Nejlepší den. Zatím.

Dnes nás čekal výlet, který jsme si včera objednali s drobnými pochybami. Ukázalo se ale hned po pár minutách, že byly naprosto neopodstatněné.

V 8 ráno nás po snídani v hostelu vyzvedl řidič a průvodce. Dokonce přijeli o něco dříve, což bych fakt nečekal. Vyzvedli jsme ještě 2 korejky a vyrazili čekat na loď. Stačil jeden telefonát průvodce a loď byla na obzoru. Právě profesionalita a dochvilnost je něco, co mě zde v Luang Prabang fakt mile překvapilo a popravdě dost změnilo můj názor na Laos.

Vypluli jsme a na lodi nás bylo jen pět turistů, průvodce, kapitán lodě a jeho 3 děti. Čekala nás asi hodina nádherné a pohodlné cesty po Mekongu proti proudu do vesnice, kde dělají jejich whiskey. Najednou se mi očička rozsvítily. Bylo půl desáté a my začali koštovat víno a whiskey z rýže. Po té whiskey z Luang Namtha bylo toto na úplně jiné úrovni. Jiná, lepší chuť a taky je čirá. Neodolal jsem a malou lahvičku koupil. Takže dáme košt v Praze. ;-) Dokonce jsem dostal to privilegium ochutnat zrovna rozdělanou várku, ještě teplou. (Stále vidím)

Pak jsme vyrazili opět lodí asi 40 minut k jeskyním. Celkem malé, ale byly plné sošek budhy. No a poté na oběd do sloního tábora.

Během oběda nám připravili slony na speciálním nástupišti a my hned po obědě vyrazili na projížďku. Říká se, že nejhezčí je pohled ze hřbetu koně. Tak slon je lepší. A měl chobot nahoru, takže bylo vše v pořádku.

Následně jsme vyrazili už dodávkou asi 50km po proudu k nádhernému vodopádu. Vylezli jsme až nahoru, kde byl nádherný výhled. Pod vodopádem je pak čeka kaskáda menších vodopádů a jezírek, kde jsme se vykoupali.

Poté co jsme dorazili zpět do města, šli jsme se podívat ještě na jeden chrám a pak na večeři. Dali jsme si grilovanou rybu, ovocný koktejl a nakonec celý velký ananas.

Teď ležím v houpací síti a sleduju Tour de France. Zítra jedeme do Phonsavanu a pak další den už asi do Vietnam. Už se nemůžu dočkat.