2M2M Day 12: The Secret Of Success

Mattie Rasker
3 min readMar 12, 2018

--

Gisteren lag ik een artikel in het magazine Womens Health. Het ging over The Secret of Success. Ik besloot dit stukje te plaatsen, omdat als ik het even niet meer zie zitten tijdens deze challenge, ik terug kan kijken. Ook de positieve reacties van familie, vrienden, Govert Anschütz en Vincent van Lieshout geven mij een boost en zorgen ervoor dat ik weer weet waar ik mee bezig ben.

Ik merk dat ik in de eerste 2/3 dagen veel progressie boekte. Nu ben ik op dag 12 en de progressie lijkt minder te worden. Dat vind ik wel frustrerend.

In het artikel gaat het over een fixed en growth mindset. Mensen met een fixed mindset vinden dat intelligentie stabiel en vaststaand is, iets vat eenmaal in je zit, waar je geen invloed op hebt. Mensen met een growth mindset vinden dat je door je eigen inzet kunt ontwikkelen.

Door ervaring weet ik (en vind ik) dat ik een growth mindset heb. Een voorbeeld hiervan is dat ik opnieuw heb moeten leren horen. Ik ben slechthorend geboren en naarmate ik ouder werd, is dit verslechterd. Ik heb op mijn negende en op mijn achttiende een operatie gehad waarbij ze een CI (cochlear implantaat) in mijn hoofd hebben geplaatst. De CI zorgt ervoor dat er signalen (de geluiden) naar mijn hersenen worden gestuurd. Mijn hersenen kenden deze signalen niet. Ik moest toen echt leren horen en dat kon alleen maar door te trainen in geluiden. Het hele hoorproces heb ik toen van niks tot hoe het nu is, moeten leren. Dat was heel vermoeiend (en ook verwarrend, ik snapte er niks van).

Door deze operatie is mijn evenwichtsorgaan een beetje aangetast. In het donker vind ik het moeilijk om evenwicht te houden. Vroeger vond ik de balk ook het lastigste onderdeel met turnen. Ik weet niet of dit effect heeft op mijn handstanden, maar ik vind het best knap waar ik mee bezig ben;-)

Deze tekst is de perfecte vertaling voor de challenge waar ik mee bezig ben. Ik ben dan vandaag ook weer verder gaan oefenen met de Hand Walk. Het ging goed. Ik kon goed op mijn armen balanceren en mijn lichaam was een rechte lijn. Ik merk wel dat als ik te vaak op mijn handen sta, ik hoofdpijn krijg. Goh, wat gek;)

--

--

Mattie Rasker

Design student aan Luca School of Arts in Gent. Begonnen aan Two Months to Master, geïnspireerd op Max Deutsch. Mijn doel: een pro worden in de Hand Walk.