2M2M Day 54: It’s just you against you

Mattie Rasker
2 min readApr 23, 2018

--

Net heb ik weer een lesje crossfit erop zitten. Zo fijn om na 3 weken niet te hebben gecrossfit, weer aan de slag te gaan. Dit kwam door de twee weken paasvakantie en de Londen reis. Ik ben in de vakantie veel thuis -in Nederland - geweest en daar heb ik geen sportabonnement.

Als je mijn posts hebt gelezen, dan weet je dat ik niet stil heb gezeten. Ik ben niet zo goed in stilzitten ;-) Ik heb een paar keer op de atletiekbaan getraind, een paar dagen Pieterpad gewandeld en een dag in een trampolinepark doorgebracht.

Vandaag zag mijn training er zo uit, zie de foto’s hieronder. Ik besloot geen handstanden te doen omdat ik er weer even in moest komen. De training vergt namelijk heel veel energie.

De warming up bestond uit verschillende kleine oefeningetjes, vooral om op te warmen en te rekken en strekken. De training bestond uit 3 oefeningen:

· Oefening 1: 50 front squats in 5 minuten. Ik heb dit met 40 kilo gedaan, dat was zwaar!

· Oefening 2: 5 minuten lopen met twee kettlebells in je handen. Je handen hangen naast je lichaam. Dit heb ik met 12 kilo aan iedere hand gedaan. Klinkt weinig, maar 5 minuten is lang. Ik heb niet hoeven te rusten, daar ben ik wel trots op.

· Oefening 3: 5 minuten lopen met de kettlebells boven je hoofd. Dit heb ik met 10 kilo aan iedere hand gedaan. Dit was de zwaarste oefening. Mijn armen verzuurden. Dit was overigens wel de beste oefening voor mijn handstanden. Je moet je armen zo gestrekt mogelijk houden terwijl er gewicht op hangt. Moet ik vaker doen dus!

Het leuke aan crossfit vind ik dat het iedere training anders is. Iedere training zit anders in elkaar en je ontdekt waar je goed in bent en waar je minder goed in bent. Je traint echt puur voor jezelf. Je gebruikt gewichten waarvan je denkt dat je die net aankan. It’s just you against you! Crossfit is ook een community, iedereen helpt en moedigt elkaar aan, daar krijg je enorm veel energie van.

Morgen heb ik spierpijn. Dit vind ik niet erg, het geeft mij zelfs een bevredigend gevoel, dan weet ik dat ik hard heb getraind. Voor de challenge is het echter niet zo handig. Maar wie weet, misschien heb ik niet zo’n erge spierpijn als ik nu denk (wat overigens een hele kleine kans is, ha ha!).

Good night!

--

--

Mattie Rasker

Design student aan Luca School of Arts in Gent. Begonnen aan Two Months to Master, geïnspireerd op Max Deutsch. Mijn doel: een pro worden in de Hand Walk.