نحوه آب بندی کاسه توالت فرنگی

Lolehbazkonitehran
5 min readJun 28, 2022

--

هنگامی که در حال تعویض توالت یا تنظیم مجدد توالت فرنگی هستید، برای اطمینان از آب بندی خوب و جلوگیری از نشتی، باید چند نکته کلیدی را بررسی کنید. می‌خواهید مطمئن شوید که توالت در یک سطح قرار می‌گیرد و روی زمین تکان نمی‌خورد، زیرا این امر می‌تواند آببندی کاسه توالت را به خطر بیندازد.

توالت‌ها با یک حلقه مومی به فلنج کف بسته می‌شوند، اما ارتفاع فلنج و محکم بودن پیچ‌های فلنج که توالت را روی زمین محکم می‌کند، می‌تواند بر توانایی رینگ برای ایجاد آب‌بندی ضد آب تأثیر بگذارد. طبق آموزش زیر می توانید این کار را خودتان انجام دهید، وگرنه می توانید با لوله بازکنی تماس بگیرید.

لوله بازکنی تهران

فلنج توالت چیست؟

فلنج توالت (همچنین به عنوان فلنج کمد از اصطلاح “کمد آب” نیز شناخته می شود) به سادگی حلقه ای است که روی کف زیر توالت شما قرار می گیرد و تا لوله تخلیه امتداد می یابد. می تواند چدن، برنج یا پی وی سی باشد. مواد بسته به سن خانه و محل زندگی شما متفاوت است.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار
انبردست یا آچار قابل تنظیم
ابزار چاقو Utility knife
مواد
گسترش دهنده فلنج (اختیاری)
حلقه مومی توالت یا واشر فوم
میله های پلاستیکی توالت فرنگی
درزگیری سیلیکونی

ارتفاع فلنج را بررسی کنید

هنگام آماده شدن برای نصب توالت، اولین چیزی که باید تأیید شود ارتفاع مناسب فلنج است. با برداشتن توالت، می توانید فلنج توالت را ببینید و ارتفاع آن را از کف زمین اندازه گیری کنید. ارتفاع فلنج بهینه برای هدف گیری 1/4 اینچ بالاتر از کف تمام شده است. این معمولاً تقریباً از هر نوع حلقه مومی استفاده می کند و همچنان مهر و موم خوبی را تضمین می کند. اگر اخیراً کف حمام را کاشی یا تعویض کرده اید، ارتفاع فلنج به احتمال زیاد کمتر از حد مطلوب است.

برای به دست آوردن فاصله لازم از کف، می توانید یک اکستندر فلنج توالت اضافه کنید که نصب سریع و آسان است. توسعه دهنده های فلنج معمولاً در اندازه های 1/4 اینچی و 1/2 اینچی فروخته می شوند تا ارتفاع فلنج موجود را به هر یک از این اندازه ها افزایش دهند. اکثر اکستندرها با پیچ‌های بلند عرضه می‌شوند که اگر فلنج زیر سطح کف باشد ممکن است لازم باشد.

لوله بازکنی ارزان

پیچ های پایه توالت فرنگی را محکم کنید

دو پیچ کمد که پایه توالت را به فلنج متصل می کنند باید به درستی روی فلنج محکم شوند. اینها پیچ‌های بلندی هستند که مستقیماً از فلنج بیرون می‌آیند.

استفاده از مهره و واشر برای نگه داشتن پیچ های کمد به فلنج از سمت بالا ایده خوبی است. این کار باعث می‌شود که هنگام نصب توالت، پیچ‌ها را از هم نکوبید و در آینده جدا کردن پیچ‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. هنگام خرید یک توالت فرنگی یا حلقه واکس جایگزین، بررسی کنید که با آجیل و واشر اضافی همراه باشد، یا زمانی که در فروشگاه هستید یک بسته اضافی بخرید (آنها در مجموعه های ارزان قیمت فروخته می شوند).

لوله بازکنی شبانه روزی

حلقه مومی و توالت را قرار دهید

یک حلقه مومی با اندازه مناسب انتخاب کنید. نوع با روکش پلاستیکی پلی اتیلن مهر و موم خوبی را ایجاد می کند و با اکثر زهکش های استاندارد مطابقت دارد. اگر ارتفاع فلنج کف توالت کمی کمتر از 1/4 اینچ از کف است، می توانید از یک حلقه مومی بسیار ضخیم برای جبران تفاوت استفاده کنید. وسوسه نشوید که دو حلقه مومی را روی هم قرار دهید زیرا این تنظیم تمایل به نشتی دارد. نصب اکستندر فلنج یا استفاده از یک حلقه مومی بسیار ضخیم در دراز مدت بسیار بهتر عمل می کند.

حلقه مومی را روی فلنج کمد قرار دهید، نه روی توالت. توالت را بردارید و آن را به طور یکنواخت روی فلنج کمد قرار دهید، مطمئن شوید که پیچ ها از سوراخ های پیچ در پایه توالت می آیند. موقعیت توالت را به خوبی تنظیم کنید، تا درست در جایی که می خواهید باشد، سپس آن را مستقیماً به سمت پایین فشار دهید تا موم به طور یکنواخت خرد شود. فشار دهید تا پایه توالت روی زمین قرار گیرد.

لوله بازکنی در تهران

کاسه توالت فرنگی را تراز کنید

قبل از اینکه توالت را ببندید، با تکان دادن دقیق آن از یک طرف به طرف دیگر و از پشت به جلو، ثابت و تراز بودن پایه را تأیید کنید. اگر کاملا صاف ننشیند، تکان می خورد و به مرور زمان احتمال نشت آن بیشتر است. برای رفع این مشکل، شیلنگ های توالت را بین پایه و کف قرار دهید تا قبل از پیچ و مهره، تکان خوردن آن متوقف شود.

محل و تعداد شیم های مورد نیاز بستگی به توالت و کف دارد. هر موقعیتی متفاوت است چروک کردن توالت قبل از پیچ و مهره باعث می شود مطمئن شوید که در آینده شل نمی شود. هنگامی که توالت از حرکت باز ایستاد، می توانید آن را با یک مهره و واشر روی هر پیچ کمد بچسبانید.

لوله بازکنی فوری در تهران

درزگیری پایه

هر قسمتی از شیلنگ های توالت را که بیرون زده است را با استفاده از یک چاقوی معمولی جدا کنید و اطراف پایه توالت را با درزگیر سیلیکونی درزگیری کنید. این کار کمی محافظت بیشتری در برابر حرکت در آینده ایجاد می‌کند و تمیز کردن ناحیه پایه را آسان‌تر می‌کند، زیرا لایه‌ای از گرد و غبار و زباله در زیر توالت جایی که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، نخواهید داشت.

به عنوان یک گزینه، بهتر است قسمت پشتی پایه را (خارج از دید) بدون درزگیری رها کنید تا در صورت نشت توالت از کف، آب به بیرون سرازیر شود و قبل از اینکه به شما آسیب برساند، نشت را به شما اطلاع دهد. طبقه زیرین

--

--

Lolehbazkonitehran
0 Followers

لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران