بررسی دلایل بوی بد چاه فاضلاب

luleh bazkon
5 min readJun 28, 2022

--

حتما پیش آمده است که شما هم در نزدیکی چاه فاضلاب، بوی بدی را استشمام کرده باشید. این بوها اغلب در نتیجه گازهایی هستند که محصول فرعی واکنش های شیمیایی بین مواد داخل چاه فاضلاب، به ویژه هضم زباله های آلی توسط باکتری های بی هوازی هستند. البته در کنار همه این آموزش ها، به محض اینکه متوجه شدید چاه فاضلاب ساختمان شما پر شده است، با تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

گازها شامل دی اکسید کربن، سولفید هیدروژن (این گازی است که نوعی بوی تخم مرغ گندیده منتشر می کند) و متان. این گازها نه تنها سمی و تحریک کننده هستند، بلکه به طور بالقوه قابل انفجار هستند. هنگامی که در حیاط هستند، گازهای مخزن سپتیک به غلظت فاجعه بار نمی رسند، اما با این وجود هنوز یک مزاحم هستند. نحوه خلاص شدن از بوی سپتیک تانک را در زیر بیاموزید!

بوی بد فاضلاب در کجای ساختمان استشمام می شود

در خانهنزدیک سپتیک تانکدر حیاطنزدیک میدان زهکشیعلت بوی عفونی داخل خانه چیست؟بوهای مخزن سپتیک در داخل خانه می تواند یک خطر جدی برای سلامتی باشد. اگر بوی بد ناشی از سیستم سپتیک به خانه شما راه پیدا کرد، می تواند به این معنی باشد که شما مشکل لوله کشی دارید. به عنوان مثال، خشک شدن یک تله در زهکشی زیرزمین شما ممکن است منجر به خروج گازهای مخزن سپتیک به داخل خانه شود. پوششی که به درستی روی سبد پمپ اجکتوری در زیرزمین مهر و موم نشده باشد نیز می تواند باعث ایجاد بوی سپتیک در خانه شود.

دریچه لوله کشی در پشت بام خانه شما به یکسان شدن فشار در لوله های فاضلاب شما کمک می کند که فاضلاب از آن عبور می کند. بدون این دریچه، سینک‌ها، توالت‌ها و وان‌ها غرغر می‌کردند، تله‌ها خشک می‌شدند و بوها وارد خانه می‌شدند. درنتیجه خرابی دریچه لوله کشی باعث ایجاد بوی سپتیک در خانه می شود. دریچه های لوله کشی ممکن است در هوای سرد طولانی مدت یخ بزنند یا ممکن است توسط برگ ها و دیگر زباله ها مسدود شوند.

در کنار این پیشنهاد می کنیم اگر به خدمات لوله بازکنی تهران نیاز داشتید، با ما تماس بگیرید

راهکارهایی برای رفع بوی سپتیک تانک در خانهبه طور دوره ای تله های تخلیه کف را با آب پر کنید. اگر سطح آب مناسب است اما بوی آن همچنان وجود دارد، از لوله کش خود بخواهید که دوشاخه دسترسی پاکسازی شما را بررسی کند تا مطمئن شود شل نیست. یک دوشاخه دسترسی شل می‌تواند به گازها اجازه خروج به خانه شما را بدهد، بنابراین رفع آن مشکل را حل می‌کند.لوله های یخ زده در یک روز گرم به طور خودکار ذوب می شوند. همچنین می توانید با استفاده از یک جتر یا مقداری آب گرم لوله ها را از حالت یخ خارج کنید.بررسی کنید که پوشش روی سبد پمپ اجکتور به درستی آب بندی شده باشد. در صورت نیاز با مهر و موم جدید جایگزین کنید.چه چیزی باعث بوی سپتیک در نزدیکی سپتیک تانک می شود؟برخی از عواملی که ممکن است در ایجاد بوهای مخزن سپتیک در نزدیکی مخزن نقش داشته باشد، هضم بی اثر در مخزن، سپتیک تانکی که پر است و به دلیل پمپاژ است، یا شل بودن پوشش مخزن سپتیک که باعث نشت بوی سپتیک می شود، می باشد. باکتری های کاهنده سولفات نیز با بوی سپتیک، به ویژه سولفید هیدروژن همراه هستند. باکتری های کاهنده سولفات به طور طبیعی در اکثر سپتیک تانک ها وجود دارند. این باکتری‌ها انرژی را از طریق اکسیداسیون ترکیبات آلی به دست می‌آورند و این کار را به دلیل کاهش سولفات به سولفید هیدروژن انجام می‌دهند و از این رو نام آن‌ها، باکتری‌های کاهنده سولفات است.

بوی سپتیک برای هر سپتیک تانکی که به خوبی کار می کند طبیعی است. هنگامی که باکتری های بی هوازی زباله های آلی را تجزیه می کنند، دی اکسید کربن، سولفید هیدروژن و گازهای متان آزاد می شوند. سولفید هیدروژن بوی بدی دارد که به راحتی توسط بینی انسان قابل تشخیص است. با این حال، ما به ندرت آن را بو می کنیم، زیرا این گازها در داخل مخزن سپتیک بسته می مانند. اگر پوشش سپتیک از جای خود جدا شود یا آسیب ببیند، بوها خارج می شوند و بوها در نزدیکی سپتیک تانک استشمام می شوند. اگر زهکشی مسدود شود، سیستم سپتیک از کار می افتد و ممکن است منجر به انتشار بوهای سپتیک شود. اگرچه مخازن پر اغلب مشکلات بوی سپتیک دارند، بسیاری از صاحبان سیستم سپتیک وجود دارند که حتی پس از پمپاژ مخازن خود همچنان با این بوها مبارزه می کنند. مطمئن ترین راه برای مقابله با این، استفاده از افزودنی های بیولوژیکی است که شامل یک بافر است که می تواند به هضم زباله های آلی کمک کند.

راهکارهایی برای رفع بوی سپتیک در نزدیکی سپتیک تانکاطمینان حاصل کنید که رایزرها و منهول ها به طور ایمن پوشیده شده اندهمچنین می‌توانید درب‌های قدیمی خود را با درب‌های پلاستیکی جدید جایگزین کنید که دارای مهر و موم لاستیکی هستند که برای جلوگیری از خروج بوی سپتیک از مخزن طراحی شده‌اند.اگر یک درپوش بتنی دارید که بوها را نشت می کند، می توانید از آب بندی برای ایجاد یک آب بندی موقت استفاده کنید که می تواند به مهار بوهای سپتیک در مخزن کمک کند. این مهر و موم پس از تعمیر و نگهداری نیاز به تعویض دارد.مخزن خود را به طور منظم پمپ کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد پر نمی شود.علت بوی سپتیک تانک در حیاط چیست؟وجود بوی سپتیک تانک در حیاط معمولاً به این معنی است که دریچه لوله کشی شما کار خوبی در پخش بوها انجام نمی دهد. خانه های واقع در مناطق جنگلی و دره ها به ویژه در معرض این مشکل هستند. همانطور که باد بر روی خانه می وزد، جریان های هوایی که معمولاً باید این بوها را از خانه دور کنند، ممکن است آنها را به داخل حیاط منتقل کنند. یک سیستم سپتیک شکست خورده نیز ممکن است سرریز شود و این می تواند باعث ایجاد بو در حیاط شود.

راهکارهایی برای سپتیک تانک بدبو در حیاطاگر خانه شما در یک دره یا یک منطقه جنگلی واقع شده است، گسترش دریچه لوله کشی ممکن است به مقابله با بوی سپتیک در حیاط کمک کند.قرار دادن فیلترهای کربن در بالای دریچه می تواند به جذب بوی بد کمک کند. این فیلترها باید سالانه برای بهترین نتیجه تغییر کنند. با این حال، حتما از فیلتری استفاده کنید که به هیچ وجه مانع از جریان هوا نشود.

--

--

luleh bazkon
0 Followers

لوله بازکنی تهران و رفع گرفتگی لوله