Як отримати стипендію на навчання в CS@UCU. Мій досвід

Taras Mazurkevych
3 min readMar 11, 2017

--

Хей. Скоро тобі потрібно буде визначитись з ВНЗ, чудово здати ЗНО і подати оригінали документів, а у вересні ти вже досліджуватимеш академічний корпус омріяного університету з новими друзями. Тут все просто. Коли Програма з Комп’ютерних наук УКУ оголошує конкурс на стипендію, то не скористатись цією можливістю буде великою втратою.

У першій половині статті я трішки розповім про стипендіальний конкурс на CS@UCU, у другій — дам поради, які дозволили мені отримати найкращу опцію з можливих. Про види стипендій можна почитати тут.

Конкурс складається з трьох етапів:

  1. Виконання завдань онлайн-тестування і подання електронної заявки.
  2. Написання мотиваційного листа і проходження тестування на рівень інтелектуальних здібностей та рівня англійської мови в університеті.
  3. Співбесіда.

Детальна інформація про стипендійний конкурс

Тепер до порад:

  1. Випиши всі свої досягнення, проекти, волонтерства в google doc до того, як почнеш заповнювати анкету: так ти краще бачитимеш, на що слід акцентувати увагу, і, крім того, не переживатимеш, що чогось не вказав. А далі цей документ допомагатиме тобі кожного разу, коли подаватимеш заявку на конкурс, грант чи стажування.
  2. Дай відповідь на всі питання в гугл формі для першого етапу завчасно, але подай заявку за кілька днів до дедлайну. Наприклад, я чекав до передостаннього дня, бо в мене постійно з’являлись нові досягнення.
  3. Не прикрашай свої досягнення і навички — говори правду.
  4. Якщо ти вже програмуєш, але досі не знаєш що таке Git і GitHub, раджу якнайшвидше розібратися — це життєво необхідна для розробника навичка — і викласти свої роботи на GitHub. Раджу для вивчення цей ресурс. Якщо коротко GitHub це як Instagram, тільки для коду.
  5. Позакласні активності це дуже круто! Побудь волонтером чи проведи заняття, де ти поділишся досвідом. Наприклад я вів лекції з веб-розробки в Малій Академії Наук — це класний плюс до резюме і добре розвиває м’які навички.
  6. Про мотиваційний лист: є багато статей, але я не повторюватиму їх авторів. Просто загугли “how to write motivation letter for university” і пиши лист використовуючи ці поради.
  7. Високі бали ЗНО це must. Мої бали: 195, 191, 189. Раджу почитати статтю “Як скласти всі ЗНО на 190+ і не турбуватись за рейтинг при вступі”. Ні на що не натякаю, проте її авторка також отримала найкращу зі стипендій CS@UCU…
  8. Співбесіда.
    Ця частина конкурсу сподобалась мені найбільше. Моя тривала близько години й після неї я вийшов з УКУ зарядженим і позитивним. Про підготовку: прочитай кілька десятків статей про те, як проходити співбесіди й підготуй відповіді на стандартні питання: “Розкажіть про себе”, “Як Ви вважаєте, чому ми маємо обрати на стипендію саме Вас?”, “Які ваші сильні сторони?”, “Чому Ви вибрали CS@UCU?”, “Як ви бачите себе через 5 років?”. Коли людина, яка тебе інтерв’ювить бачить, що ти на них легко відповідаєш — з’являється простір для цікавого діалогу, який додасть балів твоїй кандидатурі.

Присвяти достатню кількість часу на підготовку — і приєднаєшся до щасливих стипендіатів, які досліджуватимуть академічний корпус УКУ та мапу його можливостей протягом наступних чотирьох років.

--

--