نسبتاً خوب عمل می کنند و برای وان حمام و دوش استفاده محدودی دارند. پاک کننده های گرفتگی مو روی توالت یا سینک آشپزخانه کار نمی کنند.

برداشتن و تمیز کردن تله سینک

تمیز کردن تله سینک شامل جدا کردن زهکش پلاستیکی یا فلزی P-trap از زیر سینک، برداشتن گرفتگی با دست، سپس وصل کردن مجدد تله پاک شده است.

در حالی که نامرتب است، برداشتن تله سینک نیز بهترین راه برای پاک کردن زهکشی سینک حمام یا سینک آشپزخانه است. تا زمانی که گرفتگی در نقطه ای در تله P یا در چند اینچ اول لوله فاضلاب خانه قرار دارد، باید بتوانید آن را به صورت فیزیکی حذف کنید.

فنر لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی یک ابزار دستی با یک کابل فلزی انعطاف پذیر است که در داخل یک درام پیچیده شده است. کاربر درام را می چرخاند تا کابل را تا 25 فوت به داخل سیستم تخلیه بکشد. انتهایی فلزی شبیه به پیچ چوب پنبه‌بند، گرفتگی را می‌گیرد. کابل مستقیماً با گرفتگی وصل شده بیرون کشیده می شود.

مارهای تخلیه در از بین بردن گرفتگی های فیبری واقع در اعماق سیستم تخلیه بسیار کارآمد هستند و روی توالت ها، سینک های آشپزخانه و حمام، وان و دوش کار می کنند.

محلول لوله بازکن

می توان از محلول های لوله بازکن خانگی یا صنعتی استفاده کنید. البته این محلول ها برای رفع گرفتگی هایی که زیاد عمیق نیستند، کاربرد دارد.

ملاحظات ایمنی استفاده از مایع لوله بازکن صنعتی

تمام روش‌های پاک‌سازی فاضلاب، شما را با باکتری‌ها در تماس می‌سازد، به‌ویژه با روش‌های تهاجمی مانند برداشتن تله سینک یا مارپیچ کردن زهکش. حتما از دستکش ضد آب، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید.

اگرچه ابزارهای رفع گرفتگی مو پلاستیکی هستند، اما میخ های آنها هنوز بسیار تیز هستند. این ابزارها را فقط از انتهای دسته نگه دارید.

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزار
فلنج فلنج (توالت فرنگی)
پیستون استاندارد (سینک)
مار را تخلیه کنید
دستشویی
ابزار پاک کننده مو
کیت تله سینک (سینک)
سطل
ژنده پوش
چراغ قوه
جارو برقی فروشگاهی
پیچ گوشتی
مواد
دستمال توالت
دستورالعمل ها

چگونه گرفتگی توالت را با تلمبه لوله بازکنی باز کنیم؟

برای رفع گرفتگی توالت ها، بهترین ابزار برای استفاده، یک فلنج فلنج است. از دستکش های ضد آب و عینک ایمنی برای محافظت از خود در برابر پاشش آب استفاده کنید.

سطح آب را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که آب کاسه توالت به اندازه ای بالا باشد که لیوان پیستون را بپوشاند. اگر نه، آب بیشتری به کاسه اضافه کنید.

لیوان پلانجر پایین
فنجان پیستون را با زاویه داخل آب پایین بیاورید و فنجان را با آب پر کنید.

پلانجر را به پایین فشار دهید
پیستون توالت را محکم و سریع فشار دهید، سپس دوباره به سمت بالا بکشید. این کار را چندین بار انجام دهید.

جای خود را تغییر دهید و در صورت نیاز تکرار کنید. اگر فنجان پیستون مهر و موم خود را با کاسه توالت شکست، فنجان را تغییر دهید و این کار را تکرار کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن، آب کاسه باید به سرعت تخلیه شود.

سیفون را بزن
درب مخزن را از توالت بردارید و درب گرد لاستیکی (به نام فلپر) را در مرکز کف مخزن قرار دهید. اگر توالت همچنان مسدود باشد، این قطع اضطراری آب است.

سیفن را بزن. اگر به طور معمول فلاش می شود، کار شما تمام شده است و می توانید درب مخزن را برگردانید.

--

--

Lolehbazkonitehran
0 Followers

لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران