Marlou Ansems
2 min readNov 9, 2017

Bahhh brrr.. geen zin om de deur uit te gaan en al helemaal niet om te gaan sporten?!

Moet eerlijk zeggen dat ook ik ondanks m’n fanatieke instelling, er soms toch ook wel tegen op zie om nog naar buiten te gaan in deze vrieskou…. Maar wat nu?!

CHANGE YOUR MINDSET!!

  1. LAAG IN JE ENERGIE?

Oke, je hebt geen energie? Meer energie zul je van je bank ook niet krijgen dus, hoppa lekker in beweging nu, verhoog je meteen je weerstand! Je zult zien dat je griepjes zal gaan vermijden. (Jep, die heb ik afgelopen jaar lekker overgeslagen!)

2. FOCUS!

Richt je op dat voldane, euforische gevoel dat je zult ervaren NA het sporten!

3. SHARING IS CARING

Zoek een sportmaatje of doe lekker mee met een klasje! Achteraf heb je de nodige calorietjes weer verbrand, ben je wat gifstoffen kwijt EN heb je weer fijn ge-socialized. YESS!!!

4. BE SWEET!

Ook erg belangrijk: Wees niet TE streng voor jezelf.

Wanneer je ‘weer’ niet bent geweest terwijl je dit wel in hebt gepland kan dit zorgen voor een negatieve spiraal.

Iedereen slaat heus wel eens een workout over en probeer het te compenseren met een balansdagje erna en pak het zo snel mogelijk weer op!

5. KEEP IT SIMPLE!

Hou het realistisch en haalbaar. Plan het voor jezelf gunstig in en een weekplanning helpt mij altijd enorm.

Mocht het trainen in de sportschool of het uitvoeren van een andere sport eventjes niet lukken dan hebben we altijd onze grote vriend YOUTUBE nog! Helemaal top als je geen zin hebt om nog de deur uit te gaan en toch eventjes iets wil hebben gedaan. 10 minuutjes je buikspieren aanpakken moet altijd wel ergens tussen te plannen zijn, lijkt me? Hiernaast kun je lessen in Pilates maar ook fijne stretch oefeningen gemakkelijk terug vinden op internet.

De frequentie van mijn eigen trainingen gaat vanaf deze week omhoog van gemiddeld 3 keer trainen in de week naar minimaal 5 trainingen in de week. Voor mij is het nu zeker van belang dat ik een goede balans zal houden tussen cardio (uithoudingsvermogen) en kracht (voor die zware tas op mijn rug).

Hopelijk hebben jullie iets aan deze tips! Ik in ieder geval wel en zal ze er vast nog bij pakken gedurende de aankomende (koude) periode en mijn trainingen richting de beklimming! 😉

Succes! En natuurlijk zijn alle tips voor mijn training meer dan welkom!

Liefs,

X Marlou

Marlou Ansems

Enthousiaste, zeer fanatieke en absoluut trotste deelnemer aan de Kili-Challenge 2018!! https://www.warchild.nl/actie/kili-challenge-2018-4