Doživio sam veliki neuspjeh, iako sam mislio da neću… ali zbog toga sam danas puno bolji!

Marijan Palić
3 min readDec 7, 2018

--

Da, moj najveći i praktički jedini neuspjeh u karijeri bilo je teško za zamisliti. Pa tko bi fulao u promociji događaja vezanog uz najpopularniju sporednu stvar na svijetu? Nitko.

E, pa ja jesam. I to jako.

Što se dogodilo? Ekipa tadašnjeg Overtime sports marketinga je dogovorila suradnju s AB sportom. Dogovor je bio da mi kao Overtime pokrivamo marketinški dio koji je uključivao promoviranje putem digitala i offlinea, ali i PR-ove, medijska sponzorstva itd.

Mene je dopala po svemu najlakša uloga, promovirati događaj na digitalu i pomagati u taktici promocije kroz druge kanale. Ništa lakše.

Naravno, bilo je sve samo ne lagano. Uz dosta mali budžet za digital (baš, baš baš mali), gurali smo priču najviše na Facebooku (Da, Instagram tada nije bio toliko aktualan) i dosta smo targetirali, pokušali potaknuti interakciju…

Organizirali smo i nagradnu igru, najsretniji od posjetitelja dobio je kartu za El Clasico u Barceloni. Bilo je tu mnoštvo zanimljivog sadržaja, od turnira u FIFA-i do frizerskog salona koji je šišao samo u frizure popularnih nogometaša (i čekali su se redovi!).

Uz sajam, organizirali smo i konferenciju na kojoj je došao Oscar Ugaz, čovjek koji je vodio marketing Real Madrida i prava faca među marketingašima u sportu. Bilo je tu i mnoštvo drugih fenomenalnih govornika, od kojih se moglo jako puno naučiti.

Pa ipak…

Ovdje sam ja na jednoj slici s Oscarom Ugazom

… nismo uspjeli doći do targeta.

Još se i dan danas sjećam, sve se otvaralo u četvrtak u 10 sati. Očekivao sam navalu na ulazu, ali umjesto toga, uslijedio je hladni tuš. Tek nekoliko ljudi ušetalo je u veliki kompleks na Zagrebačkom Velesajmu… razočaranje je mala i preblaga riječ za to.

A sad, izgovori.

Ha da, ima ih, nije da nema. Spojeni vikend (prvi te godine, iako je teško za povjerovati jer smo mi šampioni u spajanju vikenda, tako je bilo), lijepo vrijeme (u studenom), manjak interesa nogometnih klubova… sve je to u toj prvotnoj analizi utjecalo na puno manji rezultat od očekivanog. Umjesto planiranih 100.000, došlo nam je 18.000 posjetitelja.

Flop, reklo bi se. Debakl.

Puno sam iz toga naučio. Između ostaloga, očekuj neočekivano. Pazi na svaki detalj i izbori se za budžet — s malim budžetom za oglašavanje ni najbolji marketinški genij ne može učiniti puno, a posebno kada je riječ o ovakvo velikom eventu.

Treba imati i jak tim u svim segmentima, a ne samo marketingu. Jer bez toga, cijela je priča na klimavim nogama.

Ništa nije lako. Svemu se treba posvetiti maksimalno, ali ponekad ni rad danju i noću ne donese rezultat. I što onda? Ne trebate stati (jer to je nešto najgore).

Ja nisam, samo sam nastavio dalje. Je, dotuklo me tih prvih mjesec dana nakon što je Football Fest završio tako kako je završio, priznajem. Skoro pa me i depresija uhvatila, pa kako sam to mogao zbrljati? Pa to mi se do tada nikada nije dogodilo, ispada da i ja mogu pogriješiti…

Svatko griješi, ali samo najjači nastavljaju dalje!

Baš to. Pa ne postoji osoba koja nije u nečemu fejlala. Svi to pokušavamo sakriti i povrijeđeni smo i razočarani u sebe, ali ne trebamo biti. Trebamo nastaviti dalje jer su greške tu da se na njima nauči i da se ne ponove.

Na kraju, taj sam neuspjeh pretvorio u dodatnu motivaciju. Od tada, u svim sam segmentima napredovao, puno sam učio i čitao, educirao se. I najvažnije od svega, ostvarujem fenomenalne rezultate!

Na kraju, taj sam neuspjeh pretvorio u dodatnu motivaciju. Od tada, u svim sam segmentima napredovao, puno sam učio i čitao, educirao se. I najvažnije od svega, ostvarujem fenomenalne rezultate! Brojke to pokazuju, kao što su pokazivale i tih 18.000 ljudi, umjesto 100.000.

Da se ovo nije dogodilo, možda bih ostao umišljen i mislio da mi se fejl ne može dogoditi, a to bi onda možda značilo i da bi stao sa usavršavanjem i učenjem. E to bi bila puno veća greška od ovog fejla.

Više informacija o meni i slične članke o sportskom marketingu možete pročitati na marijanpalic.online, a neke od njih i na PoslovnomPulsu možete potražiti ovdje.

Povežimo se i na Linekdinu ili Twitteru.

--

--

Marijan Palić

Atomski Marketing Book Author I Head of Marketing @LEAPWISE | @experta_hr lecturer | digital / sports marketing expert I Speaker I www.atomskimarketing.com