رابط بازدید دریچه فاضلاب چیست

luleh bazkon
6 min readApr 20, 2022

--

دریچه‌های تمیزکننده و شیرهای پس‌آب، کلید ساکنان برای حفظ سرویس فاضلاب خصوصی در شرایط کاری خوب و محافظت از خانه در برابر مشکلات پشتیبان فاضلاب هستند.

تمیز کردن یک لوله عمودی است که دسترسی به سرویس فاضلاب یک ملک را فراهم می کند و به صاحبان خانه یا لوله کش ها اجازه می دهد تا انسدادهایی را که سرویس را مختل می کنند، پاک کنند. یک کلاه تمیز کردن معمولاً PVC یا فلزی سفید رنگ با قطر حدود 4 اینچ است و در نزدیکی ساختمان ها قرار دارد.

هم صاحبان خانه و هم مستاجران باید درپوش تمیز کردن خود را قبل از وقوع اضطراری لوله کشی پیدا کرده و بررسی کنند. بسته نگه داشتن کلاهک ها روی لوله تمیز کردن به جلوگیری از پشتیبان گیری احتمالی فاضلاب ناشی از ورود زباله های حیاط، خاک و سایر موارد به سیستم فاضلاب کمک می کند. دربندی همچنین جریان و نفوذ بیش از حد را متوقف می کند، که می تواند سیستم را بیش از حد بارگذاری کند و باعث سرریز شود. البته برای رفع گرفتگی لوله ها می توانید با لوله بازکنی تهران تماس بگیرید.

شیر آب پس‌انداز محافظ ساکنان در برابر برگشت فاضلاب به سازه است. اگر آب بخواهد از خط اصلی فاضلاب خارج شود، شیر از برگشت فاضلاب به داخل ساختمان جلوگیری می کند. دریچه های آب برگشتی معمولاً یا در خارج از ساختمان و یا در زهکشی کف در زیرزمین قرار دارند. آنهایی که در بیرون هستند دارای کلاهکی شبیه به کلاهک تمیز کردن و لوله عمودی تا شیر هستند. اندازه و نگهداری مورد نیاز به سازنده شیر آب برگشتی بستگی دارد.

شما می توانید با اطمینان از داشتن یک سیستم تمیز کردن در دسترس، خوب نگه داشتن خط فاضلاب و با اطمینان از داشتن یک شیر آب برگشتی عملکردی از خود در برابر مشکلات فاضلاب محافظت کنید.

عکس زیر یک شیر برگشت آب را با 2 دریچه تمیز نشان می دهد. درپوش‌ها برداشته شده‌اند تا نشان دهند که چگونه دریچه پس‌آب اجازه می‌دهد سیال فقط در یک جهت جریان یابد.

دریچه بک‌واتر که ما استفاده می‌کنیم در حال حاضر یکی از قابل اعتمادترین و پذیرفته‌شده‌ترین شیرآلات در ساخت و ساز است. بسیاری از خانه های جدید در کانادا در حین ساخت و ساز دریچه آب پساب دریافت می کنند زیرا محافظت خودکار فاضلاب را فراهم می کند و برای پیمانکار و مالک ساختمان دوستانه تر است.

شیر آب پشتی نصب شده بر روی زهکش اصلی ساختمان امکان گردش آزاد هوا را فراهم می کند و تنها با یک شیر کل ساختمان را از جریان برگشتی محافظت می کند. محل قرارگیری شیر، درست در داخل پایه، یافتن آن را برای صاحب ساختمان برای بازرسی و سرویس آسان و راحت می کند. این شیر همچنین دارای یک پاک کننده فاضلاب داخلی بر روی آن است که نیاز به تخلیه فاضلاب ساختمان را بی نیاز می کند. پیمانکاران لوله‌کشی و شهرداری‌ها که از شیر پس‌آب استفاده می‌کنند به سرعت مزایای حفاظت از تخلیه اصلی ساختمان را در مقابل استفاده از محافظ قدیمی “شاخه” مشاهده می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر با ما با شماره (514) 640 0070 تماس بگیرید

مزایای استفاده از شیر آب پشتی

دریچه پس‌آب در زهکشی ساختمان اصلی نصب می‌شود، زیرا طراحی فول پورت آن امکان تهویه فاضلاب شهری را از طریق ساختمان فراهم می‌کند. این طرح همچنین اجازه می دهد تا جریان فاضلاب بدون مانع و بسته شدن خودکار دروازه پس از برگشت جریان (پشتیبان فاضلاب) از کل ساختمان در برابر جریان برگشتی محافظت کند.

کل سیستم لوله کشی در برابر پشتیبان فاضلاب شهری تنها با یک دریچه آب پساب که به راحتی در نقطه ای که فاضلاب ساختمان از ساختمان خارج می شود محافظت می شود. این دسترسی آسان برای صاحب خانه را ارائه می دهد.
دریچه پساب دارای یک خروجی فاضلاب اصلی داخلی در شیر برای میله گذاری فاضلاب است.
از آنجایی که دریچه آب پساب «به طور معمول باز» است، اجازه می دهد تا جریان فاضلاب بدون مانع ایجاد شود، که به نوبه خود از تجمع فاضلاب در بدنه شیر جلوگیری می کند.
طراحی “معمولا باز” به ابزار تمیز کردن اجازه می دهد تا هنگام بازیابی کابل بدون قلاب شدن روی دروازه از بدنه عبور کنند (این کار از تخریب دروازه جلوگیری می کند).
با نصب شیر در زهکشی ساختمان اصلی، نیاز به دریچه‌های آب پس‌آب خط انشعاب، مجموعه‌های پاکسازی را از بین می‌برد، و همچنین در هنگام تلاش برای استفاده از یک دریچه بک‌آب خط فرعی برای محافظت از زهکشی‌های اضافی، در کار زمینی و لوله‌کشی اضافی صرفه‌جویی می‌کند.
تضمین می کند که کل ساختمان در برابر جریان برگشتی محافظت می شود، جایی که شاخه ها اغلب از دست می روند و بدون محافظت رها می شوند، هنگام استفاده از حفاظت از خطوط فرعی
اگر وسایل یا شاخه های اضافی به سیستم اضافه شوند، به طور خودکار از جریان برگشتی محافظت می شوند
معایب دریچه‌های سنتی و معمولاً بسته در پس‌آب
دریچه‌های آب پس‌آب معمولاً بسته فقط روی خطوط انشعاب زهکشی ساختمان نصب می‌شوند، زیرا اجازه گردش آزاد هوا از پشته به سیستم فاضلاب شهری را نمی‌دهند.
از آنجایی که دریچه های بک آب بر روی شاخه فاضلاب ساختمان نصب می شوند، دریچه ها (معمولاً در راهروها، زیر کابینت ها، زیر دودها و غیره قرار دارند و معمولاً با کف پوش پوشانده می شوند) مکان یابی و دسترسی برای سرویس دهی دشوار است.
اغلب شاخه‌ها توسط بازرسان و لوله‌کش‌ها از دست می‌روند و در اثر ناهمواری‌ها بدون محافظت رها می‌شوند.
دریچه های آب پشت سر شاخه ای “معمولا بسته هستند” و بنابراین به جریان فاضلاب برای فشار دادن دروازه نیاز دارند. این منجر به تجمع مواد جامد بر روی دروازه و لوله‌های منتهی به سمت ورودی شیر می‌شود و در صورت وقوع موج برگشتی فاضلاب شهری بر قابلیت اطمینان تأثیر می‌گذارد.
تداخل با سیستم تصفیه ساختمان
هنگامی که ابزار تمیز کردن از طریق دریچه‌های پس‌آب «به‌طور معمول بسته» اجرا می‌شوند، درب پس از بازیابی کابل از بین می‌رود.
نصب بر روی خط انشعاب زهکش ساختمان معمولاً به بیش از یک شیر آب پشتی نیاز دارد که باعث می شود صاحب خانه چندین شیر آب پساب را با موقعیت نامناسبی برای سرویس نگه دارد.
هنوز به مونتاژ پاکسازی فاضلاب اصلی نیاز دارد.
کار فشرده

چگونه کار می کند
دریچه آب پس‌آب که ما استفاده می‌کنیم برای رفع نیاز به حفاظت جریان برگشت بهتر و آسان‌تر برای نصاب و مالک ساختمان ایجاد شده است.

تا همین اواخر، اکثر کدهای لوله کشی اجازه نمی دادند که دریچه پساب بر روی زهکشی ساختمان اصلی نصب شود. فاضلاب شهری هر دو فشار هوا منفی و مثبت را اعمال می کند و سیستم تهویه ساختمان این اختلاف فشار را کاهش می دهد. گردش آزاد هوا بین فاضلاب شهری و سیستم تهویه ساختمان برای جریان مناسب فاضلاب ضروری است. تنها دریچه‌های پس‌آب موجود در زمان نوشتن کدهای اولیه، طرح «به‌طور معمول بسته» بودند و این دریچه‌ها اجازه گردش آزاد هوا بین ساختمان و فاضلاب شهری را نمی‌دادند.

دریچه آب پشتی دارای طراحی دروازه “معمولا باز” است که گردش آزاد را ممکن می کند. دریچه اجازه می دهد تا جریان آزاد هوا از آن خارج شود و در عین حال در صورت برگشت فاضلاب، دروازه به حالت بسته شناور می شود تا ساختمان را از جریان برگشتی محافظت کند.

به دلیل این فناوری که معمولاً باز است، تغییرات ویژه‌ای در کد ملی لوله‌کشی کانادا ایجاد شد تا حفاظت از زهکشی ساختمان اصلی را در مقابل استاندارد قدیمی که دریچه‌های پس‌آب را فقط به خط انشعاب زهکشی ساختمان محدود می‌کرد، اجازه دهد. امروزه صنعت لوله کشی این روش حفاظت از جریان برگشتی را پذیرفته است.

--

--

luleh bazkon
0 Followers

لوله بازکنی تهران و رفع گرفتگی لوله